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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Inorganic chemistry 33 (1994), S. 1133-1138 
    ISSN: 1520-510X
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 90 (1968), S. 7175-7176 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 27-28 (June 1988), p. 123-128 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé 492 hommes et femmes entre 5 et 78 ans ont été soumis aux tests de tolérance au glucose par voie orale (GTT o.) et intraveineuse (GTT i.v.), 133 d'entre eux constituant un groupe de contrôle. 359 patients non diabétiques présentaient des signes cliniques qui faisaient suspecter une tolérance diminuée au glucose. Dans ce cas, il s'agissait ou d'une obésité pure (102 personnes), ou d'une prédisposition génétique au diabète (221 personnes) ou de complications au cours de grossesses précédentes (36 personnes). L'ensemble fut subdivisé d'après les critères suivants: âge (plus ou moins de 40 ans) et poids (normal ou excessif). Après administration de 100 g de glucose par voie orale, le taux du sucre sanguin a été déterminé toutes les demi-heures jusqu'à 180 minutes. Le GTT i.v. a été réalisé selon la méthode de CONARD5. Pour les sujets de contrôle aucune influence de l'âge sur la tolérance au glucose n'a été constatée. Ni le GTT o., ni le GTT i.v. ne présentèrent de différence significative (à l'exception de la valeur à 60 minutes du GTT o.) entre le groupe jeune et le groupe âgé, mais il faut indiquer ici, que l'âge moyen du groupe âgé n'était que de 54 ans. Après combinaison des deux groupes leur limite commune supérieure de tolérance a été calculée (valeur moyenne + 2s D ). Le GTT o. des personnes de moins de 40 ans avec obésité légère ou avec prédisposition génétique au diabète ou ayant présenté des complications au cours de grossesses précédentes ne montrait pas de différence significative par rapport au groupe contrôle de poids normal du même âge. Par contre, le GTT i.v. présenta dans tous ces groupes une différence significative marquée. Cependant chez des personnes du même âge avec obésité grave (plus de + 30% d'après Broca) ou une prédisposition génétique au diabète avec obésité ou chez des femmes obèses ayant eu des complications dans des grossesses précédentes, les deux tests présentaient des courbes anormales nettement significatives. Dans les groupes analogues de plus de 40 ans comparés aux groupes contrôle de poids normal du même âge, on pouvait démontrer une différence significative dans les deux tests. Elle était plus accusée encore en présence d'une obésité grave ou d'autres symptômes combinés à une obésité. La tolérance aux hydrates de carbone devient donc plus mauvaise avec l'âge et le degré d'obésité des personnes chez lesquelles des symptômes cliniques font suspecter une tolérance diminuée au glucose. Chez des personnes de moins de 40 ans ayant un poids normal suspectes d'une tolérance diminuée au glucose, 11% des GTT o. donnaient des résultats anormaux et le GTT i.v. était pathologique dans 20% des cas. En présence d'une obésité 31% des GTT o. et 41% des GTT i.v. étaient pathologiques dans ce groupe. Le groupe des personnes âgées de poids normal montrait des GTT o. pathologiques dans 38% des cas et des GTT i.v. pathologiques dans 54% des cas. Ces chiffres montaient respectivement à 41% et 64% en présence d'une obésité. Un âge avancé et une obésité compromettent sérieusement la tolérance au glucose en présence de symptômes qui font suspecter une situation métabolique de diabète latent. D'après nos expériences il est plus facile de démontrer une tolérance au glucose diminuée avec le GTT i.v. qu'avec le GTT o. Des affirmations sûres ne peuvent être faites qu'après des observations réalisées pendant de longues années des personnes examinées parce que ce n'est qu'à ce moment-là que l'on pourra reconnaître si vraiment un diabète manifeste apparaît.
    Abstract: Zusammenfassung 492 Männer und Frauen zwischen 5 und 78 Jahren wurden mit dem oralen (o. GTT) und dem intravenösen (i. v. GTT) Glucosetoleranztest untersucht, davon 133 Personen als Kontrollgruppe. Insgesamt 359 nicht-diabetische Patienten galten als klinisch suspekt auf eine verminderte Kohlenhydrattoleranz. Es handelte sich dabei entweder um reine Fälle mit Fettsucht (102 Patienten), oder mit genetisch-diabetischer Belastung (221 Patienten) oder mit Komplikationen in vorhergehenden Graviditäten (36 Patientinnen). Das Untersuchungsgut wurde außerdem in zwei Altersgruppen, begrenzt durch das 40. Lebensjahr und nach Normbzw. Übergewicht unterteilt. Bei oraler Belastung wurden 100 g Glucose verabreicht und die Blutzucker-Konzentrationen halbstündlich bis 180 Minuten bestimmt. Die intravenöse Belastung haben wir nach der von Conard5 beschriebenen Methodik durchgeführt. Bei gesunden Kontrollpersonen konnte kein Einfluß des Alters auf die Glucosetoleranz festgestellt werden. Nach oraler und intravenöser Belastung ergab sich — abgesehen vom 60-Minuten-Wert bei oraler Belastung — kein signifikanter Unterschied zwischen dem jüngeren und dem älteren Kollektiv. Allerdings war das Durchschnittsalter der älteren Gruppe mit 54 Jahren relativ niedrig. Die beiden Kollektive wurden zusammengefaßt und ihre einheitliche obere Toleranzgrenze ermittelt (Mittelwert + 2s D ). Die orale Belastung bei Personen unter 40 Jahren mit leichter Adipositas bzw. mit genetisch diabetischer Belastung oder bei normgewichtigen Patienten mit Komplikationen in vorhergehenden Graviditäten zeigte keinen signifikanten Unterschied der Glucosetoleranz gegenüber der altersentsprechenden normgewichtigen Kontrollgruppe. Die intravenöse Belastung ergab demgegenüber in allen Gruppen einen Unterschied mit deutlicher Signifikanz. Handelt es sich dagegen um Personen gleichen Alters, jedoch mit schwerem Übergewicht (mehr als + 30% nachBroca) bzw. lag eine genetisch-diabetische Belastung mit Übergewicht vor oder handelte es sich um adipose Patientinnen mit Komplikationen bei vorhergehenden Graviditäten, so waren sowohl nach oraler wie auch nach intravenöser Belastung abnorme Verläufe signifikant häufiger. In den gleichen Personengruppen über 40 Jahre konnte bei Gegenüberstellung mit einem altersentsprechenden normgewichtigen Kontrollkollektiv sowohl nach oraler wie auch nach intravenöser Belastung eine Signifikanz des Unterschiedes nachgewiesen werden. Diese wurde noch deutlicher, wenn eine schwere Adipositas bzw. wenn andere Symptome mit zusätzlicher Fettsucht vorlagen. Die Kohlenhydrattoleranz wird danach um so schlechter, je älter und je fettsüchtiger die Probanden sind, bei denen aufgrund klinischer Symptome eine Glucosetoleranz-Störung vermutet werden kann. Bei normgewichtigen Personen unter 40 Jahren mit Verdacht auf eine Kohlenhydratstoffwechselstörung fielen 11% aller oralen Belastungen abnorm aus, der i. v. GTT war dagegen mit 20% pathologisch. Bei Vorliegen einer Fettsucht waren im gleichaltrigen Kollektiv etwa 30% aller oralen Belastungen und etwa 40% aller intravenösen Belastungen pathologisch. Das Kollektiv der älteren Personen zeigte bei Normgewicht im o. GTT etwa 38%, im i. v. GTT etwa 54% abnorme Belastungen. Bei gleichzeitig vorliegender Fettsucht war die orale Belastung in etwa 40% aller Fälle, die intravenöse in etwa 64% deutlich pathologisch. Höheres Lebensalter und Fettleibigkeit verschlechtern die Glukosetoleranz erheblich, wenn Symptome vorliegen, die eine latent-diabetische Stoffwechsellage vermuten lassen. Nach Maßgabe unserer Untersuchungen gelingt es mit dem i. v. GTT leichter als mit dem oralen Test eine verminderte Glucosetoleranz aufzudecken.
    Notes: Summary Oral (o.GTT) and intravenous glucose tolerance tests (i.v. GTT) were carried out on 492 patients of both sexes, aged from 5 to 78 years. Three hundred and fifty-nine non-diabetics in all were suspected clinically of reduced carbohydrate tolerance leaving 133 patients for comparison (controls). In 102 obesity was noted, 221 had a family history of diabetes and 36 had experienced complications with previous pregnancies. Patients were divided into two groups: i.e. below and above 40 years of age and subdivided again according to normal weight or obesity. At the oral test 100 g glucose was given and the blood sugar determined every 30 min for 180 min. The intravenous test was performed according toConard's method5. Age did not affect the glucose tolerance test in the healthy patient (controls), and following oral or intravenous tests no appreciable difference was noted between the younger and older groups, apart from the 60 min oral estimation; the average age of the older group, however, being relatively low at 54 years. Both groups together showed a general upper biological limit (mean value + 2s D ). The oral tests in patients below 40 years of age with accompanying slight obesity, in patients with a family history of diabetes and in patients of normal weight with complications in previous pregnancies, showed no appreciable difference from those of the corresponding age groups of normal weight; yet the intravenous test was significantly different in all groups concerned. In the case of patients of the same age but with gross obesity (more than + 30% according to Broca), in patients with a family history of diabetes with accompanying obesity and in obese patients with complications in previous pregnancies, significantly abnormal curves were found with the oral as well as i.v. test. In the same groups, above the age of 40 years, in comparison with controls of normal weight and corresponding age, the curves of the oral as well as intravenous tests were significantly different and became more so when gross obesity was present or other symptoms were combined with obesity. In patients clinically suspected of impaired glucose tolerance the carbohydrate tolerance became poorer with increasing age and obesity. According to our observations it would appear simpler to elicit a reduced glucose tolerance with the i.v. method than with the oral test.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 40 (1962), S. 446-453 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    College Park, Md. : American Institute of Physics (AIP)
    The Journal of Chemical Physics 90 (1989), S. 400-405 
    ISSN: 1089-7690
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Chemistry and Pharmacology
    Notes: Rotational excitations of CH4 molecules, matrix isolated in solid argon, are observed with inelastic neutron scattering (INS). In the argon matrix the orientational crystalline field Vc(Ω) leads to weakly hindered rotation. Experimental data are compared with the predictions of the "Extended James–Keenan model'' for solid CH4 II. Deviations from complete orientational disorder are studied via the Q dependence of the scattered intensities. The transition energies for CH4 in Ar differ considerably from the corresponding transition energies in solid CH4 II due to the stronger crystalline field, while the transition matrix elements seem to be rather similar. The parameters β4=7.5 and β6=−25 of the expansion of the crystalline field into octahedral rotor functions are estimated from the experimental data and compared with predictions, based on different empirical potentials between nonbonding atoms.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 24 (1968), S. 657-666 
    ISSN: 1600-5724
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Notes: Thin foils of U4O9 prepared from bulk single crystals of UO2 were investigated at 20 °C and between 300 °C and 1000 °C in the electron microscope. At 20 °C the complete reciprocal lattice of U4O9 has been established. Between about 550° and 700°C an order-partial disorder transformation has been found in most of the specimens investigated. This leads to a modified U−O phase diagram but at present it is not known if this new diagram or the old one represents metastable phase relations. Crystallographic relations between the low temperature phase and the partly disordered high-temperature phase of U4O9 − y have been deduced.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 38 (1982), S. 505-510 
    ISSN: 1600-5724
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Notes: The temperature dependence of satellite reflections and diffuse scattering of α-CuNSal, Cu(C8H8NO)2, was studied with X-ray film and counter techniques. At Ti = 305 (2)K a continuous and reversible phase transition from a commensurate to an incommensurate orthorhombic structure was observed. At TC = 241 (2) K there occurs a first-order transition from the incommensurate to a commensurate monoclinic structure. In the incommensurate phase an intense diffuse scattering at the satellite reflections was observed, which is explained by phase fluctuations of the static displacement wave.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 194 (1962), S. 694-695 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] In this investigation, both purified mimosine and ground seeds of Leucaena glauca caused inhibition of growth of hair and loss of hair in mice. Mimosine was extracted from whole ground seeds with boiling water6. Its absorption spectrum measured in a Beckman DU spectrophotometer was identical with ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 43 (1971), S. 1192-1197 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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