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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 216 (1977), S. 147-153 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Mortality from Parkinson's disease ; Parkinson's disease mortality ; Parkinson's disease Levodopa treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Auswirkung der Levodopa-Behandlung auf die Mortalität von Parkinson-Patienten wurde anhand einer Serie von 349 Fällen untersucht, welche in den Jahren 1969–1975 einerseits mit L-Dopa, andererseits mit L-Dopa zusammen mit Decarboxylasehemmern behandelt wurden. Während der Beobachtungsperiode verstarben 61 Patienten. Die erwartete Mortalität hätte 32,99 betragen müssen, was eine Relation von tatsächlicher zu erwarteter Mortalität von 1,85 ergibt. Für die höhere Mortalität waren Fälle verantwortlich mit schweren Krankheitserscheinungen bei Beginn der Therapie und im besondern auch mit einem geringeren Effekt der L-Dopa-Therapie als bei den überlebenden Patienten. Verglichen mit den Beobachtungen vor Einführung der L-Dopa-Therapie beruht wohl die Verminderung der Mortalität und die erhöhte Lebenserwartung von Parkinson-Patienten unter L-Dopa auf der Abnahme der Frühtodesfälle durch die Parkinson'sche Krankheit.
    Notes: Summary The effect of levodopa on the mortality of patients with Parkinson's disease was investigated in 349 patients treated with levodopa or levodopa combined with a decarboxylase inhibitor during 1969–1975 inclusive. During the study period, 61 patients died. The expected mortality was 32.99 resulting in a ratio of actual to expected deaths of 1.85. The excess mortality was accounted for by patients with a severe disease at entry and especially, by the less favorable effect of levodopa treatment than in the living patients. In comparison with the prelevodopa era, the reduction of mortality and the increase of life expectancy of patients with Parkinson's disease during levodopa treatment possibly reflect the decrease of the early mortality due to Parkinson's disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 202 (1972), S. 1-20 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Parkinson's Disease ; l-DOPA ; Decarboxylase Inhibitor ; Involuntary Movements ; Hyperkinesien ; Plasma Level of l-DOPA ; Acid Monoamine Metabolites in the CSF
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden vergleichende Untersuchungen über den klinischen Effekt von l-DOPA in Kombination mit dem Decarboxylase-Hemmer Ro 4-4602 und von l-DOPA allein bei Langzeitbehandlung von Parkinsonkranken durchgeführt. Insgesamt 59 Parkinsonpatienten wurden über einen Zeitraum von 3–9 Monaten behandelt. Für vergleichende Studien wurde der Gehalt des Plasmas an DOPA und die Konzentration von Homovanillinmandelsäure und 5-Hydroxyindol-Essigsäure im Liquor bestimmt. Eine tägliche Dosis von 800 bis 1000 mg l-DOPA, kombiniert mit 200–250 mg des Decarboxylase-Hemmers, bewirkte in der Langzeittherapie eine signifikante Besserung, welche analog derjenigen von 4–5 g l-Dopa allein war. Während der kombinierten Behandlung war eine signifikante Verminderung von übelkeit und Erbrechen festzustellen. Hingegen war in der verwendeten Dosierung die Häufigkeit abnormer unwillkürlicher Bewegungen gleich wie diejenige bei l-LOPA. Es fanden sich lediglich einige geringfügige und vorübergehende abnorme Laborbefunde während der l-DOPA-Decarboxylase-Hemmer-Behandlung. Leberbiopsien an 10 Parkinsonpatienten, die sich hierfür freiwillig zur Verfügung gestellt hatten, zeigte weder licht- noch elektronenoptisch Veränderungen, die mit der Therapie in Zusammenhang gebracht werden konnten. Die höchsten Plasmawerte von l-DOPA nach 200 mg l-DOPA und 50 mg Ro 4-4602 waren gleich wie diejenigen nach 1000 mg l-DOPA allein. Während l-DOPA und Decarboxylase-Hemmer-Behandlung nahm die Homovanillinmandelsäurekonzentration im Liquor signifikant zu und korrelierte mit der verabreichten Medikamentendosis, jedoch nicht mit dem Ausmaβ der klinischen Besserung. Andererseits nahm die Konzentration der 5-Hydroxyindol-Essigsäure im Liquor während der Behandlung signifikant ab. l-DOPA und Decarboxylase-Hemmer scheinen eine wirksame und gut ertragene, gefahrlose Medikation in der Behandlung von Parkinsonpatienten darzustellen. Die verminderung gastrointestinaler Nebenwirkungen stellt einen nennenswerten Vorteil gegenüber der Verabreichung von l-DOPA allein dar.
    Notes: Summary Clinical trials on the effect of l-DOPA and decarboxylase inhibitor, Ro 4-4602, in the long-term treatment of Parkinson's disease were carried out and compared with l-DOPA alone. Altogether 59 parkinsonian patietns were treated for 3 to 9 months. For correlative studies the plasma level of DOPA and the concentration of homovanillic acid (HVA) and 5-hydroxyindoleacetic acid (5-HIAA) in the cerebrospinal fluid (CSF) was analysed. A daily dosage of 800 to 1000 mg of l-DOPA combined with 200 to 250 mg of decarboxylase inhibitor induced during long-term treatment a significant therapeutic response which was equal to that induced by 4 to 5 g of l-DOPA alone. During combined treatment there was a significant reduction of nausea and especially of vomiting. However, in the dosage range used the frequency of abnormal involuntary movements was equal to that with l-DOPA alone. There were only a few transient laboratory abnormalities during l-DOPA and decarboxylase inhibitor treatment. Liver biopsy studies on 10 volunteer parkinsonian patients did not show any light or electron microscopic changes which could be related to the treatment. The maximum plasma level of l-DOPA after 200 mg of l-DOPA and 50 mg of Ro 4-4602 was equal to that of 1000 mg of l-DOPA alone. During l-DOPA and decarboxylase inhibitor treatment the concentration of HVA in the CSF increased significantly and correlated significantly with the dosage but not with the degree of clinical improvement. On the other hand, the concentration of 5-HIAA in the CSF decreased significantly during treatment. l-DOPA and decarboxylase inhibitor seems to be an effective, well-tolerated and safe drug in the treatment of parkinsonian patients. The decrease in gastro-intestinal side-effects affords a considerable advantage over l-DOPA alone.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neural transmission 43 (1978), S. 253-262 
    ISSN: 1435-1463
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The effects of L-deprenyl were investigated in 47 parkinsonian patients under chronic levodopa treatment with our without on-off phenomena. During a 1 to 3 months' treatment 5–10 mg of L-deprenyl caused a significant reduction in on-off disabilities in 23 out of 34 patients (68%). The improvement was only moderate (38%) or minimal (30%). All patterns of akinetic on-off disabilities showed improvement. Peak-dose dyskinesias were aggravated in 20 patients. The addition of L-deprenyl to levodopa treatment caused a further significant improvement in parkinsonian disability. Responses to L-deprenyl were similar in patients treated with levodopa alone and in those treated with levodopa combined with a decarboxylase inhibitor. L-deprenyl induced a significant increase in the urinary excretion of dopamine but not in that of VMA or 5-HIAA. Concentrations of HVA and 5-HIAA in the CSF remained unchanged during L-deprenyl treatment. It was concluded that L-deprenyl seems to provide a valuable adjuvant to levodopa in patients with on-off disabilities.
    Type of Medium: Electronic Resource
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