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  • Arterial injury  (1)
  • Distaler Weichteilrelease  (1)
  • Foreign body reaction  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Orthopäde 25 (1996), S. 302-307 
    ISSN: 1433-0431
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Hallux valgus ; Distaler Weichteilrelease ; Proximale metatarsale Osteotomie ; Pathologische Anatomie ; Chirurgische Technik ; Postoperatives Management ; Key words Hallux valgus ; Distal soft tissue procedure with proximal metatarsal osteotomy ; Pathologic anatomy ; Surgical technique ; Postoperative management
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Correction of the hallux valgus deformity is dependent upon recognition of the specific anatomic deformity, followed by selection of a procedure that addresses the specific deformity. A hallux valgus deformity with a subluxated metatarsophalangeal joint has a soft tissue and bony component, both of which need to be corrected, or a recurrence may result. The distal soft tissue procedure addresses the lateral soft tissue contracture by releasing the adductor hallucis, lateral joint capsule and transverse metatarsal ligament. The capsule is medially elongated and the medial eminence needs to be excised. When metatarsus adductus is present, a proximal metatarsal osteotomy should be carried out to correct the bony deformity. If the intermetatarsal angle is not corrected adequately, a recurrence of the hallux valgus is likely since a soft tissue procedure alone could not be expected to correct the bony deformity created by the increased intermetatarsal angle. Postoperatively the correction needs to be supported with a firm compression dressing for 8 weeks to be sure the corrected alignment is maintained until healing of the soft tissues and osteotomy occurs.
    Notizen: Zusammenfassung Die Korrektur der Hallux-valgus-Deformität ist abhängig davon, daß die spezifische anatomische Deformität erkannt wird, und daß ein Operationsverfahren gewählt wird, das auf die spezifische Deformität Bezug nimmt. Eine Hallux-valgus-Deformität mit Subluxation im Metatarsophalangealgelenk hat eine Weichteil- und knöcherne Komponente und wenn nicht beide korrigiert werden, ist mit einem Rezidiv zu rechnen. Der distale Weichteileingriff korrigiert die laterale Weichteilkontraktur durch Release des M. adductor hallucis, der lateralen Gelenkkapsel und des Lig. intermetatarsale transversum. Die mediale Kapsel ist ausgeweitet und die mediale Pseudoexostose muß abgetragen werden. Bei einem Metatarsus abductus (Metatarsus primus varus) ist eine proximale metatarsale Osteotomie notwendig, um die knöcherne Deformität zu korrigieren. Wenn der Intermetatarsalwinkel nicht ausreichend korrigiert wird, ist ein Rezidiv des Hallux valgus wahrscheinlich, da der Weichteileingriff allein die knöcherne Deformität, die durch den erhöhten Intermetatarsalwinkel verursacht ist, nicht korrigieren kann. Postoperativ muß die Korrektur mit einem festen Kompressionsverband für 8 Wochen in Korrekturstellung fixiert werden, um sicherzustellen, daß die korrigierte Stellung so lange gehalten wird, bis die knöcherne und Weichteilheilung eingetreten ist.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of dermatological research 271 (1981), S. 367-372 
    ISSN: 1432-069X
    Schlagwort(e): Tattooing ; Foreign body reaction ; Giant cell formation ; Tatauierung ; Fremdkörperreaktion ; Riesenzellbildung
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Bei Tatauierungen lassen sich elektronenmikroskopisch in den ersten 27 Tagen morphologische Zeichen einer Fremdkörperreaktion nachweisen. In der akuten leukocytären Phase und der anschließenden histiocytär-makrophagischen Phase werden die chemischen Zusatzstoffe der Tusche beseitigt. Nach 14 Tagen lagern sich Makrophagen aneinander und konfluieren allmählich zu Riesenzellen.
    Notizen: Summary Electron-microscopic evidence of morphological signs of foreign body reactions can be seen in the first 27 days after tattooing. The chemical additives of china ink are eliminated in the acute leukocyte phase and the following histiocytic-macrophagic phase. The macrophagic cells move together and gradually confluence to form giant cells within 14 days.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    European journal of plastic surgery 20 (1997), S. 127-131 
    ISSN: 1435-0130
    Schlagwort(e): Electrical burns ; Progressive necrosis ; Delayed bleeding ; Arterial injury ; Pathology
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract This study describes the histologic findings of injured arteries after electrical burns. These findings are shown to correlate with the clinical findings of soft tissue necrosis and delayed bleeding. Eight patients with severe electrical injuries who underwent amputations of extremities were studied. Thickening of the tunica intima and degeneration of the tunica media, associated with small artery occlusion, were evident in the arteries at the transition zone between severely injured and grossly normal areas.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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