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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 13 (1977), S. 251-255 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Insulin receptor ; cultured lymphocytes ; insulin structure function relationship ; insulin chains
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The ability of insulin and the S-sulphonate A and B-chain derivatives to bind to a receptor on cultured human lymphocytes was evaluated. A receptor site for the S-sulphonate A-chain was identified and was strongly influenced by the intact insulin molecule. S-sulphonate A-chain weakly interfered with insulin binding. S-sulphonate B-chain showed no evidence of significant binding and did not interfere with insulin or S-sulphonate A chain binding.14CO2 production from14C-1-glucose was stimulated by insulin in cultured lymphocytes and this effect was blunted by S-sulphonate A-chain. The sulphhydryl blocking agent used in the production of insulin A-chain appears to be of critical importance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Dosierungsschemata 1 und 2 g Cefodizim intramuskulär wurden bei 287 Patienten untersucht, die wegen akuter purulenter Exazerbationen chronischer Bronchitiden stationär behandelt wurden, und bei denen überwiegendHaemophilus influenzae, Streptococcus pneumoniae undMoraxella catarrhalis isoliert wurden. Pharmakokinetische Untersuchungen in Serum und Sputum ergaben am ersten Behandlungstag durchschnittliche Maximalkonzentrationen von 50 bzw. 100 mg/l im Serum und von 1,4 bzw 2,7 mg/l im Sputum nach den oben genannten Dosierungen. Unter den unterschiedlichen Dosierungen konnten keine nennenswerten Unterschiede bezüglich der klinischen und mikrobiologischen Ergebnisse gefunden werden, mit höheren Dosierungen wurden keine besseren Ergebnisse erzielt. Bei 90–95% der Patienten konnten die isolierten Erreger während der Behandlung eliminiert werden, bei 70–80% wurden auch eine Woche nach Abschluß der Behandlung keine Erreger isoliert. In einigen Fällen konnten β-lactamase-produzierendeM. catarrhalis nicht oder nur vorübergehend eliminiert werden. Unerwünschte Arzneimittelwirkungen wurden bei 5 Patienten dokumentiert und führten in zwei Fällen zum Abbruch der Behandlung. Schlußfolgerung: 1 g Cefodizim intramuskulär 1 x täglich über 7 Tage ist eine adäquate Behandlung für die meisten Patienten.
    Notes: Summary 1 or 2 g doses of cefodizime i.m. were studied in 287 patients admitted to hospital with acute purulent exacerbations of chronic bronchitis, mostly associated withHaemophilus influenzae, Streptococcus pneumoniae orMoraxella catarrhalis. Pharmacokinetic studies in serum and sputum on the first treatment day yielded mean peak serum concentrations of 50 to 100 mg/l, with corresponding sputum concentrations of 1.4 and 2.7 mg/l, after the two respective doses. No great differences were found between the clinical and microbiological results in the various dosage groups, and no corresponding improvement was noted with the highest dosages studied. In general, infection was eliminated in 90 to 95% of patients at the end of treatment, and in approximately 70 to 80% after a follow-up week. Some infections associated with β-lactamase producingM. catarrhalis persisted or relapsed after treatment. Unwanted drug effects were recorded in five patients, leading to discontinuation in two. It is concluded that a single daily intramuscular dose of 1 g cefodizime for seven days produces satisfactory results in most patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 9 (1995), S. 706-708 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Video-assisted thoracotomy ; Thoracoscopic surgery ; Endoscopy ; Lung ; Herniation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Intercostal pulmonary hernia is a rare finding in surgical practice. The hernia presents as an elastic expansion on the outer surface of the chest wall that is usually easily reducible. The protrusion increases in size during expiration and decreases, or disappears, during inspiration. Usually there are no other symptoms. We describe a man who developed a thoracic herniation of the lung 2 1/2 months after a video-assisted minithoracotomy. A concise review of the literature is included.
    Type of Medium: Electronic Resource
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