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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 135 (1980), S. 181-187 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Cerebral palsy ; Oral manifestation ; Structure-activity relationship ; Asymmetric (asymmetry)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Twenty-six children with cerebral palsy were examined with respect to structural asymmetry of the mouth. In 19 children there were clear cut correlations between symmetry/asymmetry of voluntary function and the oral findings. Patients with symmetrical patterns of movements had symmetrical denition, while in those with asymmetrical function the favoured side corresponded to the side with structural changes. Apparent exceptions to this rule in 7 children could be resolved in 6 by analysis of their complex case histories. Fifty normal controls showed oral asymmetries of nearly identical frequency and magnitude. In this respect there is no difference between the normal and the handicapped group.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 54 (1974), S. 5-10 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of oto-rhino-laryngology and head & neck 209 (1975), S. 145-150 
    ISSN: 1434-4726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 18 normalhörenden Erwachsenen wurde die Wirkung von Haltungsmustern, mit denen willkürlich der Einfluß tonischer Reflexaktivitäten simuliert wurde, auf das Ergebnis der Verarbeitung akustischer Reize untersucht. Gemessen wurden Hörschwelle, Stapediusreflexschwelle und das späte akustisch evozierte Potential. Nur in drei Haltungen, die dem Einfluß von symmetrisch tonischem Halsreflex und tonischem Labyrinthreflex in Rückenlage und in Bauchlage entsprachen, wurde eine Verschlechterung der Hörschwelle um 1 dB beobachtet. Die Stapediusreflexschwelle war in einer der drei Haltungen um 5 dB verbessert. Der nur die Amplitude und nicht die Latenzzeit des späten akustisch evozierten Potentials betreffende Einfluß der Haltung führte in manchen Fällen zu einer Vergrößerung, in ändern zu einer Verringerung der Amplitude bis zu einer vollständigen Unterdrückung derselben. Dieses Verhalten des Potentials zu berücksichtigen ist in jenen Fällen wichtig, bei denen ERA zur Abklärung einer Hörstörung bei cerebral bewegungsgestörten Kindern herangezogen wird.
    Notes: Summary Effect of socalled tonic reflexes on central processing of acoustic stimuli was studied by simulating the patterns of tonic reflexes in 18 adults with normal hearing abilities. The parameters were: hearing threshold level, acoustical stapedius reflex and slow auditory evoked potential. Only in three positions—corresponding to the symmetrical tonic neck reflex (STNR) and tonic labyrinthine reflex in supine and prone position a hearing threshold shift of 1 dB could be observed. The level of the stapedius reflex showed an increase of 5 dB in one of these three positions. In the acoustical evoked slow potential only the amplitude but not the latency was influenced. In some cases we found an increase of amplitude, in others a decrease or even a complete suppression. In using ERA to evaluate possible auditory disturbances in children with cerebral palsy it seems necessary to consider these possible influences on the evoked potential.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of orofacial orthopedics 46 (1985), S. 224-232 
    ISSN: 1615-6714
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Sensory and motor disturbances centered around the facial, oral and pharyngeal area constitute the most severe handicaps in the cerebral palsied population. A short survey of the currently available therapeutic approaches is given. In more than 100 patients during the last ten years we used in addition individually modified orthodontic devices and witnessed many unexpectedly good results. Close cooperation with habilitation and rehabilitation specialists (dentists, orthodontists, developmental neurologists, speech therapists, physiotherapists) who have sufficient insight into general and local postural interactions, is mandatory. Thus the devices are always modified according to the actual sensory and motor situation and also to the immediate needs of functional training and developmental steps in the individual patient.
    Abstract: Résumé Les handicaps les plus sévères chez des patients infirmes moteurs cérébraux sont constitués par des troubles moteurs et sensitifs au niveau de la face, de la bouche et du pharynx. On va donc donner un court aperçu des possibilités thérapeutiques disponibles pour traiter ces troubles. Chez plus de 100 patients au cours de ces dix dernières années, nous avons utilisé des appareillages d'orthopédie dento-faciale modifiés de façon individuelle et avons constaté beaucoup de bons résultats inattendus. Il est absolument nécessaire de créer une collaboration étroite entre les spécialistes des diverses réhabilitations (médecinsdentistes, orthodontistes, neurologues, logopédistes, physiothérapeutes), spécialistes possédant des connaissances pratiques étendues concernant les interactions générales et locales. De la sorte, on a modifié de manière permanente les appareils en fonction de la situation sensori-motrice actuelle et on les a adaptés aux besoins immédiats des patients dans leur entraînement fonctionnel et au cours des différentes étapes de leur développment.
    Notes: Zusammenfassung Sensomotorische Störungen im Gesichts-, Mund- und Rachenbereich erweisen sich als die schwersten Behinderungen bei zerebral bewegungsgestörten Patienten. Es wird ein kurzer Überblick über die verfügbaren therapeutischen Möglichkeiten bei diesen Störungen gegeben. Bei mehr als 100 Patienten verwendeten wir in den vergangenen zehn Jahren zusätzlich individuell modifizierte kieferorthopädische Geräte und stellten viele unerwartet gute Erfolge fest. Eine enge Zusammenarbeit mit Habilitations- und Rehabilitationsspezialisten (Zahnärzte, Kieferorthopäden, Entwicklungsneurologen, Logopäden, Physiotherapeuten) mit ausreichendem praktischen Wissen über allgemeine und lokale Wechselwirkungen bei der Haltungskontrolle ist unbedingt nötig. Auf diese Weise werden die Geräte entsprechend der aktuellen sensomotorischen Situation ständig modifiziert und den unmittelbaren Bedürfnissen für die funktionellen Übungen und nächsten Entwicklungsschritte des Patienten angepaßt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of orofacial orthopedics 46 (1985), S. 233-240 
    ISSN: 1615-6714
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary With cerebral-palsied patients modified activators are successfully used to treat oral sensorimotor disorders like defective speech articulation, mastication and swallowing habits and to reduce or stop constant drooling and pulling reflex grimaces. The appliances now being used have been developed during the last ten years. A detailed description regarding construction, handling and modifications is given.
    Abstract: Résumé On a utilisé avec succès des activateurs modifiés pour le traitement des patients ayant une paralysie cérébrale. Ces appareils diminuent le dérèglement sensori-moteur dans la région orale du patient, comme le manque de netteté du langage, la perte constante de la salive, les difficultés de manger et de boire et de faire de mimiques. Ces activateurs modifiés sont le résultat de 10 ans d'étude et on décrit leur construction et leur manipulation.
    Notes: Zusammenfassung Bei Patienten mit zerebralen Bewegungsstörungen bewähren sich zur Therapie sensomotorischer Störungen im Gesichts-, Mund- und Rachenbereich modifizierte Aktivatoren. Damit gelingt die Besserung der Sprachundeutlichkeit, des reflektorischen Grimassierens, des unkontrollierten Speichelverlustes und der behinderten Nahrungsaufnahme. Die verwendeten Apparate sind das Ergebnis einer zehnjährigen Entwicklung und werden mit ihren bewährten Modifikationen und hinsichtlich ihrer Handhabung beschrieben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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