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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 46 (1968), S. 438-442 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Anamnesis, findings and clinical course of a patient twenty six years old with typical symptoms of acute intermittend porphyria are represented. The cytological examination showed the normal diploid number 2n=44+XY. The high portion of metaphases with aberrations of chromosomes is especially noted. Among the aberrations of chromosomes breaks of chromosomes and chromatids were especially frequent. Rarefactions, achromasia and entspiralisation were not so frequent. There were still less acentric fragments and dicentric chromosomes. A possible cause is the disturbance of porphyria-metabolism, especially the increase of pathological intermediate products of porphyrin-metabolism. The cytological results of the clinical healthy daughter were normal.
    Notes: Zusammenfassung Anamnese, Befund und klinischer Verlauf eines 26jährigen Patienten mit den typischen Symptomen der akuten intermittierenden Porphyrie werden dargestellt. Die cytologische Untersuchung ergab die normale Diploidzahl von 2n=44+XY. Auffällig war der hohe Anteil von Metaphasen mit Chromosomenaberrationen, unter denen Chromosomen-und Chromatidbrüche gehäuft auftraten, weniger zahlreich reich Verdünnungen, Achromasie sowie Entspiralisation und nur vereinzelt azentrische Fragmente und dizentrische Chromosomen. Als mögliche Ursache scheint die Stoffwechselstörung in Betracht zu kommen, wobei die Porphyrine aber auch in Zwischenstufen als mutagene Faktoren anzusehen wären. Damit könnten auch die normalen cytologischen Befunde der klinisch gesunden Tochter in Einklang stehen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 37 (1972), S. 213-224 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 7 (1979), S. 119-124 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Sisomicin, an aminoglycoside antibiotic, is especially effective againstEscherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Citrobacter, Serratia, indole-positive and indole-negativeProteus species,Pseudomonas aeruginosa, Salmonella andStaphylococcus aureus. It has a bactericidal action. Although sisomicin is similar to the other aminoglycoside antibiotics, there is not complete cross-resistance to them. Our own pharmacokinetic investigations showed that a dose of 2–3 mg/kg body weight of sisomicin twice daily is necessary in the neonatal period. Infants should be given 2.5 mg/kg body weight three times daily, and school children 1.5–2.0 mg/kg body weight, likewise three times daily. Excretion of sisomicin in the urine is lower in children than in adults, amounting within 24 hours to only 10–20% in newborns, and 30–40% in school-children. Sisomicin induces excretion of some enzymes in higher quantities from the tubular part of the kidneys, especially alaninaminopeptidase. A report is given on 58 patients, especially newborns and prematures, who were treated for about seven days with sisomicin. The results obtained with a wide variety of infections (such as omphalitis, aspiration of amniotic fluid with broncho-pneumonia, phlegmons of the galea, and also pyelonephritis and mucoviscidosis with pulmonary complications) can be described as good, with a success rate of 85%. On only seven occasions were insignificant transitory side-effects, such as slight increase in transaminases, toxic-allergic exanthema and pain in the region of injection, observed.
    Notes: Zusammenfassung Das Sisomicin, ein Aminoglykosidantibiotikum, besitzt einen besonderen Effekt gegenEscherichia coli, Klebsiellen, Enterobacter, Citrobacter, Serratia, indolpositive und -negative Proteusarten, Pseudomonas aeruginosa, Salmonellen undStaphylococcus aureus. Es wirkt baktericid. Obwohl den übrigen Aminoglykosidantibiotika ähnlich, besteht keine komplette Kreuzresistenz zu ihnen. Eigene pharmakokinetische Untersuchungen ergaben, daß in der Neonatalperiode 2–3 mg/kg Kg Sisomicin bei zweimaliger täglicher Verabfolgung benötigt werden. Säuglinge erfordern 2,5 mg/kg Kg dreimal täglich, Schulkinder 1,5–2,0 mg/kg Kg ebenfalls dreimal täglich. Die Urinausscheidung des Sisomicins liegt im Kindesalter niedriger als beim Erwachsenen. Sie beträgt für Neugeborene nur etwa 10–20%, für Schulkinder dagegen 30–44% innerhalb von 24 Stunden. Durch Sisomicin induziert, werden aus dem Tubulusepithel der Niere einige Enzyme, vor allem die Alanin-Aminopeptidase, vermehrt in den Harn ausgeschieden. Es wird über 58 eigene Patienten berichtet, vor allem Neu- und Frühgeborene, die im Durchschnitt etwa 7 Tage lang mit Sisomicin behandelt wurden. Die dabei erzielten Ergebnisse, die die verschiedensten Infektionen, wie Omphalitis, Fruchtwasseraspirationen mit Bronchopneumonie, Kopfschwartenphlegmonen, aber auch Pyelonephritiden und bronchopulmonale Komplikationen bei Mukoviszidose umfassen, können bei einer Erfolgsziffer von 85% als gut bezeichnet werden. Die Verträglichkeit des Sisomicins war nicht zu beanstanden. Es traten nur 7mal unbedeutende passagere Nebenwirkungen, wie geringer Transaminasenanstieg, toxischallergisches Exanthem und Schmerzen an der Injektionsstelle, auf.
    Type of Medium: Electronic Resource
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