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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 774-774 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Emergency endoscopy ; Laser therapy ; Gastro-intestinal haemorrhage ; Notfallendoskopie ; Lasertherapie ; Gastrointestinale Blutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 56 Patienten mit einer transfusionspflichtigen Blutung (? 1000 ml/24 h) wurden einer primären endoskopischen Lasertherapie zugeführt. 91% zeigten eine Blutungsintensität Typ Forrest (F) 1,9% Typ F 2. Eine primäre Blutstillung konnte in 89% erreicht werden. Bei guter Einstellbarkeit spielte die Lokalisation der Blutungsquelle keine Rolle. Die Blutungsintensität ging auf den Lasererfolg direkt ein. F 1a (spritzende Blutungen) in 82%, F 1 b (sickernde Blutungen) in 93%. Die Blutungsrezidivrate nach Lasertherapie war 28%, bei F 1a 50%. Ergebnis: F 1a ist für die Lasertherapie ungeeignet. F 1 b ist die beste Indikation.
    Notes: Summary A total of 56 patients requiring transfusion for gastric haemorrhage (? 1000 ml/24 h) underwent laser therapy. Of these patients 91% showed a bleeding intensity of the Forrest type (F) and 1.9% a bleeding intensity of type F 2. Primary hemostasis was achieved in 89%. When the bleeding source was visible, localization was, of course, no problem. The bleeding intensity correlated directly with the success of laser treatment. F 1a (spurting haemorrhage) in 82%, F 1b (oozing haemorrhage) in 93%. The haemorrhage recurrence rate after laser therapy was 28% for F 1b and 50% for F 1a. Results: Laser therapy is not suitable for F 1a. F 1b is the best indication.
    Type of Medium: Electronic Resource
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