Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Medical microbiology and immunology 187 (1998), S. 49-52 
    ISSN: 1432-1831
    Keywords: Key words CTLA-4 ; Thymus ; CD4+ thymocytes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract CTLA-4 (CD152) is a T cell surface receptor with sequence homology to the co-stimulatory molecule CD28. The molecule, which is essential for the inhibitory regulation of the immune response, becomes transiently expressed on mature T cells after stimulation in vitro. In situ, CTLA-4+ T cells are enriched in the light zones of the germinal centers in human peripheral lymphoid organs. In this study we have studied expression of CTLA-4 in human thymus in situ. CTLA-4 was expressed on about one third of CD4+/CD8–/CD1– medullary thymocytes. CTLA-4 was acquired by a subset of immature (CD1+) thymocytes and lost from the mature (CD1–) subpopulation within 48 h of cell culture, suggesting that the expression on medullary thymocytes is transient. The demonstration of CTLA-4 on a substantial subpopulation of mature CD4+ thymocytes adds a new dimension to the understanding of this important molecule. When contemplating application of anti-CTLA-4 for therapy its potential influence on T cell maturation has to be taken into account.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Herz 25 (2000), S. 651-658 
    ISSN: 1615-6692
    Keywords: Schlüsselwörter Homograft ; Klappenersatz ; Übersicht ; Key Words Homograft ; Valve replacement ; Overview
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The implantation of fresh or cryopreserved human heart valves (homografts) in aortic position is a tool in cardiac surgery since 30 years. Homografts are attractive alternatives to the implantation of mechanical or xenobiological prostheses, because anticoagulation can be avoided and a near normal anatomy can be restored. Physicians should know about the several kinds of grafts and operative techniques to adequately take care of the patients in follow-up. This overview on the literature covers methods of harvesting, preparation and conservation of homografts according to standard protocols of the European Homograft Bank in Brussels. Their use in the therapy of human valvular disease is discussed with special emphasis to operative techniques (subcoronary, root) and the Ross procedure and in pediatric surgery. Complications and aspects of postoperative care are discussed including immunologic phenomena. Homografts are useful tools for aortic valve replacement, especially in juveniles, in the presence of contraindications for anticoagulation and in endocarditis. Whereas aortic homografts have excellent long-term results, pulmonic homografts show a significant rate of malformation. Further studies should be performed to clarify the role of the Ross operation or stentless xenografts compared to homografts in aortic position. In pediatric cardiac surgery homografts are of value especially for the reconstruction of the right ventricular outflow tract. Homografts in mitral position show dissapointing results up to now. The major limitation in the use of homografts is the mismatch of availability and request, therefore homografts can only be used for the above mentioned special indications.
    Notes: Zusammenfassung Die Implantation (eigentlich Transplantation) frischer oder kryokonservierter menschlicher Herzklappen (Homografts) in Aortenposition gehört seit über 30 Jahren zum herzchirurgischen Repertoire. Homografts sind attraktive Alternativen zu mechanischen oder xenobiologischen Klappen, da eine Antikoagulation vermieden und eine nahezu normale Anatomie hergestellt werden kann. Behandelnde Ärzte sollten über die verfügbaren Implantate, die Operationsmethoden und die zu erwartenden Ergebnisse informiert sein, um Patienten mit Klappenvitien entsprechend beraten zu können und individuelle Komplikationsmöglichkeiten in der Nachsorge früh zu erfassen. Dargelegt wird eine Literaturübersicht zum Thema Homograftklappen. Es erfolgt eine Schilderung des Verfahrens der Graftgewinnung, der Herstellung und der Konservierung. Die Einsatzgebiete von Homografts werden erläutert und die Operationstechniken (subkoronar, Miniroot, Wurzelersatz) sowie die Ross-Operation diskutiert. Erwähnung findet auch der Einsatz von Homograftklappen bei frühkindlichen Herzfehlern. Komplikationen und wichtige Aspekte der Nachsorge werden kommentiert. Homografts eignen sich zum Aorten- und Pulmonalklappenersatz bei speziellen Indikationen (jugendlicher Patient, Kontraindikation zur Antikoagulation, Endokarditis). Angaben zu Langzeitergebnissen schwanken je nach Zentrum, eingesetzter Operationsmethode und Klappentyp. Pulmonale Homografts in Aortenposition sind im Gegensatz zu aortalen Homografts negativ zu beurteilen. Der Stellenwert von Homografts und der Ross-Operation im Vergleich zu ungestützten Xenografts sollte durch weitere möglichst multizentrische Langzeitstudien überprüft werden. Im Bereich der Kinderherzchirurgie haben sich Homografts bewährt, vor allem zur Rekonstruktion der rechtsventrikulären Ausflussbahn. Homograftimplantate in Mitralposition gehören noch nicht zur klinischen Routine und zeigen bislang enttäuschende Resultate. Die wesentliche Limitation im Einsatz von Homografts ist ihre geringe Verfügbarkeit; deshalb können Homografts nur begrenzt für die oben erwähnten speziellen Indikationen zur Verfügung gestellt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...