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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical and radiologic anatomy 14 (1992), S. 335-339 
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Paranasal sinuses ; Postnatal development ; Radiology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Le développement des sinus para-nasaux ou sinus accessoires commence très précocement dans la vie in-utéro. Chez le nouveau-né le sinus ethmoïdal, qui contrôle l'apparition de tous les autres sinus, et le sinus maxillaire peuvent déjà être identifiés à la radio. Le sinus frontal a la forme d'un triangle a l'âge de 4 ans et franchit la ligne supra-orbitaire à 6 ans. Le sinus sphénoïdal commence à creuser le cornet sphénoïdal dès l'âge de 4 ans et devient visible à la radio à 8 ans lorsqu'il s'étend jusqu'à la fosse hypophysaire. Chez l'enfant de 12 ans tous les sinus ont pratiquement atteint leur taille adulte. Cependant la taille et la forme de ces sinus et spécialement les sinus frontaux et sphénoïdaux sont très différentes.
    Notes: Summary The development of the paranasal or accessory sinuses begins very early in utero. In the newborn the ethmoidal sinus, which gives rise to all the other sinuses, as well as the maxillary sinus, can already be identified on x-rays. The frontal sinus appears as a triangle at the age of four and oversteps the supraorbital margin at the age of six. The sphenoidal sinus begins to excavate the concha sphenoidalis at the age of four and can be seen on x-rays at the age of eight, when it extends to the hypophyseal fossa. In the twelve-year-old child all sinuses almost reach their final sizes. However, the size and shape of all sinuses, particularly of the frontal and the sphenoidal sinuses are very different.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical and radiologic anatomy 16 (1994), S. 423-427 
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Facial nerve canal ; Computed tomography, technique ; Anatomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Le canal facial, où chemine la partie intra-temporale du n. facial, est très important pour l'ORL et le radiologue s'intéressant aux fractures et aux autres lésions de l'os temporal. Les incidences standard axiales et/ou coronales sont suffisantes pour l'imagerie des segments labyrinthique et mastoödien du canal facial. Cependant la sensibilité (rapport du nombre de structures identifiées au nombre d'examens) de ces incidences pour le segment tympanique est faible, en particulier le segment pyramidal (coude ou genou postérieur) n'est pas visualisé sur ces incidences standard. Sur la base de considérations anatomiques, un nouveau plan est défini pour l'imagerie simultanée des segments tympanique et mastoïdien. Le plan pyramido-longitudinal est obtenu par une reconstruction en deux dimensions angulée dans deux plans de l'espace, basée sur des examens tomodensitométriques (TDM) axiaux en haute résolution.
    Notes: Summary The facial canal containing the intratemporal portion of the facial nerve is very important for the otologist and radiologist concerning fractures and other lesions of the temporal bone. Axial and/or coronal standards are sufficient for imaging of the labyrinthine and the mastoidal segment of the facial canal. The sensitivity of visualization (sensitivity = number of identified structures per number of examinations) of the tympanic segment, however, is low and particularly the pyramidal segment (elbow, posterior knee) is not visualized in these standards. Based on anatomical considerations a new plain for imaging both the tympanic and mastoidal segment in continuity was obtained. The pyramido-longitudinal plain is achieved by a twice angulated 2-D-reconstruction based on axial high-resolution CT-scans.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of oto-rhino-laryngology and head & neck 253 (1996), S. 182-184 
    ISSN: 1434-4726
    Keywords: Ectopic salivary gland ; Choristoma ; Middle ear ; Conductive hearing loss
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Choristoma is a mass of tissue histologically normal for an organ or part of the body other than the site at which it is located. A rare case of ectopic salivary gland choristoma in the middle ear is described in a 4-year-old boy whose only symptom was a 50 dB conductive hearing loss in the presence of a normal tympanic membrane.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Ganglioneuroma, adult presentation ; Parapharyngeal tumours
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Ganglioneuroma, a rare benign tumour, very occasionally presents in adult life. We report a case with the additional unusual feature of a retropharyngeal location.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Key words Ganglioneuroma ; adult presentation ; Parapharyngeal tumours
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Ganglioneuroma, a rare benign tumour, very occasionally presents in adult life. We report a case with the additional unusual feature of a retropharyngeal location.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    HNO 48 (2000), S. 828-831 
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Cochlear Implant ; Resthörige Kinder ; Indikation ; Bildung ; Keywords Cochlear implant ; Children ; Indication ; Education ; Residual hearing
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background and objective. Recent indications for cochlear implant in children are bilateral total cochlear deafness and an age of 2 or more. Reports on successful implantations in adults with residual hearing pose the question of whether this indication might be expanded to children with residual hearing. Patients/Methods. In a retrospective analysis of 106 hearing-impaired children with binaural amplification, we were able to ask parents in 90 cases about their children's education. The pure-tone average of the frequencies of 1–4 kHz was correlated to education. Results. The results showed that all children except one with a pure-tone average of ≤90 dB could successfully attend regular school or kindergarten. However, those with a pure-tone average of ≥91 dB had to be educated in special units for children with impaired hearing. Conclusions. Our results indicate that amplification in children with profound hearing loss (pure-tone average ≥91 dB) is not sufficiently effective to enable them to attend regular schools or kindergarten. We conclude that the only chance to integrate these children into the world of hearing might be cochlear implantation.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund und Fragestellung. Die derzeit gültigen Richtlinien zur Indikation eines “Cochlear Implants” (CI) bei Kindern sind eine beidseitige cochleäre Taubheit sowie ein Lebensalter von über 2 Jahren. Berichte über die guten Hörerfolge nach Implantation von resthörigen, nicht tauben Erwachsenen werfen die Frage nach dieser Indikationserweiterung auch bei Kindern auf. Ziel unserer Arbeit war es, die Effizienz der Hörgeräteversorgung von schwerhörigen Kindern an Hand des Bildungsweges zu beurteilen um daraus Schlüsse zur Indikationserweiterung für ein CI zu ziehen. Patienten/Methodik. In einer retrospektiven Analyse von 106 beidseitig schwerhörigen, mit Hörgeräten versorgten Kindern konnte der Bildungsweg durch Befragung der Eltern in 90 Fällen erhoben werden. Ergebnisse. Durch Ermittlung der mittleren Hörschwelle in den Frequenzen 1–4 kHz und Vergleich mit dem Bildungsweg konnte gezeigt werden, dass nahezu alle Kinder (bis auf eines) mit einer Hörschwelle ≤90 dB Regelschulen oder -kindergärten mit Erfolg besuchen konnten. Alle Kinder mit einer Hörschwelle ≥91 dB mussten spezielle Einrichtungen für Hörbehinderte besuchen. Schlussfolgerungen. Da nach unseren Ergebnissen schwerhörige Kinder mit einer mittleren Hörschwelle ≥91 dB trotz Hörgeräteversorgung nicht in der Lage sind, Regelschulen oder -Kindergärten erfolgreich zu besuchen, schließen wir daraus, dass das Hauptziel einer Versorgung, nämlich der Erwerb einer ausreichenden Sprachkompetenz und -Produktion, nur durch ein CI erreicht werden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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