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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology 14 (2000), S. 0 
    ISSN: 1468-3083
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: A group of European recognized dermatologists – the European Working Group on the Diagnosis of Chronic Urticaria – met on 12 March 1999 to discuss best practice for assessing and diagnosing patients with chronic urticaria. These are their recommendations. The recommendations will be valuable for the majority of cases, but are not exhaustive and may not include every possible precipitating factor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1600-0560
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Background: Lipodermatosclerosis refers to a sclerosing panniculitis and dermopathy of the lower extremities sometimes seen in association with venous ulceration. Matrix metalloproteinases are implicated in the pathogenesis of venous leg ulcers and the in vitro activation of recombinant MMP-2 is controlled by the plasminogen activation system. To better understand the role of plasminogen activation in the pathogenesis of venous leg ulcers we investigated fibrinolytic factors and their inhibitors in tissue samples of lipodermatolsclerosis.Methods: The expression and the functional state of the urokinase-type plasminogen activator (uPA), the tissue-type plasminogen activator (tPA), the urokinase receptor (CD87), the plasminogen activator inhibitors-1 and -2 (PAI-1 and PAI-2) were assayed using reverse transcription polymerase chain reaction, Western blot, fibrin zymography and immunohistochemistry analyses in tissue samples of lipodermatosclerosis.Results: Our results provide direct evidence of elevated expression of uPA (p〈0.01) and CD87 (p〈0.01) mRNA and protein level in lipodermatosclerosis in comparison with healthy skin. By immunohistochemistry, elevated expression of uPA and CD87 could be detected. Fibrin zymography showed significantly elevated endogenous uPA activity (p〈0.01) in liposclerotic lesions compared to healthy controls.Conclusion: Our findings indicate that elevated plasminogen activation in lipodermatosclerotic tissue may play a crucial role in the pathogenesis of venous leg ulceration.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Contact dermatitis 21 (1989), S. 0 
    ISSN: 1600-0536
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Experimental dermatology 1 (1992), S. 0 
    ISSN: 1600-0625
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A soluble form of the usually membrane-bound adhesion molecule ICAM-I was detected in supernatants derived from human epidermal keratinocytes. Specifically, supernatants harvested from long-term cultured normal human keratinocytes, or from the spontaneously immortalized keratinocyte cell line HaCaT, did not contain significant amounts of sICAM-l, but shedding of sICAM-1 was found to be markedly induced upon stimulation of keratinocytes with rh IFNγ. In contrast, cells from the two epidermoid carcinoma cell lines. KB and A431, constitutively shed significant amounts of slCAM-l even without cytokine stimulation, and sICAM-l contents in supernatants harvested from these cells were further increased upon stimulation of cells with rh IFNγ. These studies indicate, that in addition to peripheral blood mononuclear cells and human melanoma cells, human epidermal keratinocytes constitute an important cellular source of sICAM-l. By binding to leukocyte LFA-1 molecules, keratinocyte-derived sICAM-l may influence inflammatory responses in the skin. In addition, constitutive shedding of sICAM-l by transformed human keratinocytes may represent a possible mechanism by which neoplastic keratinocytes escape from cytotoxicity.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-069X
    Keywords: Key words Growth factors ; Immunohistochemistry ; Angiogenesis ; Chronic venous insufficiency
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Growth factors produced by a variety of cells act as signalling peptides through specific cell surface receptor pathways. Functions such as cell proliferation, migration and differentiation have been assigned to each of them. Here, we report alterations of platelet-derived growth factor receptor alpha (PDGFR-α) and beta (PDGFR-β) and vascular endothelial growth factor (VEGF) expression patterns in the progressive clinical stages of chronic venous insufficiency (CVI). A total of 30 punch biopsies were taken from patients with CVI, and VEGF and PDGFR were detected by indirect immunofluorescence and immunoperoxidase techniques. PDGFR-α and PDGFR-β expression was strongly increased in endothelial cells of capillaries, pericapillary cells and connective tissue cells in the stroma of the skin of venous eczema and venous leg ulcer patients, and to a smaller extend in the dermis of those with lipodermatosclerosis. VEGF staining showed a similar expression pattern in the progressive CVI stages. However, staining of vessels in particular might simply reflect binding of VEGF, secreted by keratinocytes or fibroblasts, to its receptors. Growth factor and receptor expression in specimens from telangiectases and reticular veins, and from pigmented areas, resembled that of normal skin. We conclude that PDGFR-α, PDGFR-β and VEGF play an important role in mediating inflammation and epithelial hyperproliferation in venous eczema, inducing connective tissue sclerosis in lipodermatosclerosis, and causing the reduced reepithelialization tendency in venous ulcers. We speculate that endothelial proliferation with chronic venous hypertension might be mediated by these growth factors.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Chronisch bullöse Dermatose des Kindesalters ; Lineare IgA-Dermatose ; Juveniles Pemphigoid ; Juvenile Dermatitis herpetiformis ; Key words Chronic bullous disease of childhood ; Linear IgA-disease ; Juvenile pemphigoid ; Juvenile dermatitis herpetiformis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We report on a 2-year-old girl with chronic bullous disease of childhood (CBDC). Concomitantly with a feverish gastrointestinal infection caused by Salmonella enteritidis, the child presented with lesions resembling impetigo contagiosa on the legs and face. Following antibiotic treatment with cephalosporins p.o. and flucloxacillin i.v. she developed typical symptoms of CBDC, i.e. tense blisters on erythematous skin in the perineal area, on the flexor aspects of the thighs and upper arms and on the face. Direct immunofluorescence revealed a linear IgA deposition along the basement membrane zone, confirming the diagnosis of CBDC. These lesions cleared rapidly after treatment with dapsone p.o. This case prompted us to consider new aspects of the pathogenesis, clinical entity and treatment of this rare bullous disease of childhood.
    Notes: Zusammenfassung Es wird über eine chronisch bullöse Dermatose des Kindesalters (CBDC) bei einem 2jährigen Mädchen berichtet. In direktem Zusammenhang mit einer fieberhaften Salmonellen-Enteritis traten zunächst Impetigo-contagiosa-ähnliche Hautveränderungen an den Beinen und im Gesicht auf. Nach einer Antibiotikatherapie mit Cephalosporinen p.o. und Flucloxacillin i.v. kam es zum plötzlichen Auftreten krankheitstypischer Symptome mit prallgefüllten Blasen auf gerötetem Grund am Perineum, an den Beugeseiten der Extremitäten sowie im Gesicht. Der Nachweis von linearen IgA-Depositionen entlang der Basalmembran sicherte die Diagnose einer CBDC. Unter interner Therapie mit Dapson heilten die Hautveränderungen rasch ab. Diese Kasuistik veranlaßte uns, neue Aspekte über Pathogenese, klinische Entität und Therapie dieser seltenen, bullösen Erkrankung des Kindesalters zu diskutieren.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Naevus flammeus ; Blitzlampen-gepumpter gepulster Farbstofflaser ; Key words Port wine stain ; Flashlamp pumped pulsed dye laser
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Since 1993 almost 400 patients with port wine stains have been treated with the flashlamp pumped pulsed dye laser. The therapeutic effect on 61 adult patients was evaluated. After a mean of 2.16 treatments the colour lightened by between 33% and 100% in 70% of these patients. The best results were obtained in patients with plain pink port wine stains. In this kind of port wine stains the argon laser has proved to be far less successful. The rate of adverse effects amounted to only 5%. The results are expected to be improved by further laser sessions. The flashlamp pumped pulsed dye laser is an important advance in the treatment of port wine stains.
    Notes: Zusammenfassung Von fast 400 Patienten mit Naevi flammei, die seit 1993 mit dem Blitzlampen-gepumpten gepulsten Farbstofflaser (Candela SPTL 1a) behandelt wurden, konnten die Behandlungserfolge bei 61 Patienten anhand von Fotodokumentationen ausgewertet werden. Es wurden nach durchschnittlich 2,16 Behandlungen mit dem Blitzlampen-gepumpten gepulsten Farbstofflaser bei über 70% der Patienten Aufhellungseffekte von 33%–100% erzielt. Am besten sprachen dabei plane hellrote Naevi flammei auf die Therapie an. Gerade bei dieser Patientengruppe konnten mit dem Argonlaser keine überzeugenden Aufhellungseffekte erreicht werden. Die Nebenwirkungen lagen mit 5% deutlich unter der Nebenwirkungsrate des Argonlasers. Diese Ergebnisse können durch zusätzliche Behandlungszyklen noch verbessert werden, so daß der Blitzlampengepumpte gepulste Farbstofflaser einen deutlichen Fortschritt in der Therapie der Naevi flammei darstellt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Paratibiale Fasziotomie ; Chronische venöse Insuffizienz ; Ulcus cruris ; Magnetresonanztomographie ; Computertomographie ; Key words Paratibial fasciotomy ; Chronic venous insufficiency ; Leg ulcer ; Magnetresonancetomography ; Computertomography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Paratibial fasciotomy has been employed since 1981 to treat patients with chronic venous insufficiency (CVI) and therapy-resistant leg ulcers with severe lipodermatosclerosis. The characteristic morphological changes in CVI were evaluated shown before and after paratibial fasciotomy using computerized tomography (CT) and magnet resonance tomography (MRT). 10 patients (6 female, 4 male) were examined by CT and MRT pre- and postoperatively. Preoperatively there is a clear thickening of the dermis and subcutaneous field. In addition, the area around the achilles tendon is thickened, the fasciae are enlarged and the muscles of the lower leg show an increase of fatty tissue. A decrease of the cutaneous and subcutaneous thickening is seen postoperatively. The fasciotomy split is visible in most patients.
    Notes: Zusammenfassung Die paratibiale Fasziotomie wird seit 1981 bei Patienten mit therapieresistenten Ulzerationen und einer schweren Dermatoliposklerose im Rahmen einer fortgeschrittenen chronischen venösen Insuffizienz (CVI) durchgeführt. Anhand der bildgebenden Verfahren Computertomographie (CT) und Magnetresonanztomographie (MRT) werden die charakteristischen morphologischen Veränderungen bei der CVI, vor und nach der Durchführung einer paratibialen Fasziotomie aufgezeigt. Dazu wurden insgesamt 10 Patienten (6 Frauen, 4 Männer) mit beiden bildgebenden Verfahren prä- und postoperativ untersucht. Präoperativ erscheinen die Kutis und Subkutis deutlich verbreitert und verdichtet, der periachilläre Raum stellt sich teilweise verdichtet dar, die Unterschenkelfaszie zeigt eine deutliche Verdickung und die Muskulatur zeichnet sich durch eine Zunahme des intermuskulären Fettgewebes aus. Fünf Monate nach der Operation findet sich eine Abnahme der kutanen und subkutanen Verdichtung. Die operative Unterbrechung der Unterschenkelfaszie kann bei fast allen Patienten sichtbar gemacht werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Besenreiser ; Teleangiektasien ; Blitzlampen-gepumpter gepulster Farbstofflaser ; Key words Leg venectasia ; Telangiectasia ; Flashlamp pumped pulsed dye laser
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Leg venectasia is a common problem. Although there are a variety of therapeutic modalities, none of them gives satisfactory results. The effects of sclerotherapy in the treatment of telangiectasia with a small diameter are poor. Electrocoagulation and argon laser treatment often result in scarring. We studied the effectiveness of the flashlamp pumped pulsed dye laser at a wavelength of 585 nm in the treatment of leg venectasia. After repeated treatments using this laser system, only 30% of the vessels that looked blue on clinical examination could be removed; we obtained better lightening of smaller red, telangiectatic vessels with a diameter up to 0.4 mm. However, hyperpigmentation frequently developed after treatment. In post-treatment biopsies, occlusion of the vessels was found. Based on these results, we recommend a combined therapy for leg venectasia. Larger diameter vessels should be treated with sclerotherapy, while finer telangiectasia can be treated with the flashlamp pumped pulsed dye laser.
    Notes: Zusammenfassung Die Behandlung von Besenreiservarizen der unteren Extremitäten hat sich trotz zahlreicher Therapieansätze als problematisch erwiesen. Durch Sklerosierung konnten v.a. dünne teleangiektatische Besenreiser nicht entfernt werden, Elektrokaustik und die Therapie mit dem Argonlaser hinterließen häufig Narben. Der Blitzlampen-gepumpte gepulste Farbstofflaser mit einer Wellenlänge von 585 nm wurde bzgl. seiner Wirksamkeit in der Therapie von Besenreiservarizen getestet. Dabei konnten nur bis zu 30% der Besenreiservarizen mit einem größeren Durchmesser und blauem Farbaspekt durch mehrmalige Lasertherapie entfernt werden. Nach wiederholter Laserbehandlung zeigten dagegen teleangiektatische Besenreiservarizen mit einem Durchmesser bis zu 0,4 mm ein besseres Ansprechen auf die Therapie. Als Nebenwirkungen wurden bei der Lasertherapie sowohl der blauen als auch der teleangiektatischen Besenreiser persistierende Hyperpigmentierungen beobachtet. In Stanzbiopsien konnte eine Thrombosierung der Besenreiservarizen nachgewiesen werden. Basierend auf diesen Ergebnissen wird eine kombinierte Therapie der Besenreiservarikose empfohlen. Ektatische Gefäße größeren Kalibers sollten weiterhin einer herkömmlichen Sklerosierung zugeführt werden, während dünne telenagiektatische Besenreiser gut auf eine Therapie mit dem Blitzlampen-gepumpten gepulsten Farbstofflaser ansprechen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 45 (1994), S. 25-28 
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter: Keratoakanthom – Subungualer Tumor – Plattenepithelkarzinom ; Key words: Keratoacanthoma – Subungual tumour – Squamous cell carcinoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. Subungual keratoacanthomas (SKA) differ in clinical presentation, biological behaviour and the therapy needed from keratoacanthomas in other localizations. Against the backdrop of two personal observations and a review of the literature, the authors describe clinical and histological features and also the differential diagnosis and therapy and this rare benign neoplasm. Patients present with a rapidly growing, painful subungual mass, which causes destruction of the underlying bone and usually does not regress spontaneously. Histological differentiation from squamous cell carcinoma is essential as the prognosis and treatment are different. SKA is treated by local excision and curettage. Erosions of the underlying distal phalanx usually heal spontaneously. However, persistent recurrences after subtotal excision often necessitate amputation of the distal phalanx.
    Notes: Zusammenfassung. Subunguale Keratoakanthome (SKA) unterscheiden sich nicht nur durch ihr seltenes Vorkommen, sondern auch durch klinisches Bild, biologisches Verhalten und die Notwendigkeit der Therapie von Keratoakanthomen in anderer Lokalisation. Anhand 2er eigener Fälle und bisheriger Fallmitteilungen in der Literatur werden Besonderheiten dieses Tumors, Differentialdiagnose und Therapie dargestellt. Klinisch zeichnet sich das SKA durch rasche Größenzunahme, Schmerzhaftigkeit, lokal destruierendes Wachstum und mangelnde spontane Regressionstendenz aus. Histologisch ist es in erster Linie vom subungualen Plattenepithelkarzinom abzugrenzen. Die Therapie erfolgt primär durch Exzision und Kürettage des Wundgrundes. Nach ausreichender Exzision bilden sich Druckerosionen der Fingerknochen von selbst zurück. Hartnäckige Rezidive nach nicht ausreichender Therapie führen jedoch nicht selten zur Amputation des Fingerendgliedes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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