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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 743-743 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colonoscopy ; Acute intestinal bleeding ; Ileus ; Acute pseudo-obstruction ; Coloskopie ; Akute untere Intestinalblutung ; Ileus ; Akute Pseudoobstruktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 5 Jahren wurden von 1565 Coloskopien 30 (1,9%) notfallmäßig durchgeführt. Bei 7 von 13 Patienten mit akuter Intestinalblutung war eine Lokalisation ohne Segmentzuordnung im Colon möglich. Bei 13 von 17 Patienten mit klinischen und radiologischen Zeichen eines Dickdarmileus ergab sich durch den endoskopischen Ausschluß eines mechanischen Hindernisses die Diagnose einer akuten Pseudoobstruktion. 12 dieser meist polymorbiden Patienten konnten durch die gleichzeitige endoskopische Dekompression risikoarm und erfolgreich therapiert werden. Bei strenger Indikationsstellung war die Notfallcoloskopie eine Hilfe sowohl für die OP-Indikaton wie für den OP-Zeitpunkt und das intraoperative Vorgehen.
    Notes: Summary In 5 years, 30 of 1565 colonoscopies (1.9%) were performed as emergency procedures. In 7 of 13 patients with acute intestinal bleeding, localization to the colon without determination of the segment was possible. In 13 of 17 patients with clinical and radiological signs of colonic ileus, the diagnosis of acute pseudo-obstruction was established endoscopically by ruling out mechanical obstruction. Of these morbidly ill patients, 12 could be safely treated by endoscopic decompression with success. With a strict indication for surgery emergency colonoscopy was a great aid to determining both the indication for and the time of operation, as well as the intra-operative procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 845-846 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intrathoracic stomach ; 24 h pH measurement ; Gastric drainage ; Intrathorakaler Magen ; 24 h pH-Metrie ; Drainageoperation des Magens
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 11 Patienten mit einer distalen Resektion des Oesophagus und einer Oesophagogastrostomie in Höhe der Trachealbifurkation (n = 5) und einer transabdominalen subtotalen Oesophagektomie ohne Thoracotomie (n = 6) wurden untersucht. Es wurden keine Drainageoperationen ausgeführt. 6 Patienten hatten ein Plattenepithel-, 3 ein Adenocarcinom des Oesophagus, 2 ein Kardiacarcinom. Die Patienten wurden endoskopisch bis zu 8mal untersucht, jeder Patient hatte mindestens ein postop. CT, 4 Patienten wurden 24 h pH-metriert. 7 Patienten hatten eine Oesophagitis, 5 eine Gastritis. Obwohl die Mehrzahl der Patienten Speisereste im Magen zeigte, wurde bei keinem tumorfreien Patienten eine Magenausgangsstenose beobachtet. Eine primäre Drainageoperation des Magens halten wir daher für nicht indiziert.
    Notes: Summary Eleven patients with distal resection of the esophagus and esophagogastrostomy at the level of the tracheal bifurcation (n = 5), as well as transhiatal esophagectomy without thoracotomy (n = 6), were studied. No drainage procedures were carried out. Three patients had an adenocarcinoma and 6 squamous cell carcinoma of the esophagus. Two patients presented with carcinoma of the cardia. The patients were examined endoscopically up to 8 times. In each patient at least one postoperative CAT scan was carried out; pH was measured for 24 h in 4 patients. Seven had esophagitis and 5 had gastritis of various degrees. Although the majority of the patients had food remains in the stomach, no gastric outlet stenosis was observed. Thus a primary gastric drainage operation is not necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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