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  • 1
    ISSN: 1432-1203
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract A new HaeIII polymorphism, which is found in the first intron of the human p53 gene, provides a genetic marker for tumor suppressor p53 gene alterations.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 199 (1994), S. 1108-1112 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    ISSN: 0003-2697
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
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    Amsterdam : Elsevier
    BBA - Enzymology 220 (1970), S. 85-92 
    ISSN: 0005-2744
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 5
    Electronic Resource
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    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 102 (1984), S. 172-178 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden 198 Fälle von postganglionärer Verletzung des Brachialplexus, bei denen keine kombinierten Zeichen von präganglionärer Schädigung vorhanden waren, konservativ behandelt. Über einen Zeitraum von wenigstens 2 Jahren wurden 50 Fälle von totaler Verletzung, 32 vom oberen und 13 vom unteren Typ der Verletzung verfolgt und der Verlauf der individuellen Muskelerholung beobachtet. Bei dem totalen Typ zeigten 44% gute funktionelle Wiederherstellung, obwohl einige davon rekonstruktive chirurgische Behandlung benötigten. 38% besserten sich brauchbar nur in den Muskeln, die von den oberen Wurzeln innerviert werden. Drei Fälle von 50 zeigten überhaupt keine Besserung. Es gab keine besonderen Unterschiede zwischen der totalen und der oberen Plexusschädigung in bezug auf die Erholung der Armmuskeln. Jedoch zeigte der obere Typ bessere funktionelle Ergebnisse als der totale Typ. Wenn die von den oberen Wurzeln innervierten Muskeln bis zu 9 Monaten nach der Verletzung eine Stärke von M1 (nach MRC) und die von den unteren Wurzeln innervierten Muskeln bis zu 12 Monaten Ml erreichen konnten, dann war ihr endgültiges Ergebnis mehr als M3. Aber Muskeln von einer Stärke weniger als M2 nach 18 Monaten besserten sich danach nicht weiter als M3. Die Muskelkraft nach 24 Monaten war fast dieselbe wie das endgültige Heilungsergebnis. Ungefähr die Hälfte der postganglionären Verletzungen des Brachialplexus ohne präganglionäre Schädigung zeigte günstige spontane Heilung bei konservativer Therapie. Wenn bei der Prüfung des Brachialplexus der somatosensorische Evokationstest positiv ist, was die Möglichkeit eines Wurzelabrisses ausschließt, und wenn dazu keine definitive Unterbrechung des postganglionären Nerven vorhanden ist, sollte konservativ behandelt werden. Funktionelle rekonstruktive Chirurgie wird, falls eine Indikation vorliegt, frühestens nach 18 Monaten vom Zeitpunkt der Verletzung empfohlen.
    Notes: Summary One hundred ninety-eight cases of postganglionic brachial plexus injury with no signs of combined damage to preganglionic sites were treated conservatively. Among them, 50 whole, 32 upper and 13 lower type injuries were followed up for at least 2 years and the course of the progression of the individual muscle was observed. In the whole type, 44% showed good functional recovery, although some of them needed reconstructive surgery. Thirty-eight percent recovered usefully only in the muscles innervated by upper roots. Three out of 50 cases did not recover at all. There were no particular differences between the whole and upper types with regard to the recovery rate of the arm muscles. However, the upper type showed better functional recovery than the whole type. If the muscles innervated by upper roots could gain a strength of M1 before 9 months after injury, and muscles innervated by lower roots reached M1 before 12 months, their final results were more than M3. But muscles with a strength of less than M2 at 18 months did not recover to more than M3. The muscular power at 24 months was almost the same as the final results. About half of the postganglionic brachial plexus injuries which did not combine preganglionic lesions showed favorable spontaneous recovery with conservative treatment. At the exploration of the brachial plexus, if the somatosensory evoked potential test is positive, which negates the possibility of root avulsion, and also if there is no definite discontinuity of the postganglionic nerves, it should be treated conservatively. Functional reconstructive surgery is recommended, if indicated, only after at least 18 months from the time of injury.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 6
    Electronic Resource
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    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 99 (1982), S. 143-151 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Schätzung des Grades und der Lokalisation der Armplexusverletzungen, die entweder in der Nähe des Austrittspunkts der Nervenwurzel oder weiter distal stattfand, waren die mit einer somatosensorischen Reizung erregten Hirnrindenaktions-potentiale abgeleitet und aufgezeichnet wurden. Anhand der 21 Patienten wurden die Armgeflechte ausgesetzt und direkt elektrisch stimuliert. Unter 38 ausgerissenen Nervenwurzeln, die positives sensorisches Aktionspotential in ihren peripheren Teilen zeigten, waren 15 Wurzeln (neun Patienten) scheinbar in Kontinuität, wurden jedoch wegen der Negativität des sensorisch erregten Rindenpotentials als Wurzelausriß-typverletzung bestimmt. Im Gegenteil, 11 Nervenwurzeln (zehn Patienten), die weder somatosensorisches Rindenaktionspotential noch sensorisches Nervenaktionspotential zeigten, würden entweder ausgedehnte Schädigungen an der Wurzel und mehr distalen Teilen oder eine Kombination von Wurzelausriß und postganglionischer Läsion vermuten lassen. Vierzehn Patienten, die ein positives Tinelsches Zeichen zeigten, hatten mindestens eine Wurzel mit einer postganglionischen Verletzung, oder ihr durch die Reizung der extrem proximalen Wurzel erregtes Rindenaktionspotential zeigte öfters eine reduzierte Schwingungsweite und eine Verzögerung der Latenzzeit. Dies würde auf eine retrograde Extension der Läsion hinweisen. Die intraoperative somatosensorische Rindenpotentialsleitung ist ein sehr wertvolles, praktisches und auch unentbehrliches Verfahren, um den Grad und die Lokalisation der Armplexusverletzungen zu bestimmen.
    Notes: Summary With the intention of estimating the extent and site of damage in brachial plexus injuries which involve close to the root outlet and also the distal portion, cortical somatosensory evoked potentials (SEP) were recorded in 21 patients by directly stimulating the exposed brachial plexus. In 38 avulsed nerve roots which showed positive sensory action potentials (SNAP)/nerve action potentials (NAP) in their peripheral part, 15 roots (nine patients) were apparently in continuity and confirmed as root avulsion injury by the absence of cortical SEP. However, 11 roots (ten patients) which showed neither SNAP nor SEP would suggest either extensive lesions involving root and more distal segment or a combination of root avulsion and postganglionic injury. Fourteen patients who showed a positive Tinel's sign had at least one root with a postganglionic type lesion, but cortical SEP evoked by stimulation of the most proximal root zone sometimes revealed a reduced amplitude and prolonged latency. This would indicate the retrograde extension of damage. To confirm the extent and degree of the nerve lesions in brachial plexus injuries, an intraoperative SEP and NAP recording is very useful, practical, and also indispensable.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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