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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Development genes and evolution 37 (1913), S. 259-264 
    ISSN: 1432-041X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1) Autoplastische Transplantationen von weißer Haut auf schwarze Ohren fassen in der großen Mehrheit der Fälle Wurzel. 2) Homöoplastische Aufpfropfungen mißlingen in der Mehrheit der Fälle. 3) Die aufgepfropften Teile können durch Zufall, durch Schrumpfung oder Verkrustung, möglicherweise auch durch Abschuppungsprozesse verloren gehen. Die homöoplastischen Aufpfropfungen sind Schrumpfungen mehr unterworfen als die autoplastischen. 4) Die Abschuppung ist in annähernd gleicher Stärke sowohl bei autoplastischen wie bei homöoplastischen Pfropfungen ausgesprochen. 5) Invasion der transplantierten Teile seitens benachbarten pigmentierten Epithels kommt in beiden Fällen vor. 6) Belichtung und Dicke der PfropfstÜcke haben keinen Einfluß auf deren Lebensfähigkeit. Der Unterschied im Verhalten pigmentierter und unpigmentierter Haut nach der Transplantation hängt hauptsächlich von inneren Verschiedenheiten der Hantstruktur ab und nicht von einem stärkeren schädlichen EinflÜsse des Lichtes auf unpigmentierte Haut im Vergleich zur pigmentierten.
    Notes: Summary 1) Autoplastic transplants of white skin on black ears take in the large majority of cases. 2) Homöoplastic grafts fail to take in the majority of cases. 3) The grafts may be lost accidentally or by shrivelling or crusting, or possibly by desquamation. The homöoplastic grafts are more subject to shrivelling than are the autoplastic. 4) Desquamation is approximately equally marked in both auto and homöo grafts. 5) Invasion of the grafts by neighboring pigmented epithelium occurs in both instances. 6) Light and the thickness of the graft do not influence the life of the grafts. The difference in the behavior of pigmented and unpigmented skin after transplantation depends mainly upon internal differences in the structure of the skin, and not upon a greater injurious influence of light on unpigmented as compared with pigmented skin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 648 (1992), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 69 (1998), S. 148-157 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Gastroesophageal reflux disease ; Antireflux procedures ; Methods ; Techniques. ; Schlüsselwörter: Gastrooesophageale Refluxkrankheit ; Antirefluxoperation ; Methoden ; Techniken.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Endoskopische Antirefluxchirurgie ersetzt zunehmend die traditionellen Operationsverfahren in der Behandlung der therapierefraktären gastrooesophagealen Refluxkrankheit. Diese laparoskopischen Verfahren sind jedoch technisch sehr anspruchsvoll. Komplikationen können aber durch eine sorgfältige Auswahl der Patienten sowie durch die geeignete chirurgische Technik minimiert werden. In jüngster Zeit wurden zahlreiche Nachuntersuchungen mit guten Langzeitergebnissen und geringen Nebenwirkungen publiziert.
    Notes: Summary. Laparoscopic antireflux surgery is rapidly replacing traditional operations for the treatment of medically refractory gastroesophageal reflux disease. These procedures are technically demanding. Troublesome side effects can be minimized by carefully selecting patients and using a meticulous and appropriate technique. Extensive follow-up data are now emerging and indicate that these procedures can offer long-term control of symptoms with few permanent side effects.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1130
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Abstract A comparative study was performed of 600 W capacitively coupled microwave plasmas (CMP) with different plasma gases (Ar, N2 and air) and aerosol generation with the aid of a Légère pneumatic nebulizer. Detection limits with the different working gases are in the order of 15–4000 ng/mL for Fe, Cr, Zn, Mg and Ca in aqueous solutions. The influence of organic solutions on the stability of the plasma is discussed. The determination of Co, Cr, Fe, Mg and Ni in different oil samples by OES is described, using an air-CMP and pneumatic nebulization after dilution of the oils by 20% with cyclohexane. The detection limits for these elements are in the 100–400 ng/g range. Results obtained for a waste motor oil for the elements mentioned in the concentration range of 4–50 μg/g were found to be in good agreement with those obtained by ICP-OES after digestion of the oils at high pressure in PTFE vessels.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Densfraktur ; Transdentale Luxationsfraktur ; Sekundäre Dislokation ; Transorale Korrekturosteotomie ; Keywords Fractures of the odontoid process ; Secondary dislocation ; Transoral correction ; Osteotomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Undislocated odontoid fractures may lead on the basis of conventional x-rays only to a wrong conclusion with regard to biomechanical aspect of stability. In this aspect the classification based on Anderson and D'Alonzo takes a high risk to missunderstood the fracture stability and can results in a secondary fracture dislocation. Therefore it is important to make the decision about operative versus nonoperative treatment on the base of the trauma mechanism. In this case report we elucidate this problem and the higher risk of anterior approach for correction. Furthermore a better classification of densfractures will be recommended.
    Notes: Zusammenfassung Undislozierte Densbasisfrakturen können nativradiologisch ohne Berücksichtigung des zugrundeliegenden Unfallmechanismus eine Stabilität vortäuschen, die bei konservativer Therapie zu sekundären Dislokationen führen können. Dies wird vor allem bei der Klassifikation der Dens Frakturen nach Anderson und D'Alonzo leicht übersehen. Anhand einer Kasuistik wird diese Problematik aufgezeigt, der operative Anspruch einer vermeidbaren, risikoreichen transoralen Korrekturosteotomie dargelegt und auf eine aussagekräftigere Klassifikation der Densfrakturen verwiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1434-3932
    Keywords: Schlüsselwörter Anastomosen- aneurysma ; Endoluminale Behandlung ; Stentgraft ; Keywords Anastomotic aneurysm ; Endoluminal repair ; Stent graft
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract  Proximal anastomotic pseudoaneurysm following aortobifemoral grafting is a rare event and, due to the potential for rupture, operative repair is mandatory. We report on a 72-year-old patient with a 6.7 cm anastomotic pseudoaneurysm following aortobifemoral bypass grafting for aortoiliac occlusive disease 10 years earlier. The aneurysm was repaired endoluminally with insertion of a bifurcated stent graft that was introduced after bilateral femoral artery cut-down. The limbs of the stent graft were placed into the previous prosthesis. The patient was well 3 months after the operation, and contrast-enhanced spiral CT scanning demonstrated complete exclusion of the aneurysm. Since reoperation for a proximal anastomotic pseudoaneurysm is hazardous, endoluminal repair may be a therapeutic alternative for selected patients.
    Notes: Zusammenfassung  Proximale Anastomosenaneurysmen nach aortofemoralen Bypassoperationen sind selten, aufgrund der potentiellen Rupturgefahr sollten diese Aneurysmen jedoch operativ ausgeschaltet werden. Wir berichten über einen 72-jährigen Patienten mit einem 6,7 cm im Durchmesser betragenden proximalen Anastomosenaneurysma 10 Jahre nach Implantation eines aortobifemoralen Bypass wegen aortoiliakaler Verschlusskrankheit. Das Aneurysma wurde nach bilateraler Freilegung der A. femoralis endoluminal durch Implantation eines modularen Bifurkationsstentgrafts ausgeschaltet. Dabei wurden beide Schenkel des Stentgrafts in die ehemalige Prothese implantiert; 3 Monate nach der Operation war der Patient wohlauf und ein kontrast-mittelverstärktes Spiral-CT zeigte eine komplette Exklusion des Aneurysmas. Da Reoperationen wegen eines proximalen aortalen Anastomosenaneurysmas mit einer signifikanten Morbidität und Letalität einhergehen, stellt die endoluminale Behandlung eine therapeutische Alternative bei geeigneten Patienten dar.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intestinal obstruction ; Paralytic ileus ; Intestinal tube ; Intestinal decompression ; Intestinale Obstruktion ; Paralytischer Ileus ; Intestinale Sonde ; Intestinale Dekompression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Bestimmung der Effektivität der intraluminalen Darmdekompression mit einer endoskopisch plazierten Dennis-Sonde bei verschiedenen Formen des Dünndarmileus wurden insgesamt 174 Patienten retrospektiv ausgewertet. Dabei handelte es sich um 66 Patienten (37,9%) mit inkomplettem postoperativen Frühileus, 27 Patienten (15,5%) mit inkomplettem postoperativem Spätileus, 38 Patienten (21,8%) mit paralytischem Ileus, 31 Patienten (17,8%) mit inkomplettem Obturationsileus bei fortgeschrittenen intraabdominalen Tumoren sowie um 12 Patienten (6,8%) mit inkomplettem mechanischen Ileus infolge einer entzündlichen Dünndarmstenose bei Morbus Crohn. Die primäre Erfolgsquote bezüglich der endoskopischen Sondenplazierung betrug 97,2%, nur in 5 Fällen war sie technisch nicht möglich. Insgesamt konnten 95 Patienten (54,6%) erfolgreich therapiert werden. Dabei betrugen die Erfolgsraten in den einzelnen Gruppen 71,2% (Frühileus), 18,5% (Spätileus), 86,8% (paralytischer Ileus), 16,1% (fortgeschrittener Tumor) sowie 41,7% (Morbus Crohn). 75 Patienten (43,1%) mußten operiert werden. Vier Patienten (2,3%) mit malignem Tumor verstarben während der Sondenbehandlung an ihrem Grundleiden, 13 Patienten (7,5%) verstarben postoperativ. Eine Letalität bedingt durch die Dennis-Sonde wurde nicht beobachtet, die durch die Sonde bedingte Komplikationsrate betrug 6,9%. Wir folgern, daß die intraluminale Darmdekompression mittels endoskopischer plazierter Dennis-Sonde ein komplikationsarmes Verfahren darstellt, das insbesondere beim paralytischen Ileus sowie beim postoperativen Frühileus mit einer hohen Erfolgsrate assoziiert ist. Bei anderen Ileusformen dient sie dagegen nur als operationsvorbereitende Maßnahme.
    Notes: Abstract For determination of the efficacy of intraluminal bowel decompression by an endoscopically placed Dennis tube, 174 patients with paralytic ileus or different kinds of partial small bowel obstruction were reviewed retrospectively. There were 66 cases (37.9%) of early post-operative ileus (A), 27 (15.5%) of late postoperative ileus (B), 38 (21.8%) of paralytic ileus (C), 31 (17.8%) with obstruction due to advanced intraabdominal tumors (D), and 12 (6.8%) of obstructive ileus caused by inflammatory stenosis of the small bowel in Crohn's disease (E). Successful endoscopic placement of the intestinal tube was achieved in 97.2% of patients. Placement of the tube was impossible in 5 cases. A total of 95 patients (54.6%) were successfully managed by long intestinal tube decompression. Success rates for the individual groups were 71.2% (A), 18.5% (B), 86.8% (C), 16.1% (D), and 41.7% (E). Some 75 patients (43.1%) had to be operated on because of insufficient conservative therapy. Four patients with advanced intraabdominal tumors died during the treatment with the intestinal tube; 13 patients died postoperatively. There was no tube-related mortality, but tube-related complications occurred in 6.9%. We conclude that intraluminal intestinal tube decompression after endoscopic placement provides a therapeutic tool with a concomitant low complication and high success rate in paralytic and early postoperative ileus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Intestinal obstruction ; Paralytic ileus ; Intestinal tube ; Intestinal decompression ; Schlüsselwörter Intestinale Obstruktion ; Paralytischer Ileus ; Intestinale Sonde ; Intestinale Dekompression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Bestimmung der Effektivität der intraluminalen Darmdekompression mit einer endoskopisch plazierten Dennis-Sonde bei verschiedenen Formen des Dünndarmileus wurden insgesamt 174 Patienten retrospektiv ausgewertet. Dabei handelte es sich um 66 Patienten (37,9%) mit inkomplettem postoperativen Frühileus, 27 Patienten (15,5%) mit inkomplettem postoperativem Spätileus, 38 Patienten (21,8%) mit paralytischem Ileus, 31 Patienten (17,8%) mit inkomplettem Obturationsileus bei fortgeschrittenen intraabdominalen Tumoren sowie um 12 Patienten (6,8%) mit inkomplettem mechanischen Ileus infolge einer entzündlichen Dünndarmstenose bei Morbus Crohn. Die primäre Erfolgsquote bezüglich der endoskopischen Sondenplazierung betrug 97,2%, nur in 5 Fällen war sie technisch nicht möglich. Insgesamt konnten 95 Patienten (54,6%) erfolgreich therapiert werden. Dabei betrugen die Erfolgsraten in den einzelnen Gruppen 71,2% (Frühileus), 18,5% (Spätileus), 86,8% (paralytischer Ileus), 16,1% (fortgeschrittener Tumor) sowie 41,7% (Morbus Crohn). 75 Patienten (43,1%) mußten operiert werden. Vier Patienten (2,3%) mit malignem Tumor verstarben während der Sondenbehandlung an ihrem Grundleiden, 13 Patienten (7,5%) verstarben postoperativ. Eine Letalität bedingt durch die Dennis-Sonde wurde nicht beobachtet, die durch die Sonde bedingte Komplikationsrate betrug 6,9%. Wir folgern, daß die intraluminale Darmdekompression mittels endoskopischer plazierter Dennis-Sonde ein komplikationsarmes Verfahren darstellt, das insbesondere beim paralytischen Ileus sowie beim postoperativen Frühileus mit einer hohen Erfolgsrate assoziiert ist. Bei anderen Ileusformen dient sie dagegen nur als operationsvorbereitende Maßnahme.
    Notes: Abstract For determination of the efficacy of intraluminal bowel decompression by an endoscopically placed Dennis tube, 174 patients with paralytic ileus or different kinds of partial small bowel obstruction were reviewed retrospectively. There were 66 cases (37.9%) of early postoperative ileus (A), 27 (15.5%) of late postoperative ileus (B), 38 (21.8%) of paralytic ileus (C), 31 (17.8%) with obstruction due to advanced intraabdominal tumors (D), and 12 (6.8%) of obstructive ileus caused by inflammatory stenosis of the small bowel in Crohn's disease (E). Successful endoscopic placement of the intestinal tube was achieved in 97.2% of patients. Placement of the tube was impossible in 5 cases. A total of 95 patients (54.6%) were successfully managed by long intestinal tube decompression. Success rates for the individual groups were 71.2% (A), 18.5% (B), 86.8% (C), 16.1% (D), and 41.7% (E). Some 75 patients (43.1%) had to be operated on because of insufficient conservative therapy. Four patients with advanced intraabdominal tumors died during the treatment with the intestinal tube; 13 patients died postoperatively. There was no tube-related mortality, but tube-related complications occurred in 6.9%. We conclude that intraluminal intestinal tube decompression after endoscopic placement provides a therapeutic tool with a concomitant low complication and high success rate in paralytic and early postoperative ileus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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