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  • 1
    ISSN: 1520-510X
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1520-5002
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Experimental brain research 109 (1996), S. 377-383 
    ISSN: 1432-1106
    Keywords: Thalamus ; Somatosensory system ; Electrophysiology ; Pigeon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Somatosensory areas in the thalamus of the pigeon were studied electrophysiologically at the single-unit level. Of 459 units, 429 responded to somatosensory stimuli. Of these, 394 units responded specifically to somatosensory stimuli, whereas 8 responded in addition to visual stimuli and 27 to auditory stimuli also (bimodal neurons). Seven units were exclusively driven by visual stimuli and 23 units by auditory stimuli. Recording sites included nucleus dorsalis intermedius ventralis anterior (DIVA) and nucleus dorsolateralis posterior (DLP). The number of bimodal or visual and auditory neurons was much larger in DLP (40%) than in DIVA (7%). This points to a specific somatosensory function of DIVA. There was only a poor somatotopic organization in both nuclei. However, in vertical penetrations, wing representation was usually dorsal to leg representation. Distal parts of the limbs had smaller receptive fields (RFs) than proximal parts, and the smallest RFs were found on the toes, which seem to be represented in most detail.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of interventional cardiology 11 (1998), S. 0 
    ISSN: 1540-8183
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Although mitral valve repair is a recognized method to surgically treat mitral valve regurgitation, the ideal timing of the operation still is controversial. The goal of this study was to study the long-term results of mitral valve repair focusing on symptomatic versus nonsymptomatic patients. From October 1988 to June 1994, 262 patients (mean age = 57.4) with isolated mitral regurgitation underwent mitral valve repair. Seventy-nine patients (group I) were nonsymptomatic (NYHA Class I or II) and 184 (group II) were severely symptomatic (NYHA III or IV). The surgical techniques have been mainly those described by Alain Carpentier. All patients but three had an annuloplasty with a Carpentier ring. Mean follow-up was 4.02 ± 0.1 years and total follow-up, 972 patient-years. There was one operative death (0.4%). Postoperative Doppler echocardiography showed satisfactory mitral valve function in 97% of the patients and two cases of systolic anterior motion (1%). At 7 years, actuarial survival was 80%± 9%, 95%± 5%, 75%± 11% for the total group, group I, and group II, respectively. At 7 years, freedom from thromboembolic or bleeding complications and reoperation was 96%± 4%, 93%± 8%, and 94%± 3%, respectively. Mitral valve repair for isolated mitral valve regurgitation provides satisfactory survival at 7 years. The long-term survival is better when patients are operated at an early stage when they are still nonsymptomatic.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Alterskorrelierte Makuladegeneration ; Subfoveale klassische choroidale Neovaskularisation (CNV) ; Laserkoagulation ; CNV-Extraktion ; Mikroperimetrie ; Vergrößernde Sehhilfen ; Key words Age-related macular degeneration ; Choroidal neovascularization (CNV) ; Photocoagulation ; Surgical extraction ; Microperimetrie ; Low vision
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: SLO microperimetric examination after the extraction of choroidal neovascular membranes (CNV) in age-related macular degeneration (AMD) shows absolute scotoma in the area of pigment epithelial loss. Laser treatment also causes complete functional loss. The functional results of these two methods should be compared before the surgical procedure is expanded. Methods and patients: Five eyes of five patients with large subfoveal well-defined CNV were treated by photocoagulation following the MPS criteria. Functional results were compared with similar phenotypes from a group of 78 patients operated upon. Before and after the treatment visual acuity was tested following the ETDRS criteria. The need for magnification for reading was tested using the ZEISS charts. Fundus-controlled microperimetry was performed using the scanning laser ophthalmoscope (Rodenstock) to detect deep and relative scotomata. Results: The recurrence rate (OP 2/5; ALK 1/5) was normal regarding the small number of patients. Visual results are slightly better in patients operated on (mean: pre 0.08; 6 weeks 0.09; 3 month 0.13; last 0.13) than in laser-treated patients (mean: pre 0.06; 6 weeks 0.07; 3 months 0.08; last 0.12). Deep scotoma can be reduced with surgical extraction of the CNV (mean factor: 6 weeks 0.6; last control 0.8) while laser treatment of the margins enlarges the scotoma (mean factor: 6 weeks 2.3; last control 2.2). Conclusions: Because of the minimal functional advantages of the surgical procedure we do not think it is the method of first choice. For both methods the treatment of well-defined CNV increases the possibility of low-vision rehabilitation.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Mikroperimetrische Untersuchungen nach operativer Extraktion chorioidaler Neovaskularisationsmembranen (CNV) bei altersbedingter Makuladegeneration (AMD) haben gezeigt, daß ein tiefes Skotom im Bereich des resultierenden Pigmentepithelverlustes entsteht. Bei der Laserbehandlung nach MPS-Kriterien ist ebenfalls von einem kompletten Funktionsverlust im behandelten Areal auszugehen. Der operative Aufwand ist gegen die möglichen funktionellen Ergebnisse beider Therapieformen abzuwägen. Patienten und Methode: Fünf nach MPS-Kriterien gelaserte Patienten mit großer subfovealer klassischer CNV bei AMD wurden Patienten mit vergleichbarem Ausgangsbefund aus einem Kollektiv von 78 operierten Patienten gegenübergestellt. Prä- und posttherapeutisch erfolgte die Bestimmung des Visus nach ETDRS-Kriterien, des Vergrößerungsbedarfes anhand der ZEISS-Tafeln sowie eine funduskontrollierte SLO-Mikroperimetrie des relativen (12 dB) und tiefen (0 dB) Skotoms. Ergebnisse: Die Rezidivrate beider Gruppen (OP 2/5; ALK 1/5) ist bei der kleinen Fallzahl ähnlich. Die Visusveränderung der operierten Patienten (Mittelwert: prä 0,08; 6 Wo 0,09; 3 Mo 0,15; zuletzt 0,13) ist geringfügig besser als die der gelaserten Patienten (prä 0,06; 6Wo 0,07; 3 Mo 0,08; zuletzt 0,12). Bei rezidivfreier chirurgischer Extraktion ist eine Verkleinerung des tiefen Skotoms (Mittelwert: 6 Wo Faktor 0,6; letzte Kontrolle Faktor 0,8) möglich. Bei der Laserbehandlung kommt es tendenziell zu einer Vergrößerung des tiefen Skotoms (Mittelwert: 6Wo Faktor 2,3; letzte Kontrolle Faktor 2,2). Schlußfolgerung: Angesichts der geringfügigen funktionellen Vorteile sehen wir die CNV-Extraktion subfovealer Membranen nicht generell als Therapie der ersten Wahl an. Lediglich bei kleinen subfovealen Membranen mit kurzem zeitlichem Verlauf und bei juxtafovealer CNV könnte der geringeren Skotomgröße nach chirurgischer Extraktion eine funktionelle Bedeutung zukommen. Unabhängig von der Therapieform ergibt sich ein eindeutiger Vorteil hinsichtlich der Versorgungsmöglichkeit mit Vergrößernden Sehhilfen gegenüber dem Spontanverlauf.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Cytomegalovirus retinitis ; Ganciclovir-intraocular device ; Ganciclovir implant ; Sustained-release ganciclovir ; Schlüsselwörter CMV-Retinitis ; Ganciclovirmedikamententräger ; Ganciclovirimplantat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Fragestellung: Die Therapie der Zytomegalievirusretinitis bei Aids-Patienten erfolgt bisher systemisch oder lokal durch wöchentliche intravitreale Injektionen mit Ganciclovir oder Foscarnet. Durch einen intravitreal implantierten Ganciclovirmedikamententräger steht nun eine neue Möglichkeit der lokalen Therapie zur Verfügung. Wir haben untersucht, inwieweit sie geeignet ist, eine Progredienz der CMV-Retinitis auch ohne zusätzliche systemische Therapie zu verhindern, und welche Risiken und Nebenwirkungen mit ihr verbunden sind. Patienten und Methode: In unserer Klinik wurden 28 Patienten mit 46 Implantaten versorgt. Bei Auswahl zeigten alle eine vortherapierte CMV-Retinitis. Am Operationstag wurde die systemische Medikation abgesetzt. Ergebnisse: Ernste perioperative Komplikationen traten nur in 1 Fall in Form einer Ablatio retinae auf. Bis auf wenige Ausnahmen blieben die Patienten durch das Ganciclovirimplantat seit der Erstdiagnose CMV-Retinitis auch ohne systemische Therapie rezidivfrei, durchschnittlich 8,1 Monate. Dies bedeutet eine Verdoppelung der rezidivfreien Zeitspanne im Vergleich zur systemischen Therapie. 35 % (n = 17) der primär einseitig betroffenen Patienten entwickelten eine CMV-Retinitis am Partnerauge. Sie konnte nach Implantation eines Pellets auch in das 2. Auge ohne zusätzliche systemische Therapie beherrscht werden. Überraschend, daß nur bei 20 % (n = 28) unserer Patienten extraokulare CMV-Manifestationen beobachtet wurden. Schlußfolgerung: Das Ganciclovirimplantat erwies sich als eine zuverlässige und gleichzeitig komplikationsarme Therapieform der CMV-Retinitis. Es erzielt in aller Regel eine deutlich längere Rezidivfreiheit als dies unter systemischer Therapie beobachtet wurde. Für Arzt und Patient bedeutet diese Langzeittherapieform eine Erleichterung in der lokalen Anwendung. Die Nebenwirkungen der Medikamente sind dabei nur gering ausgeprägt, so daß wir bei klinisch rein okularer CMV-Infektion das Ganciclovirpellet als Therapie befürworten können.
    Notes: Background: Cytomegalovirus (CMV) retinitis with AIDS has been treated either systemically or locally by weekly intravitreous injections. An intraocular device now offers a new therapeutic approach. We investigated its efficacy in preventing progression of CMV retinitis without additional systemic therapy. Conversely, we also studied the risks and disadvantages of this method of drug administration. Patients and methods: In our study 46 devices were implanted in 28 patients. All patients were pretreated with systemic medication. Systemic treatment was stopped on the day of surgery. Results: Severe perioperative complications occurred in one patient, who developed retinal detachment after surgery. Most patients showed no relapse of retinitis with the implant, though they did not receive systemic treatment for 8.1 months on average. Only 20 % of our patients presented with extraocular CMV disease. Thirty-five percent (n = 17) of patients with unilateral retinitis developed CMV retinitis in the primary uninvolved fellow eye. After implantation of a device into this eye also progression could be stopped without additional systemic treatment. Two patients showed progression of retinitis due to an empty ganciclovir reservoir. A second device was implanted without removal of the first. Conclusions: The intraocular ganciclovir device appears to be an effective treatment for CMV retinitis with few disadvantages. Time to progression of retinitis tends to be prolonged compared to systemic treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatshefte für Chemie 130 (1999), S. 89-98 
    ISSN: 1434-4475
    Keywords: Keywords. Alkoxysilyl substituted cyclophosphazenes; Hydrolysis; Thermal stability; Coatings.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung.  Cyclophosphazene mit unterschiedlichen Alkoxysilylsubstituenten wurden als neue Ausgangsverbindungen für die Materialsynthese im Sol-Gel-Prozeß hergestellt. An den neuen Cyclophosphazenverbindungen wurde die Hydrolysereaktion mittels FT-Raman-Spektroskopie untersucht. Die thermische Stabilität der hydrolysierten und kondensierten Cyclophosphazene wurde mittels Thermogravimetrie bestimmt. Das Polysiloxan mit der Zusammensetzung (N=P(CH2SiO3/2)2 5 ist an Luft bis 430°C stabil. Cyclophosphazene mit 3-Aminopropyltriethoxysilan (APTES) als Substituent wurden mit Methacryloxypropyltrimethoxysilan kokondensiert. Die aus dem resultierenden Sol hergestellten Schichten wurden mit Schichten aus Tetraethoxysilan (TEOS) und Methacryloxypropyltrimethoxysilan verglichen.
    Notes: Summary.  Cyclophosphazenes with different alkoxysilyl substituents were synthesized as new starting compounds for material synthesis via the sol-gel process. Their hydrolysis was investigated by FT Raman spectroscopy, and the thermal stability of the hydrolyzed and condensed new cyclophosphazenes was determined via thermogravimetric analysis. The organopolysiloxane of the type (N=P(CH2SiO3/2)2)5 is thermally stable up to 430°C in air. Cyclophosphazenes bearing 3-aminopropyltriethoxysilane (APTES) substituents were cocondensed with methacryloxypropyltrimethoxysilane, and some properties of coatings obtained from this composition were compared with the properties of a coating made from a mixture of tetraethoxysilane (TEOS) and methacryloxypropyltrimethoxysilane.
    Type of Medium: Electronic Resource
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