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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Urologe 38 (1999), S. 372-375 
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Urethral diverticulum • Localization • ; Infection • Excision ; Schlüsselwörter Harnröhrendivertikel • Lokalisation • ; Entzündung • Exstirpation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Harnröhrendivertikel im Kindesalter sind eine sehr seltene urologische Erkrankung. Die bevorzugte Lokalisation ist die Vaginalseite der Urethra, ventral gelegene Divertikel sind eine absolute Rarität. Wir berichten über eine 10jährige Patientin, bei der im Rahmen der Abklärung einer persistierenden Enuresis ein großes, ventral gelegenes Harnröhrendivertikel diagnostiziert wurde. Die Exzision erfolgte über eine mediane Unterbauchlaparatomie. Postoperativ erfolgte die Harnableitung über einen suprapubischen Katheter. Im Kontrollmiktionszysturethrogramm konnten sowohl Divertikelreste als auch eine Urinextravasation ausgeschlossen werden.
    Notes: Summary In total urethral diverticula in children represent a very rare urological disorder. Primary localisation is the dorsal side of the urethra, ventral located diverticula are extremely rare. We report on a ten year old girl with a ventral, urethral diverticulum presenting with the symptoms of persisting enuresis. The diverticulum was excised through a median laparatomy. Placement of suprapubic catheter facilitated adequate postoperative drainage and postoperative cystourethrography confirmed the absence of extravasation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 563-564 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Vegetative trauma by anesthesiologic drugs ; central inhibiting ; peripherical ganglioplegic ; Abdominopelvic voiding reflux ; operative inhibition ; Vegetatives Trauma anaesthesiologischer Pharmaka ; zentral inhibitiv ; peripher gangliophlegisch ; operative Inhibition des abdom. pelv. Mikt. Reflexes ; dekomp. vorbestehende Obstruktion und Neuropathie ; infranukleäre Neuronläsion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Die MiktionBtörung nach allgemeinchirurgischen Operationen hat drei Ursachen. Sie existieren einzeln oder kombiniert. Erste Ursache ist ein Trauma anaesthesiologischer Pharmaka. Sie haben einen zentralen Angriffspunkt im Stammhirn und einen peripheren in den parasympathischen und sympathischen Ganglien der Harnblase. Zweite Ursache ist ein operatives Trauma des abdomino-pelvischen Initialreflexes der Miktion. Beide Traumata, das vegative und das mechanische dekompensieren eine vorbestehende neuropathische oder obstruktive Minderung der Harnblase. Beide Traumata werden prolongiert von abdominaler, pulmonaler und zerebraler Insuffizienz. Dritte Ursache ist eine direkte Verletzung des sacralen Plexus pelvicus. - Die postoperative MiktionBtörung betrifft ca. 25 % aller Operierten. Kinder sind spezifisch selten beteiligt. Operationen an der unteren Körperhälfte verursachen die MiktionBtörung viel häufiger als Operationen an der oberen Körperhälfte oder an Extremitäten. Die Therapie besteht in sinnvoller, liberaler und differenzierter Anwendung des Katheters, weiter in parasympathicomimetischer und sympathicolytischer Medikation, in den obstruktiv oder neuropathisch dekompensierten Fällen in transurethraler operativer Korrektur des BlasenauslaBes.
    Notes: Summary Impaired micturition after general surgical operations can be due to three causes , which occur individually or in combination. The first comprises side effects of anesthetics upon the autonomic nervous system. Inhibition of the abdominopelvic reflex, initiating micturition, due to the operative trauma represents the scond cause. Both the vegetative and the mechanical traumas, lead to decompensation of the urinary bladder, whose function is impaired by neuropathic factors and outflow obstruction. Pulmonary, cerebral, and abdominal insufficiency prolong the effects of both traumas. The third cause is direct operative injury of the sacroplexus pelvus. - Approximately 25 % of all patients undergoing surgery will shown voiding disturbances in the postoperative period. The treatment consists sympatholytic therapy. In cases of neuropathic and obstructed bladders, the treatment of choice is transurethral correction of the bladder outlet.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-8726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary 1. The prognosis of 381 patients operated on for renal cell carcinoma without distant metastases depended on the extent of radical nephrectomy along with lymphadenectomy. After partial lymph-node dissection (PLD), the uncorrected survival rates determined by the actuarial method were 64±8% after 3 years and 50±9% after 5 years compared to 77±7% (3 years) and 60±11% (5 years), when complete lymph-node dissection (CLD) was performed. 2. For stage I (pT 1+2) the better results in the CLD-group (88±10% 5-year survival rate for CLD; 67±13% 5-year survival rate for PLD) are partially explained as a staging-effect, whereas in the periorganic stage II (pT 3 a), the difference (92±10% 5-year survival rate for CLD; 45±25% 5-year survival rate for PLD) is due to the higher radicality of nephrectomy, with systematic dissection and removal of a larger area of borderline tissue. In stage III (35±14% 5-year survival rate for CLD; 37±12% 5-year survival rate for PLD), the predominant influence of macroscopic venous involvement could not be changed very much by local extension of the operation. Only 5.6% of all patients (CLD with stage III b) had positive lymph nodes alone. The whole group with positive lymph nodes (stage III b+c=22% in CLD) seemed to benefit from systematic dissection (32±19% 5-year survival rate for CLD, 11±19% 5-year survival rate for PLD; difference not significant). 3. The incidence of lymph-node metastases was 14% (N=170) in the PLD-group and 23% (N=211) in the CLD-group (stage IV included). When only partial dissection was done, 30% of the lymph-node metastases were not detected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1434-0879
    Keywords: Nude mice ; Human prostatic tumor models ; PC-82 ; PC-EW ; Prostatic acid phosphatase
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The correlation between tumor volume of untreated tumor-bearing nude mice and serum concentration of prostatic acid phosphatase (PAP/RIA) was studied in the hormone-dependent serially transplantable human prostatic tumor models PC-82 and PC-EW. The normal serum level of PAP in control male nude mice without tumor was found to be 0.9±0.3 ng/ml. Elevated PAP serum concentrations were never found in animals without tumor (a highly specific diagnostic technique). A close correlation was observed between the concentration of PAP in the serum (range 0.3 to 154 ng/ml) and the tumor volume (range 10.0 to 6, 530 mm3) of 104 untreated mice bearing a PC-82 or PC-EW human prostatic tumor. This correlation was comparable in both tumor lines (p〈0.001). The positive effect of endocrine manipulation which resulted in tumor diameter decrease or growth arrest with regressive histogical patterns, showed the normal PAP serum level, too. After successful treatment PAP was found to be normal, independent from the residual tumor mass. By contrast, in the event of only retarded tumor growth, the PAP level still correlated with the tumor burden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 146 (1998), S. 946-950 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Vesikorenaler Reflux ; Endoskopische Antirefluxplastik ; Kollagen ; Key words Vesicorenal reflux ; Endoscopic antirefluxive treatment ; Collagen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: In a retrospective study we assessed the efficacy of the subureteric collagen injection procedure in the refluxing ureter. Methods: The subureteric, endoscopic antireflux procedure was performed from March 1991 till March 1997 in 135 children mean age 5,4 years (range 12 months till 16,1 years) with 205 refluxing ureters. In 180 refluxing units micturating cystography and ultrasound were controlled at the end of the study period of which 162 ureters showed a primary and 18 a secondary reflux. Results: The overall cure rate after one or two times injection therapy was 67,2% in long term follow up. Intraoperative and early surgical complications were not seen. No patient suffered ureteric obstruction. Conclusion: The management of vesicorenal reflux in children remains controversial. The specific indication for conservative management, endoscopic therapy and open surgery is debated especially for the treatment of low grade reflux. Regarding our own results and the reports in the literature endoscopic treatment of vesicorenal reflux seems to be an alternative method in the treatment of vesicorenal reflux.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: In einer retrospektiven Studie wird der Stellenwert der endoskopischen Refluxtherapie durch Kollageninjektion untersucht. Methode: Im Untersuchungszeitraum von März 1991 bis März 1997 wurde bei 135 Kindern mit 205 Niereneinheiten im Alter von 12 Monaten bis 16,1 Jahren eine endoskopische, subureterale Antirefluxplastik durchgeführt. 180 von ihnen waren zum Studienende mittels Miktionszysturethrografie und Sonografie nachkontrolliert. Bei 162 Harnleitern handelte es sich um einen angeborenen und bei 18 um einen erworbenen Reflux. Ergebnisse: Nach 1- bzw. 2maliger Kollagenunterspritzung waren 67,2% zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung refluxfrei. Intra- oder perioperative Komplikationen traten nicht auf. Ebensowenig wurden Harnleiterobstruktionen beobachtet. Schlußfolgerung: Die Indikation für die Durchführung einer antibiotischen Langzeittherapie, einer endoskopischen Therapie und einer Ureterreimplantation steht nach wie vor zur Diskussion, insbesondere für die Behandlung niedriggradiger Refluxe. Es besteht kein Zweifel, daß die endoskopische, subureterale Injektion eine effiziente alternative Therapie des vesikorenalen Refluxes ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Urologe 38 (1999), S. 246-251 
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Vesicorenal reflux • Extravesical • Intravesical • Ureter • Reimplantation ; Schlüsselwörter Vesikorenaler Reflux • Extravesikal • Intravesikal • Harnleiter • Reimplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Pathologien im Bereich der ureterovesikalen Verbindung können prinzipiell in intravesikaler oder extravesikaler Vorgehensweise korrigiert werden. An unserem Kinderurologischen Zentrum in Erlangen wurden im 5-Jahres-Zeitraum von März 1991 bis März 1996 117 ureterorenale Einheiten extravesikal operiert, von denen 111 (94,9 %) postoperativ saniert waren. Diese Resultate sind vergleichbar mit der Erfolgsquote intravesikaler Techniken, bei deutlich reduzierter postoperativer Morbidität. Makrohämaturie und Blasentenesmen traten nicht auf. Zusatzpathologien wie paraostiale Divertikelbildung, Megaureter mit Notwendigkeit der Harnleitermodellage und Ureter duplex beeinträchtigen den Operationserfolg nicht.
    Notes: Summary In correction of the ureterovesical junction, the pathology can be corrected using an extravesical or intravesical technique. We performed an extravesical antireflux procedure with the dismembered or non-dismembered technique in 117 ureters between March 1991 and March 1996 at our Department of Pediatric Urology. The success rate was 94.9 % (111 renal units). Postoperative morbidity and complications were minimal, hematuria and bladder spasms were not seen. Associated pathology like paraostial diverticula, megaureter with the necessity for modeling and ureter duplex do not compromise the success rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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