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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 547-547 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic aorto-iliac occlusions ; 4 morphological-types of occlusion ; Choice of procedure ; Late results after 1 - 20 years ; Chronische aorto-iliacale Verschlüsse ; 4 Verschlußtypen ; Wahl des Operationsverfahrens ; Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Segmentverschlüsse (Typ I) werden durch Ausschälplastik, diffuse Veränderungen an Aorta und Beckenarterien (Typ II) durch einen Bifurkationsbypass, auf die Aortenbifurkation begrenzte Veränderungen (Typ III) durch Ausschälplastik und der hohe Aortenverschluß (Typ IV) nach Desobliteration des infrarenalen Aortensegments durch einen Bifurkationsbypass korrigiert. Nach 1-20 Jahren zeigt die Thrombendarteriektomie (n = 617) eine Erfolgsquote von insgesamt 87,7 % und der Bifurkationsbypass (n = 555) von insgesamt 88.4%.
    Notes: Summary Uni- or bilateral isolated obstructions of the iliac arteries (type I) or those localized to the aortic bifurcation (type III) are treated by endarterectomy. Diffuse lesions of the aorta and iliac vessels (type II) and aortic occlusions up to the renal arteries (type IV) are corrected by a bifurcation bypass. Between 1959 and 1978, 617 cases were treated by endarterectomy and 555 by bypass grafting. After 1-20 years, 87.7% of the dseobliterated arteries and 88.4% of the bifurcation grafts are patent.
    Type of Medium: Electronic Resource
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