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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Child's nervous system 11 (1995), S. 559-567 
    ISSN: 1433-0350
    Keywords: Brain neoplasm ; Computed tomography ; Magnetic resonance imaging ; Children
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The neuroradiological features of supratentorial hemispheric tumors (SHTs) were studied in 27 patients whose ages ranged from 11 months to 18 years. Astrocytomas constitued 10 of the 27 SHTs. On computed tomography low-grade astrocytomas were in most cases hypodense; after intravenous administration of contrast medium, pilocytic astrocytomas enhanced, whereas fibrillary astrocytomas did not. Gd-DPTA-enhanced magnetic resonance imaging was the most useful technique for the assessment of recurrences. Atypical imaging features were observed in one glioblastoma and in oligodendrogliomas (in half of the cases no calcifications were found). Gangliogliomas were surprisingly rather frequent in our series (5/27) and appeared in three cases as low-density, well-circumscribed lesions, not calcified and without edema and mass effect, while in two cases they had pronounced perifocal edema without clear demarcation. A rare desmoplastic infantile ganglioglioma was observed. The two meningiomas showed malignant behavior.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 8 (1974), S. 11-14 
    ISSN: 1432-1920
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé L'injection i. v. d'urée a été utilisée dans 179 encéphalographies gazeuses pratiquées avec la technique décrite par Ruggiero et Pacifico. Dans 49 cas une solution d'urée a été utilisée, diluée dans du sérum glucosé 5%; dans les autres 130 l'urée était diluée dans une solution de mannitol 10%. La solution était administrée à 60 gouttes/min et la quantité totale d'urée injectée ne dépassait jamais les 40 g. Dans tous les cas étudiés on arriva à un diagnostic radiologique détaillé. 103 cas fûrent controlés chirurgicalement ou à la table d'autopsie. Cette technique s'est avérée plus utile: a) dans les tumeurs uniques, vs. multiples, b) sus, vs. soustentorielles, c) extra-, vs. intracérébrales, d) lateralisées, vs. celles de la ligne médiane. L'urée ne modifie pas l'aspect encéphalographique dans la pathologie intrâcranienne non-néoplasique.
    Abstract: Zusammenfassung Die durch Harnstoffanwendung erhaltenen Ergebnisse bei der fraktionierten Pneurnoencephalographie (179 Fälle) werden diskutiert. Bei 49 Fällen wurde eine Lösung aus 30-prozentigem Harnstoff und 5-prozentiger Glucose gebraucht. Bei 130 Fällen wurde eine Lösung aus 40-prozentigem Harnstoff und Mannitol gebraucht. Die Infusiongeschwindigkeit betrug 60 Tropfen/min. Die Gesamtmenge verabreichten Harnstoffes übertraf nie 40 g. Alle Fälle wurden entweder anatomisch-bioptisch nachgeprüft oder neuroradiologisch einwandfrei diagnostiziert. Die Methodik hat sich von größerem Wert bei einzelnen als bei multiplen intrakranialen raumfordernden Prozessen, bei supratentoriellen als bei subtentoriellen raumfordernden Prozessen, bei extracerebralen als bei intracerebralen raumfordernden Prozessen, und bei mitteliniefernen als bei mittelinienahen Prozessen, erwiesen. Bei den nicht raumfordernden cerebralen Erkrankungen hat die Harnstoffanwendung keine Änderung des pneumoencephalographischen Bildes gebracht.
    Notes: Summary The results obtained in 179 encephalographies using the i.v. urea technique of Ruggiero and Pacifico are reported. A solution of 30% urea in 5% glucose was used in 49 cases; in the remaining 130 cases 40% urea in 10% mannitol was employed. The administration rate was 60 drops per min and the total amount of urea injected never exceeded 40 g. A definitive radiological diagnosis was made in all cases. 103 received further verification, either at operation or at necroscopy. The technique proved to be more useful in: a) single than multiple, b) supratentorial than infratentorial, c) extracerebral than intracerebral, d) lateralized than midline, expanding lesions. Urea does not modify the encephalographic picture of non-neoplastic intracranial pathology.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1920
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les auteurs présentent le cas d'une femme de 41 ans, qui avait une syndrome de section transversale de la moelle, avec un niveau C2–3, dans laquelle les examens neuroradiologiques avaient démontré la présence d'un aneurisme de la partie cervicale de l'a. vertébrale droite et même une trombose de l'a. sousclavière homolatérale.
    Abstract: Zusammenfassung Die Autoren berichten über eine 41 jährige Patientin, bei der ein Querschnittsyndrom in der Höhe C2 bis C3 vorlag. Die neuroradiologischen Untersuchungen zeigten ein Aneurysma des Halsabschnittes der A. vertebralis rechts und eine Thrombose der rechten A. subclavia.
    Notes: Summary A 41 year old woman with a transverse section syndrome at the level of C2–3 was found on radiological examination to have an aneurysm of the cervical portion of the right vertebral artery and a thrombosis of the homolateral subclavian artery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 16 (1978), S. 168-170 
    ISSN: 1432-1920
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Sixty patients with cerebral ischemia were studied by both CT and angiography. The results are: 1. Thrombosis of the internal carotid artery: CT shows a hypodensity lateral to the frontal horn. 2. Thrombosis of the middle cerebral artery: the hypodensity occupies the convexity of the frontal, parietal, and temporal lobes. 3. In thrombosis of the posterior cerebral artery there is an occipital hypodensity, while in thrombosis of the vertebral artery the hypodensity occupies a cerebellar hemisphere. 4. Circulatory disturbances without occlusion of the major cerebral vessles: there is a disproportion between the serious CT lesion and paucity of the angiographic findings.
    Type of Medium: Electronic Resource
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