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  • 1
    ISSN: 1432-198X
    Schlagwort(e): Prostaglandin I2 ; Graft thrombosis ; Renal transplantation
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract We report the use of prostaglandin I2 (PGI2) in three small children weighing less than 15 kg at high risk of graft thrombosis after cadaveric renal transplantation complicated by acute tubular necrosis. PGI2 was started at a dose of 5 ng/kg per min within the first 6 h after transplantation, and was continued for 12–15 days. Before and during PGI2 infusion, color-coded and pulsed Doppler sonography was performed. We found immediate restoration of diastolic flow, consistent with a decrease in vascular resistance. During the subsequent days, the sonographically assessed flow pattern and clinical graft function improved gradually. None of the three consecutively treated children developed graft thrombosis or lost his graft; no clinically relevant bleeding or adverse hemodynamic or pulmonary effects were seen.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    ISSN: 1432-198X
    Schlagwort(e): Key words: Prostaglandin I2 ; Graft thrombosis ; Renal transplantation
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract. We report the use of prostaglandin I2 (PGI2) in three small children weighing less than 15 kg at high risk of graft thrombosis after cadaveric renal transplantation complicated by acute tubular necrosis. PGI2 was started at a dose of 5 ng/kg per min within the first 6 h after transplantation, and was continued for 12 – 15 days. Before and during PGI2 infusion, color-coded and pulsed Doppler sonography was performed. We found immediate restoration of diastolic flow, consistent with a decrease in vascular resistance. During the subsequent days, the sonographically assessed flow pattern and clinical graft function improved gradually. None of the three consecutively treated children developed graft thrombosis or lost his graft; no clinically relevant bleeding or adverse hemodynamic or pulmonary effects were seen.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Radiologe 40 (2000), S. 72-77 
    ISSN: 1432-2102
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter ; Kongenitale Anomalien der Nieren ; Neonatale Hydronephrosen ; Ultraschall in der Neonatalperiode ; Key words ; Congenital anomalies of the kidneys ; Neonatal hydronephrosis ; Neonatal ultrasound
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Malformations of the urinary tract are one of the most common types of anomalies in the neonatal period. Approximately 15–20% of all prenatally detected malformations require acute postnatal imaging. Sonography is the primary imaging modality in the evaluation of nephro-urologic problems in infancy. Hydronephrosis represents the most common pathology, followed by multicystic-dysplastic kidney. Discussion: The result of the sonographic examination directs further imaging. An adequate diagnostic algorithm is decisive for accurate diagnosis, for the appropriate therapeutic regimen and for the prognosis of the patients.
    Notizen: Zusammenfassung Fehlbildungen der Nieren und der ableitenden Harnwege zählen zu den häufigsten kongenitalen Anomalien in der Neugeborenenperiode. Etwa 15–20% aller pränatal diagnostizierten Fehlbildungen erfordern eine akute postnatale Diagnostik. Die Sonographie ist das initiale bildgebende Verfahren der Wahl in der Abklärung nephrourologischer Fragestellungen im Kindesalter. Hydronephrosen stellen die häufigsten Pathologien dar, die multizystisch-dysplastische Niere steht an 2. Stelle. Diskussion: Das Ergebnis der Sonographie ist richtungsweisend für die Wahl der weiteren bildgebenden Verfahren. Der adäquate diagnostische Algorithmus ist entscheidend für die richtige Diagnose, das geeignete therapeutische Prozedere und letztendlich für die Prognose der Patienten.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Radiologe 36 (1996), S. 805-812 
    ISSN: 1432-2102
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Osteomyelitis ; Pädiatrie ; Ultraschall ; MRT ; Key words Osteomyelitis ; Pediatrics ; Ultrasonography ; MRI
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary The prognosis of acute hematogenous osteomyelitis in children is mainly influenced by early diagnosis and prompt initiation of antibiotic and surgical therapy. In this age group, two forms of manifestation are differentiated: osteomyelitis in infants up to 18 months and juvenile osteomyelitis until the closure of the epiphyseal plate. Osteomyelitis in infants is often accompanied by septic arthritis of the adjacent joint. In juvenile osteomyelitis, the disease is mostly confined to the metaphysis. Plain films and ultrasonography represent the basic imaging modalities. Depending on the age of the child, the clinical course of the disease and the availability of the various methods, MRI and multiphase bone scintigraphy can be performed for further imaging. CT is of only limited value and should only be used for special cases concerning chronic osteomyelitis.
    Notizen: Zusammenfassung Die frühzeitige Diagnose und das prompte Einsetzen der antibiotischen und chirurgischen Therapie sind für die Prognose der akuten hematogenen Osteomyelitis im Kindesalter von entscheidender Bedeutung. In dieser Altersgruppe werden 2 Manifestationsformen unterschieden. Die vor Beendigung des 18. Lebensmonats auftretende Säuglingsosteomyelitis und die danach bis zum Schluß der Epiphysenfuge in Erscheinung tretende juvenile Form. Bei der Säuglingsosteomyelitis kommt es in vielen Fällen zu einem Befall des benachbarten Gelenks, bei der juvenilen Osteomyelitis bleibt der primäre Befall fast immer auf die Metaphyse beschränkt. Die Eckpfeiler der Bildgebung stellen das Nativröntgen und die Ultraschalluntersuchung dar. Je nach Alter des Kindes, klinischem Verlauf und Verfügbarkeit der Methoden stehen MRT und die Dreiphasenknochenszintigraphie als weiterführende Untersuchungsmethoden zur Verfügung. Die CT hat begrenzte Aussagekraft und sollte nur besonderen klinischen Fragestellungen im Rahmen einer chronischen Osteomyelitis vorbehalten bleiben.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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