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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 87 (1976), S. 193-196 
    ISSN: 1432-1335
    Schlagwort(e): Renal cell carcinoma ; Staging ; Grading ; Survival curves ; Histology
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Nach operativer Entfernung sollte bei Nierenparenchymkrebsen die Stadienbestimmung nach Robson mit der histologischen Malignitätsgradbestimmung kombiniert werden. Hierdurch ist die Unterscheidung von 3 prognostisch unterschiedlichen Gruppen möglich. Krebse mit guter Prognose (Malignitätsgrad 1, Stadium I oder II) haben eine (unkorrigierte) 5 Jahre-Überlebensrate von 93%, Krebse mit schlechter Prognose (Malignitätsgrad 3, Robson-Stadium II oder III) eine von nur 35%. Die übrigen Tumoren (Krebse mit mittlerer Prognose) haben eine 5 Jahre-Überlebensrate von 64%. Diese Klassifikation in 3 Gruppen ist für spätere Vergleiche von Endresultaten wichtig.
    Notizen: Summary After surgical removal of renal cell cancers we can compare and contrast 3 prognostically differing groups by combining staging after Robson and histologic grading of malignancy. Good cancers (grade 1, stage I or II) have an (uncorrected) 5-year-survival rate of 93%, bad cancers (grade 3, Robson stage II or III) one of 35%. The remaining tumors (intermediate cancers) have a 5-year-survival rate of 64%. Classification in 3 groups is also advisable for future comparison of end result reports.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Renal cAMP ; Serum parathyroid hormone ; Tubular phosphate reabsorption ; Calcium urolithiasis ; Hyperparathyroidism ; Renales cAMP ; Serum-Parathormon ; Tubuläre Phosphatrückresorption ; Calcium-Urolithiasis ; Hyperparathyreoidismus
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung An drei Kollektiven (jen=12) von männlichen Gesunden (22–43 Jahre), Patienten mit rezidivierender Calcium-Urolithiasis (21–36 Jahre), Hyperparathyreoidismus (HPT; 17–71 Jahre) wurden gleichzeitig renales zyklisches Adenosinmonophosphat (RcAMP), fraktionelle tubuläre Phosphat-Rückresorption und Serum-Parathormon während endogener Kreatininclearance gemessen. Gesunde haben ein RcAMP (µMol/g Kreatinin) von 1,48±SEM 0,27; Steinkranke 2,037±0,343 (nicht signifikant); HPT 6,234±0,454 (p〈0,001). Zwischen HPT und Gesunden besteht kein Überlappungsbereich. Die Phosphat-Rückresorption ist am niedrigsten bei HPT (0,84±0,015), höher bei Gesunden (0,924±0,007), am höchsten bei Steinkranken (0,941±0,007). Alle Gruppenunterschiede sind statistisch signifikant. Parathormon (pg-equiv/ml) ist unter den gewählten Bedingungen, d.h. mäßige Hydrierung der Versuchsperson, am niedrigsten bei Steinkranken (〈100–339), höher bei Gesunden (〈100–933), am höchsten bei HPT (400–1150). Zwischen ersteren und letzeren besteht kein Überlappungsbereich, wohl aber zwischen Gesunden und HPT. Die resultierende diagnostische Unsicherheit kann im Einzelfall durch zusätzliche Bestimmungen von RcAMP und ionisiertem Serum-Calcium umgangen werden: Serum-PTH beachtend liegt HPT außerhalb, RCU innerhalb der 2-Sigmabereiche Gesunder. Ein solches diagnostisches Vorgehen erscheint bisherigen Verfahren überlegen, bedarf aber der Ausdehnung auf ein größeres Krankengut. Da HPT eine Krankheit des mittleren und gehobenen Alters ist, muß außerdem die Erstellung von Normbereichen für RcAMP bei Gesunden dieser Altersdekaden angestrebt werden.
    Notizen: Summary In three groups (n=12 each) of male controls (22–43 years), patients with recurring calcium urolithiasis (21–36 years) and hyperparathyroidism (HPT; 17–71 years) proven by surgery renal cyclic adenosine monophosphate (RcAMP), fractional tubular phosphate reabsorption and serum parathyroid hormone (PTH) were measured during endogenous creatinine clearance. RcAMP (µMol/g creatinine) was: controls 1.48±SEM 0.27; stone formers 2.037±0.343 (not significantly different); HPT 6.234±0.454 (p〈0.001). There is no overlap between HPT and controls. Phosphate reabsorption is least in HPT (0.84±0.015), higher in controls (0.924±0.004) and stone formers (0.941±0.007). All differences are statistically significant. Under the conditions selected (moderate hydration of individuals) Serum PTH (pg-equiv/ml) is lowest in stome formers (〈100–339), higher in controls (〈100–933) and HPT (400–1150). There is no overlap in PTH between the former and the latter group but a marked one between controls and HPT. For clinical purposes the resulting diagnostic uncertainty in a given patient can be overcome by additional determinations of RcAMP and ionised serum calcium: when referring to serum PTH HPT patients fall outside, RCU patients within 2 standard deviations of either parameter in control subjects. This procedure presently appears superior to those proposed in the past (urinary cAMP etc.) but requires confirmation in larger patient populations. Moreover, since HPT prevails in middle and upper age decades, their RcAMP values and those of RCU patients should be related to a range seen in closely age- and sex-matched controls.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 563-564 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Vegetative trauma by anesthesiologic drugs ; central inhibiting ; peripherical ganglioplegic ; Abdominopelvic voiding reflux ; operative inhibition ; Vegetatives Trauma anaesthesiologischer Pharmaka ; zentral inhibitiv ; peripher gangliophlegisch ; operative Inhibition des abdom. pelv. Mikt. Reflexes ; dekomp. vorbestehende Obstruktion und Neuropathie ; infranukleäre Neuronläsion
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: ZusammenfaBung Die MiktionBtörung nach allgemeinchirurgischen Operationen hat drei Ursachen. Sie existieren einzeln oder kombiniert. Erste Ursache ist ein Trauma anaesthesiologischer Pharmaka. Sie haben einen zentralen Angriffspunkt im Stammhirn und einen peripheren in den parasympathischen und sympathischen Ganglien der Harnblase. Zweite Ursache ist ein operatives Trauma des abdomino-pelvischen Initialreflexes der Miktion. Beide Traumata, das vegative und das mechanische dekompensieren eine vorbestehende neuropathische oder obstruktive Minderung der Harnblase. Beide Traumata werden prolongiert von abdominaler, pulmonaler und zerebraler Insuffizienz. Dritte Ursache ist eine direkte Verletzung des sacralen Plexus pelvicus. - Die postoperative MiktionBtörung betrifft ca. 25 % aller Operierten. Kinder sind spezifisch selten beteiligt. Operationen an der unteren Körperhälfte verursachen die MiktionBtörung viel häufiger als Operationen an der oberen Körperhälfte oder an Extremitäten. Die Therapie besteht in sinnvoller, liberaler und differenzierter Anwendung des Katheters, weiter in parasympathicomimetischer und sympathicolytischer Medikation, in den obstruktiv oder neuropathisch dekompensierten Fällen in transurethraler operativer Korrektur des BlasenauslaBes.
    Notizen: Summary Impaired micturition after general surgical operations can be due to three causes , which occur individually or in combination. The first comprises side effects of anesthetics upon the autonomic nervous system. Inhibition of the abdominopelvic reflex, initiating micturition, due to the operative trauma represents the scond cause. Both the vegetative and the mechanical traumas, lead to decompensation of the urinary bladder, whose function is impaired by neuropathic factors and outflow obstruction. Pulmonary, cerebral, and abdominal insufficiency prolong the effects of both traumas. The third cause is direct operative injury of the sacroplexus pelvus. - Approximately 25 % of all patients undergoing surgery will shown voiding disturbances in the postoperative period. The treatment consists sympatholytic therapy. In cases of neuropathic and obstructed bladders, the treatment of choice is transurethral correction of the bladder outlet.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 346 (1978), S. 255-263 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Kidney-Transvenous perfusion ; Regional renal hypothermia
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Anhand einer experimentellen Studie wird die Möglichkeit einer transvenösen Perfusionskühlung der Niere nachgewiesen. Die theoretischen Grundlagen für diese völlig neue Methode der regionalen Nierenhypothermie werden dargestellt. Die Methode ist einfach und erfordert lediglich Kanülierung der Nierenvene. Das Perfusat verläßt die Niere entweder über die Kapselvenen, welche während der Mobilisation der.Niere durchtrennt werden, oder durch die vorgesehene Nephrotomie. Thrombose der Nierenvene oder Zerreißungen im Bereich des venösen Gefäßbaumes wurden nicht beobachtet. Eine stärkere Blutung aus der Punktionsstelle der Nierenvene war die einzige Komplikation, welche in einem Falle auftrat.
    Notizen: Summary In an experimental study, involving ten dogs, the feasibility of transvenous perfusion cooling of the kidney is proven. The theoretical basis of this new method of regional renal hypothermia is presented. The technique is easy to perform and requires cannulation of the renal vein. The perfusate leaves the kidney either via the capsular veins which were divided during renal exposure or through the proposed nephrotomy. Renal vein thrombosis or venous disruption have not been observed. The only complication encountered in one instance was hemorrhage from the puncture site of the renal vein.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 5
    ISSN: 1434-0879
    Schlagwort(e): Kidney stone analyses ; Sex and age ; Mineral metabolism data ; Serum and urine ; Activity products
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary Stone analyses (kidney, upper urinary tract) of the department of Urology, University of Erlangen, from a four-year-period (1974–1977) have been recorded with emphasis to stone composition, sex and age of the pertinent stone forming patients. During this time period there were no substantial changes as regards the per cent frequency of the various stone types. The most frequent type was calcium oxalate (CaOx), followed by uric acid, calcium phosphate (CaP), struvite and cystine. Stone analyses were mostly requested for patients between 46 and 55 years of age. Stone incidence in our clinic is calculated to be 1.22 times higher in males than females, especially beyond 36 years of age. The frequency peaks are: pure (=100 per cent) CaOx 36–45 years; CaOx with additional mineral phases (mostly CaP) 46–55 years; uric acid 56–65 years; CaP 26–35 years. From those patients who underwent further investigations in searching for metabolic abnormalities serum concentrations, urine mineral clearances in fasting urine samples, and activity products of stone forming mineral phases in sequentially collected specimens from 24 h and 2 h fasting urine had been measured and compared with values from healthy control subjects. In urolithiasis (idiopathic) there is a normal parathyroid hormone blood level, a generally lower serum inorganic phosphate and magnesium concentration. In pure (=100 per cent) CaOx and uric acid lithiasis serum uric acid and creatinine are higher than in controls, urine pH and calcium clearance in some groups are different too. Clearances of magnesium, uric acid, phosphate, sodium are within normal limits in urolithiasis. When expressing the propensity to form stones in terms of activity products, then only uric acid lithiasis deviates substantially from normal. All other stone types differ only slightly or not at all from each other and controls respectively. It is concluded that 1) in our geographic region the various stone types prevail in different age periods; 2) there are distinct alterations of parameters of mineral metabolism in urolithiasis; 3) measuring urine clearances may lead to assume falsely normal mean urine excretion of stone forming constituents.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 593-593 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Incision of the duodenojejunalis plica ; DiBection, enbloc lymph ; Ligature of the renal artery prior to the vein ; Increased radicality ; Incision der Plica duodeno j ; En bloc-LymphdiBektion ; Primäre Ligatur der A. renalis ; Erhöhte Radikalität
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: ZusammenfaBung Folgende Methodik ist geeignet, die Radikalität und GefäBsicherheit der transperitonealen Operation des Nephroblastoms mehrfach zu erhöhen und zugleich die Nachbestrahlung x zu erübrigen. a) Primäre Freilegung des renalen GefäBkreuzes, der V. cava und d. Aorta mittels Incision der Plica duodeno jejunalis samt Mobilisierung des Duodenums nach rechts, des Mesocolons nach links. b) Primäre Ligatur der A. renalis vor der V. renalis, beiderseits unproblematisch. c) Systematische retroperitoneale en bloc-LymphdiBektion von der A. mesenterica superior bis zur Aortengabelung, seitlich bis zum Zwerchfell, probatorisch an den Adnexen. d) Nachfolgende laterocolische Auslösung der linkBeitigen Tumorniere, mediocolisch der rechtBeitigen nach Mobilisierung des Coecums.
    Notizen: Summary The following approach is suited to increase the radicality and the vascular control of the transperitoneal operation for nephroblastoma, reducing the need for postoperative irradiation: 1. Incision of the plica duodenojejunalis, which facilitates direct exposure of v. cava, aorta, and the renal vascular croB. 2. Systematic retroperitoneal enbloc lymph diBection from the superior mesenteric artery down to the aortic bifurcation, when neceBary, with removal of the adrenals and adnexae 3. Primary ligature of the renal artery prior to the renal vein, easy on both sides. 4. Thereafter laterocolic removal of the diseased kidney on the left, mediocolic removal of the right tumor-bearing kidney after mobilization of the colon ascendens.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 35 (1902), S. 425-442 
    ISSN: 0365-9496
    Schlagwort(e): Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Quelle: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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