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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 33 (1955), S. 520-523 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung 1. Erhebliche Abweichungen im Serumeiweißzucker gegenüber der Norm werden nur bei pathologischen Vorgängen beobachtet. Im Verlauf von Erkrankungen können sich die Werte hier rasch verändern — in unseren Bestimmungen bis zu 75% des Ausgangswertes. 2. Beim Stoffwechselgesunden bleibt der Eiweißzucker des Gesamtserums innerhalb von Stunden und Tagen praktisch konstant. Im Abstand von mehreren Wochen wurden bei Normalpersonen Schwankungen beobachtet. Diese sind allerdings geringfügig, sie betrugen in unseren Versuchen höchstens 15%. 3. Der Eiweißzucker läßt sich im kurzfristigen Versuch beim Gesunden durch die Zufuhr von ACTH, Cortison, Insulin und Galaktose sowie durch Nahrungsaufnahme nicht beeinflussen. Demgegenüber führen Adrenalin und Glucose zu einer statistisch gesicherten leichten Erhöhung. Nach Thyroxin trat demgegenüber eine Abnahme des Nüchternwertes im Vergleich zum Ausgangswert auf. Diese an Stoffwechselgesunden hervorgerufenen Änderungen erreichen aber durchaus nicht das Ausmaß, wie es im Verlauf von Erkrankungen beobachtet werden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 246 (1999), S. 1015-1022 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Key words Polyneuritis ; Autonomic dysfunction ; Intensive ; care ; Cardiac arrest ; Blood pressure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract This study sought to establish quantitative criteria for dysautonomia in artificially ventilated patients with Guillain-Barré syndrome (GBS). Such criteria would help to identify patients at risk for cardiovascular complications. This retrospective controlled clinical study compared hourly cardiovascular monitoring data from 36 successive, artificially ventilated GBS patients with that from 11 artificially ventilated control patients with myasthenia. Tolerance limits for daily means, extremes, and variations in heart rate (HR) and blood pressure (BP) were estimated from the most abnormal subgroups of the treatment days of our control patients. These exceeded previously suggested arbitrary cutoff values for dysautonomia. The range in systolic BP was increased in 27 GBS patients, despite an upper limit of normal (85 mmHg) that was double the value suggested in previous work. All 16 patients with mean systolic BP above 165 mm Hg also had persistent tachycardia (mean HR 〉 125 bpm), or were treated with β-blockers. This pattern of sympathetic hyperactivity was combined with probable vagal hyperactivity (bradycardia 〈 48 bpm) in 6 patients. Hypotension (minimal systolic BP 〈 85 mm Hg) and unprovoked bradycardia indicated sympathetic hypoactivity in 3 patients. Except in one patient who suffered from asystole on his first day on the ICU, all episodes of bradycardia were preceded by increased daily systolic BP variation (〉 85 mm Hg), which thus proved to be a sensitive and prognostically valuable indicator of dysautonomia in GBS.
    Type of Medium: Electronic Resource
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