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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 15 (1996), S. 128-132 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract To determine the distribution of hepatitis C virus (HCV) genotypes in German isolates, nucleotide sequences of the viral nonstructural 5 (NS5) genome domains were analyzed in isolates from 107 chronically HCV-infected patients. Of these 107 patients, 46 (43.0% were infected with subtype 1a and 47 (43.9%) with subtype 1 b. Six patients (5.6%) with a history of intravenous drug abuse were infected with subtype 3a. Eight patients (7.5%) who had acquired their HCV infection in Egypt carried subtype 4a. Forty-three of the 107 patients were treated with α-interferon. Of these 43 patients, 16 (37.2%) were infected with subtype 1a and 27 patients (62.8%) with subtype 1b. Three patients infected with HCV-subtype 1a (18.7%) and four patients infected with subtype 1b (14.8%) showed a sustained complete response after interferon therapy. The HCV genotype 1 with its subtypes 1a and 1 b was the most common source of HCV infection in this group of patients. There was no significant difference in response to α-interferon treatment of HCV infection with the subtypes 1a or 1b.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 16 (1997), S. 121-124 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The risk of vertical transmission of the hepatitis C virus (HCV) from infected mothers to their children during pregnancy and delivery was determined in 120 children born to HCV-positive mothers. Methods included enzyme immunoassay and immunoblot for detection of HCV antibodies and reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR) for detection of viral RNA. Six (5%) children were perinatally infected with HCV as shown by RT-PCR. None of the infected children had clinical signs of hepatitis. None of the pregnancies was complicated by abortion, stillbirth, premature birth, or malformation of the child. Special concern was given to the possibility of HCV transmission via breast milk. In no breast milk sample obtained from 34 HCV-infected mothers was HCV RNA detected. These observations indicate that HCV infection is not necessarily a contraindication for breast-feeding.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 104 (1991), S. 109-110 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: HIV-1-infection ; HIV-1-cultivation ; Viability of HIV ; HIV, occupational risk ; HIV in postmortem specimens ; HIV-Infektion ; HIV-1-Anzüchtung ; Überlebenszeit des HIV ; HIV, postmortale Infektionsgefahr ; Autopsie, HIV
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Jahre 1989 wurden Blutproben von 2581 in das Institut für Rechtsmedizin der Universität Hamburg eingelieferten Leichen auf HIV-1-Antikörper untersucht. 13 Fälle (Prävalenz 0.5 %) waren HIV-positiv. — Die Virusisolierung aus Vollblut war bei 4 Verstorbenen bis zu maximal 36 Stunden postmortaler Leichenliegezeit ohne Kühlmaßnahmen erfolgreich.
    Notes: Summary In 1989 blood samples from 2581 fatalities investigated at the Institute of Forensic Medicine in Hamburg were screened for HIV-1-antibodies. Sera from 13 corpses were confirmed positive for HIV-1 (prevalence rate approx 0.5 %).-Viable HIV was found in blood cultures of 4 cadavers stored under non-refrigerated conditions up to 36 hours after death.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten bislang 4000 Seren auf das Vorliegen von Antikörpern gegen das Hepatitis-C-Virus (HCV). In unserer Studie hatten Patienten mit einer Non-A, Non-B Hepatitis nach Bluttransfusion (n=108) in 38,9% HCV-Antikörper. Patienten mit chronischen Lebererkrankungen (n=316) zeigten diese Antikörper in 30,4%, und Patienten mit vorübergehenden oder anhaltenden Transaminasenerhöhungen (n=2506) waren in 14,8% anti-HCV positiv. Unter den Risikogruppen mit parenteralem Blutkontakt waren Hämophiliepatienten (n=26) mit 65,4% am häufigsten HCV-Antikörper-positiv, gefolgt von Drogenabhängigen (n=46; 56,5%) und Drogentoten (n=216; 37,5%). HIV-infizierte Patienten (n=127) zeigten HCV-Antikörper in 26,0%, und Hämodialysepatienten (n=331) waren in 12,4% positiv. Die Gefährdung für medizinisches Personal ist offenbar relativ gering: nur 2,8% der untersuchten 217 Mitarbeiter mit parenteralem Infektionsrisiko hatten HCV-Antikörper. Bisher konnten wir noch in keinem Fall eine HCV- Übertragung durch Nadelstich-oder Skalpellverletzung belegen; auch familiäre Kontakte führten bei den von uns untersuchten 46 Angehörigen HCV-positiver Patienten bislang nicht zur Infektion. Die Infektiösität HCV-positiver Patienten ist möglicherweise geringer als die von HBV- oder HIV-infizierten Patienten. Wenn der Verdacht auf eine Hepatitis Non-A, Non-B vorliegt, so sollte ein negatives Testergebnis jedoch unbedingt in einer weiteren Serumprobe bestätigt werden, da es nach erfolgter Infektion drei bis sechs Monate dauern kann, bis die Serokonversion auftritt. Ein Teil der HCV- Infektionen kann mit dem derzeit zur Verfügung stehenden Test nicht erkannt werden, bei der chronischen HCV-Infektion sind dies ca. 10% der Fälle. Vielleicht wird deren Nachweis erst dann gelingen, wenn es weitere Teste gibt, die Antikörper gegen andere antigene Epitope des Hepatitis-C-Virus nachweisen können.
    Notes: Summary 4000 sera were tested for antibodies against hepatitis C virus (HCV) by means of an ELISA using the C100-3 antigen. 38.9% of patients with non-A, non-B hepatitis following blood transfusion (n=108) had HCV antibodies. Among patients with chronic liver damage of unknown origin (n=316) 30.4% were anti-HCV positive, and in 2,506 patients with transitional or chronic elevation of transaminases 14.8% showed HCV antibodies. Haemophiliacs (n=26) with 65.4% anti-HCV positives and drug addicts (n=46) with 56.5% anti-HCV positives had the highest prevalence among high risk groups. Addicts dying from drug abuse (n=216) and HIV 1 positives (n=127) were anti-HCV positive in 37.5% and 26.0%, respectively. Patients on haemodialysis (n=331) had antibodies against HCV in 12.4%. Health care workers (n=217) appear to be at a comparably low risk with only 2.8% anti-HCV positives. Up to now we could not find a single case of intrafamilial spread of HCV in 46 examined cases. We suggest that HCV infectivity of contaminated body fluids and blood is lower than that of hepatitis B virus or human immunodeficiency virus type 1 carriers. In suspected non-A, non-B hepatitis negative test results should be confirmed in a second sample because it may take three to six months after infection before HCV antibodies occur. However, about 10% of chronic HCV infections are not detectable with the presently available test. This may change when new tests become available using HCV specific antigens other than C100-3.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Bundesgesundheitsblatt, Gesundheitsforschung, Gesundheitsschutz 42 (1999), S. 562-568 
    ISSN: 1437-1588
    Keywords: Schlüsselwörter Hepatitis-C-Virus ; Vertikale Übertragung ; Muttermilch ; Key words Hepatitis C virus ; Vertical transmission ; Breast milk
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Children of mothers chronically infected with hepatitis-C-virus (HCV) during pregnancy and delivery were prospectively followed. 90 children born to 85 infected mothers were included in our study; nine of the mothers were known to be co-infected with HIV-1. These 90 children were first tested within 60 days after birth and followed for at least three months. Three of the 90 children became infected perinatally with HCV as shown by persistence of antibodies after 2 years of life and a positive result in the RT-PCR. One of these 3 children has evidence of ongoing hepatitis as shown by slightly elevated alanine aminotransferase values, but is otherwise clinically well, likewise the other 2 infected children. 54 of the 87 uninfected children were followed until they lost maternal antibodies after an average of one year. In another part of the study we tested 76 breast milk samples from 73 chronically HCV-infected mothers for the presence of HCV-RNA. None of the samples was positive. One of the 76 children of these mothers became HCV-infected; the course of infection in this case favours an HCV-transmission during pregnancy or delivery and not by breast feeding. These data show that maternal HCV-infection should not be a contraindication for breast feeding.
    Notes: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde die vertikale Übertragungsrate des Hepatitis-C-Virus (HCV) von Müttern, die während Schwangerschaft und Entbindung HCV-infiziert waren, auf ihre Kinder untersucht. In das Studienkollektiv wurden 90 Kinder von 85 bekannten, chronisch HCV-infizierten Müttern aufgenommen. Von neun Müttern war eine gleichzeitige Infektion mit dem HIV-1 bekannt. Die Serumproben der 90 Kinder wurden innerhalb von acht Wochen nach der Entbindung erstmals untersucht; Nachuntersuchungen erfolgten über mindestens drei Monate. Drei der 90 Kinder wurden HCV-infiziert (3,3%), nachgewiesen durch eine Antikörperpersistenz über mindestens zwei Jahre sowie den Nachweis von HCV-RNA in der PCR. Eines der Kinder hatte leicht erhöhte Transaminasen, war aber klinisch wie die beiden anderen Kinder auch unauffällig. 54 der Kinder wurden so lange nachuntersucht, bis die mütterlichen Antikörper nicht mehr nachweisbar waren; dies war im Schnitt nach einem Jahr der Fall. In einem zweiten Teil der Studie wurden 76 Milchproben von 73 chronisch HCV-infizierten Müttern auf HCV-RNA untersucht. Keine der Proben war in der PCR reaktiv. Von den 76 Kindern dieser Mütter war nur eines HCV-infiziert; der Verlauf spricht bei diesem Kind für eine HCV-Übertragung unter der Geburt und nicht durch das Stillen. Eine HCV-Infektion der Mutter ist also keine Kontraindikation gegen das Stillen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 104 (1991), S. 251-254 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Drug addicts ; Drug deaths ; Hepatitis B ; Hepatitis C ; HIV-infection ; Intravenös Drogenabhängige ; Drogentote ; Hepatitis B ; Hepatitis C ; HIV-Infektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nachdem mit gentechnologischen Methoden ein Testsystem zum Nachweis eines Antikörpers gegen das Hepatitis C Virus entwickelt wurde, sind intravenös Drogenabhängige als ein bedeutendes Reservoir für die Hepatitis C bekannt. Unsere Untersuchungen an 282 Rauschgifttoten zwischen 1988 und 1990 in Hamburg zeigten, daß 131 Drogentote (40.1%) Antikörper gegen das HCV aufwiesen. Die Antikörperprävalenz variierte in den einzelnen Altersgruppen und war bei den 30–34jährigen am höchsten. 57 (59.4%) von 96 Drogentoten mit Hepatitis B Antikörper (anti-HBc) wiesen auch das anti-HCV auf, während nur bei 8 (34.8%) von 23 HIV-infizierten Drogentoten Antikörper gegen die Hepatitis C nachgewiesen werden konnten.
    Notes: Summary Needle sharing among drug addicts leads to the transmission of infectious diseases such as hepatitis B and AIDS. After development of a test system based on gene technology against the hepatitis C virus (HCV), drug addicts have been regarded as an important reservoir for hepatitis C. In our study 113 (40.1%) out of 282 addicts who died from drug abuse in Hamburg between 1988 and 1990 had antibodies against HCV (anti-HCV). The prevalence of anti-HCV differed in various age groups; the highest prevalence was found in addicts aged 30–34 years. Co-infections with hepatitis B and hepatitis C virus were found in 57 drug addicts (59.4%) out of 96 deceased with antibodies to hepatitis B (anti-HBc), whereas only 8 out of 23 HIV-infected were anti-HCV positive (34.8%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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