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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial & engineering chemistry 6 (1914), S. 32-35 
    ISSN: 1520-5045
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Instruments and Methods 56 (1967), S. 234-244 
    ISSN: 0029-554X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 13 (1925), S. 819-819 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 203 (1977), S. 57-66 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit einem YAG- und einem Argon-Laser wurden die Hornhäute lebender, grauer Kaninchen bestrahlt, um die Grenzschwellendosis beider Lasertypen für Kaninchenhornhäute zu ermitteln. Es ergab sich für den YAG-Laser mit sehr kurzen Strahlungsimpulsen eine Schwellendosis von 115 kJ/cm2. Für den Argon-Laser liegt der entsprechende Wert (bei Bestrahlungszeiten zwischen 200 ms und 2 s) bei 15 kJ/cm2. Der erste Wert hat wegen methodischer und experimenteller Schwierigkeiten nur einen orientierenden Wert. Es wurde weiterhin der Heilungsverlauf überschwelliger Läsionen bis zu 6 Wochen nach Bestrahlung beobachtet.
    Notes: Summary Threshold radiant exposure of the cornea of gray rabbits was evaluated for Argon- and YAG-Laser light. Threshold for the Argonlaser is about 15 kJ/cm2 (exposure time 200 ms to 2 s, spot size 65 μm). For experimental and methodical reasons the value for the YAG-Laser (115 kJ/cm2) is of limited accuracy. The healing process of supraliminal lesions of the cornea is observed clinically and histologycally up to six weeks following exposure to laser radiation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 205 (1978), S. 175-205 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der vordere Augenabschnitt von 100 hasengrauen Kaninchen wurde mit einem Argon-, Rubin und YAG-Laser bestrahlt. Der Heilungsverlauf schwellennaher und überschwelliger Läsionen wurde histologisch untersucht. Als Schwelle galt die Energiedichte, bei der jede zweite Bestrahlung eine biomikroskopischsichtbare Gewebsänderung auslöste. Für alle drei Laserarten lag die Schwelle bei Irisbestrahlung am niedrigsten (Argon 0,004 kJ pro cm2, Rubin 0,01 kJ pro cm2, YAG 0,05 kJpro cm2). Höhere Energiedichten, wie sie für Läsionen an den brechenden Medien erforderlich sind, waren nur mit dem Argon und YAG-Laser erreichbar. Mit dem Argon-Laser ließen sich an der Linse keine sichtbaren Läsionen erzeugen; in der Hornhautmitte lag die Schwelle bei 8 kJ pro cm2. In der gleichen Größenordnung befand sich die Schwelle für YAG-Laserläsionen der Hornhaut und Linse. Die hohe Energieabsorption in der Iris kann zu einem Wärmestau in der Iris führen, der Läsionen in den benachbarten Geweben auslöst oder die Läsionsschwelle dort herabsetzt: In der Hornhautperipherie war die Schwelle gegenüber dem Zentrum beim Argonlaser auf ein Zehntel herabgesetzt, beim YAG-Laser auf ein Viertel. Die Schwellen für Gewebsläsionen bei Bestrahlung der peripheren Sklera mit dem Argon und YAG-Laser lagen etwa zwischen denjenigen für Iris und denen für peripheres Hornhautgewebe. Geht man für eine Laserschutzvorschrift von der niedrigsten Läsionsschwelle aus (Argonlaserläsion der Iris) und berücksichtigt man einen Sicherheitsfaktor von 100, so ergibt sich eine zulässige Energiedichte von 40 mJ pro cm2. Der Einfluß des Fleckdurchmessers konnte nicht untersucht werden. Eine therapeutische Nutzung der Laserstrahlen im vorderen Augenabschnitt erscheint bei der Iridektomie, der Pupillenverlagerang und -erweiterung und bei der transskleralen Koagulation des Ciliarkörpers und der Netzhaut möglich. Für die Laseriridektomie scheint die ausgeprägte Irisatrophie, die der YAG-Laser im Vergleich zum Argonlaser verursacht, vorteilhaft zu sein. Bei der transskleralen Bestrahlung von Ciliarkörper und Netzhaut hingegen löst der YAG-Laser heftigere unerwünschte Nebeneffekte in der Linse und im Glaskörper aus.
    Notes: Summary The anterior segment of the eye of 100 rabbits was exposed to radiation from Argon, Ruby and YAG lasers. The healing process of liminal and supraliminal lesions was evaluated histologically. The iris is the most sensitive tissue for all three lasers (threshold radiant exposure, Argon: 0.004 kJ/cm2, Ruby: 0.01 kJ/cm2, YAG: 0.05 kJ/cm2). Higher energies necessary for lesions in the transparent media were available only with the Argon and YAG lasers. The Argon laser failed to produce lesions in the lens, and threshold radiant exposure for the central cornea was 8 kJ/ cm2. The thresholds for YAG lasers lesions in the central cornea and lens were of the same magnitude. The marked absorption of energy by the iris may lead to an accumulation of heat, resulting in lesions of adjacent tissues or a reduction of threshold for those lesions: The threshold in the peripheral cornea was ten times lower than in the center with the Argon laser, four times lower for the YAG laser. The thresholds for Argon and YAG laser lesions in the peripheral sclera lay between the thresholds for the iris and for the peripheral cornea. A safety standard for the anterior segment of the eye should be based on the lowest threshold (Argon laser lesion of the iris). The application of a factor 100 results in a maximal permissible exposure of 40 mJ/cm2. The influence of the beam diameter could not be evaluated. Laser radiation may be applicable to clinical treatment of the anterior segment by iridectomy, iridoplasty, cyclocoagulation, and transscleral retinopexy. For iridectomy and iridoplasty, the YAG laser seems favorable, due to marked iris atrophy as compared to the Argon laser. In transscleral coagulation of the ciliary body and peripheral retina, however, the YAG laser causes more severe side effects in the lens and vitreous than does the Argon laser.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 179 (1970), S. 325-331 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Vergrößerung beim Ophthalmoskopieren im umgekehrten Bild wird durch die Refraktion des untersuchten Auges und die Stärke der Ophthalmoskopierlinse bestimmt, während die Refraktion des Beobachters keine Rolle spielt. Der formelmäßige Zusammenhang zwischen diesen Größen wird angegeben und graphisch dargestellt. Die Grenzen der mit abnehmender Brechkraft der Ophthalmoskopierlinse wachsenden Vergrößerung werden diskutiert. Dabei kommt der Forderung der Pupillenabbildung eine besondere Rolle zu.
    Notes: Summary The amount of magnification in indirect ophthalmoscopy is determined by the refraction power of the ophthalmoscopie lens and by the patients refraction. This correlation is mathematically formulated and presented in graphical notations. The limitating factors of magnification as related to the case of imaging the observers pupil into the patients pupil is discussed. In contrast to direct ophthalmoscopy the ametropy of the observer is without significance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 185 (1972), S. 66-74 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Feststellung, daß Prismen die Sehschärfe vermindern, wird präzisiert: Die Prüfung der Sehschärfe an augengesunden jugendlichen Personen unter Vorschalten von Keil-, Wafer- und Folienprismen zeigt in allen Fällen eine fast kontinuierliche Herabsetzung der Sehschärfe mit zunehmender Prismenstärke. Die Visusminderung beträgt dabei bei Wafer- und Keilprismen etwa 2% pro pdpt, bei Folienprismen etwa 3% pro pdpt. Die geringste Beeinträchtigung der Sehschärfe ergibt sich durch Keilprismen, nicht signifikant unterschiedlich davon durch Waferprismen geringer Stärke. Statistisch signifikante Unterschiede zeigen sich zwischen Keil- und Waferprismen höherer Stärke und zwischen Keil- und Waferprismen einerseits und Folienprismen andererseits im überprüften Bereich zwischen 5 und 30 pdpt. Die Vorteile von Folienprismen gegenüber Wafer- und Keilprismen sehen wir in ihrem geringen Gewicht, ihrer einfachen Anbringung an vorhandene Brillengläser und in ihrer Auswechselbarkeit ohne das gesamte Brillenglas neu verordnen zu müssen. Die Nachteile der Prismenfolien bestehen in einer gegenüber Keilprismen, und auch gegenüber Wafer-Prismen geringerer Stärke, minderen optischen Qualität. So wird die Sehschärfe durch ein Keilprisma von 30 pdpt Basis außen auf 50%, durch ein Folienprisma auf 30–40% des Ausgangswertes herabgesetzt. Die Folienprismen stellen nach unserer, allerdings bisher kurzfristigen Erfahrung, ein nützliches optisches Hilfsmittel vor allem im Rahmen der Strabismusbehandlung dar.
    Notes: Summary The observation that prisms reduce visual acuity is brought here to attention: the visual acuity of normal young individuals is reduced in all cases proportional to the strength of the prism. The reduction in VA was found to be 2% per prism dioptre when using conventional opthalmic or wafer-prisms and 3% in the case of Fresnel-prisms. The least reduction of VA is found when using conventional ophthalmic prisms; this reduction however is not significantly different when using Wafer-prisms of lower strengths. A significant difference is ascertained between conventional opthalmic and Wafer-prisms of higher strength and between conventional opthalmic and Wafer-prisms as opposed to Fresnel-prisms within the range of 5 to 30 prism diopters. The advantage of using Fresnel-prisms as opposed to Wafer- and conventional ophthalmic prisms is their low weight, their simple adjustment and being able to change them without ordering a new correction. The disadvantage of Fresnel-prisms as opposed to conventional ophthalmic prisms and Wafer-prisms of low strength is their poorer optical quality. The visual acuity is reduced to 50% by using conventional ophthalmic wedge prisms of 30 prism dioptres and to between 30% and 40% when using Fresnel-prisms. Fresnel-prisms are according to our brief experience a useful optical aid especially in the application of strabismustherapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 185 (1972), S. 297-304 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Auf Grund des verschiedenen Abbildungsmaßstabes längs einer horizontalen Linie entsteht bei Gläsern mit gleitender Brechkraft ein Abbildungsfehler, der asphärische Verzerrung genannt wird. Das einigen Benutzern dieser Gläser unangenehme Aufquellen und Zusammenschrumpfen des Bildes bei seitlichen Blickbewegungen ist auf diesen Fehler zurückzuführen. Die asphärische Verzerrung läßt sich aus dem Flächenastigmatismus herleiten. Die Abhängigkeit von den optischen Daten des Brillenglases wie Progression, Fernteilbrechkraft und Koordinaten des Durchschaupunktes wird dargestellt.
    Notes: Abstract Because the image-formation standard along a horizontal meridian is variable, lenses with sliding refraction power produce an image-formation error called aspherical distortion. The unpleasant swelling and shrinking of the image experienced on lateral eye movement by some people using this type of lens is attributable to this error. The aspherical distortion is caused by superfical astigmatism. The article shows the relevance of the optical data of the lens, e.g. progression, refraction power in far vision and coordinates of the point of vision.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 204 (1977), S. 222-222 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 225 (1987), S. 429-436 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The cortical response to stereoscopic stimuli was measured as a function of disparity using visual evoked potentials (VEP). The stereoscopic stimulus consisted of a dynamic random-dot pattern that portrayed a three-dimensional horizontal grating. Disparity of the grating was variable between 0 and 18 arc min, step size being 4.22 arc s. Evoked responses were recorded using a “random-sequence sweep technique.” The VEP amplitude increased approximately linearly with the logarithm of disparity and allowed an estimation of the stereo threshold by linear extrapolation. The evoked potential estimates of the stereo threshold of 16 subjects were compared to psychophysically obtained thresholds. Several threshold-estimation techniques are discussed. Evoked potential and psychophysical threshold estimates had the lowest discrepancy when the VEP amplitude was linearly extrapolated to the logarithmic disparity axis. The difference between the evoked potential estimate and the psychophysical threshold was less than 20% in 56% of all cases; 16 of 18 cases (89%) agreed within a factor of 2.
    Type of Medium: Electronic Resource
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