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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 1173-1175 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Präsakrale Dermoidzyste ; Rezidivierende perianale Fisteln ; Fluor vaginalis ; Key words Presacral dermoid cyst ; Fluor vaginalis ; Perianal fistula
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The case of a five-year-old girl with intractable fluor vaginalis and recurrent perianal fistulas is reported. A presacral dermoid cyst was shown to be the cause of these symptoms. Extensive radiological investigation revealed the cyst and the associated fistulas extending into the perianal region and the vagina. After verification of the anatomical situation, an uneventful surgical procedure was carried out. A relatively infrequent and heterogeneous group of tumors may arise in the presacral space. Because of the vague nature of the symptoms, most of these lesions are found only by careful examination. Recurrent perianal fistulas should be a warning when routine surgery cannot resolve the problems.
    Notes: Zusammenfassung Bei einem 5jährigen Mädchen fand sich als Ursache eines therapierefraktären Fluor vaginalis und rezidivierender perianaler Fisteln eine präsakral gelegene Dermoidzyste. Eine Darstellung des Fistelsystems mit Kontrastmittel ermöglichte die genaue Klärung der anatomischen Situation. Dies war die Voraussetzung für eine problemlose Exstirpation. Präsakrale Tumoren sind selten und von ganz unterschiedlicher Pathologie. Gemeinsam ist ihnen ihre diskrete klinische Symptomatik. Eine frühzeitige Diagnosestellung ist nur möglich, wenn Hinweise, wie etwa rezidivierende perianale Fisteln, beachtet werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1031-1035 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Congenital oesophageal stenosis ; Tracheobronchial remnants ; Dysphagia ; Children. ; Schlüsselwörter: Congenitale Oesophagusstenose ; tracheobronchiale Reste ; Dysphagie ; Säuglingsalter.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Autoren präsentieren, basierend auf der eigenen klinischen Erfahrung, das Krankheitsbild der congenitalen Oesophagusstenose (= CES) mit besonderer Berücksichtigung der Sonderform einer Stenose durch tracheobronchiale Reste (= TBR). Erste Symptome zeigten sich zwischen dem 6. und 9. Lebensmonat mit Umstellung auf breiige und feste Nahrung. Die Stenose war jeweils im Übergang vom mittleren zum distalen Drittel des Oesophagus lokalisiert. Eine umschriebene Resektion des stenotischen Bezirkes mit primärer End-zu-End-Anastomose wurde mit gutem Resultat durchgeführt. Die Möglichkeit einer congenitalen Oesophagusstenose sollte bei der Abklärung von Dysphagie, Erbrechen und Motilitätsstörung des Oesophagus immer in Erwägung gezogen werden.
    Notes: Summary. This paper presents the authors' experience with congenital oesophageal stenosis (= CES) in three patients who had CES due to tracheobronchial remnants. Difficulties with feeding started at 6–9 months of age, which corresponded with the introduction of solids. Contrast studies showed stenosis at the junction of the mid and distal thirds of the oesophagus. Limited resection of the oesophageal stenosis and primary anastomosis was performed in all three patients with good results. CES should be suspected if all other causes of oesophageal stenosis have been excluded by upper gastrointestinal examinations, endoscopy, oesophageal pH monitoring and oesophageal manometry.
    Type of Medium: Electronic Resource
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