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  • Human  (2)
  • Placental weight  (2)
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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 217 (1974), S. 69-83 
    ISSN: 1432-0711
    Schlagwort(e): Infant weight ; Placental weight ; Maternal weight ; Correlation
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Im Hinblick auf die in den letzten beiden Jahrzehnten zu beobachtende Zunahme der Durchschnittsgeburtsgewichte und der Geburten schwerer Kinder über 4000 g wurden die Zusammenhänge zwischen Kindesgewicht, Placentagewicht sowie Muttergewicht und -große mittels partieller Korrelationen untersucht. 1. Ein Zusammenhang zwischen Kindesgewicht und Placentagewicht ist mit einem Korrelationskoeffizient +0,53 gesichert und bleibt auch unter Konstanthaltung und damit Elimination aller übrigen untersuchten Variablen nahezu unverändert. 2. Ein Zusammenhang zwischen Muttergewicht und Placentagewicht ist ebenso gesichert und bleibt auch weiterhin unter Konstanthaltung des Kindesgewichtes bestehen. 3. Ein direkter Zusammenhang mütterlicher Faktoren wie Konstitution und Ernährung, repräsentiert durch Größe und Gewicht, zum Neugeborenengewicht scheint nur hinsichtlich des Muttergewichtes mit einem Korrelationskoeffizienten von +0,164 gesichert zu sein. Diese positive Korrelation verschwindet jedoch praktisch unter Konstanthaltung des Placentagewichtes. Aus diesen Ergebnissen läßt sich folgern, daß eine direkte Beziehung des Muttergewichtes zum Kindesgewicht nicht besteht, sondern nur indirekt auf dem Wege über die Placenta zustande kommen dürfte.
    Notizen: Summary With a view to the obvious increase in mean birth weight and the birth of children over 4000 G in the last two decades a study was made on the relationship between infant weight, placental weight and maternal weight and height by means of partial correlation. 1. A relationship between infant weight and placental weight is significant with a correlation coefficient of +0.53. This remains almost unchanged when the other variables under examination are kept constant and therefore eliminated. 2. The correlation between maternal weight and placental weight has also been established as statistically significant and remains so under the condition of constant infant weight. 3. A direct relationship between maternal factors such as constitution and nutrition, (as demonstrated in height and weight) and infant birth weight only seems to exist with respect to the maternal weight—correlation coefficient +0.164. This positive correlation almost disappears however when the placental weight is kept constant. These findings suggest that there is no direct relationship between maternal and infant weight, but only indirectly through the placenta.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 220 (1976), S. 307-317 
    ISSN: 1432-0711
    Schlagwort(e): Infant weight ; Placental weight ; Maternal weight ; Weight increase ; Age ; Correlation
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung In Fortsetzung einer Studie über Zusammenhänge zwischen Kindesgewicht, Plazentagewicht, Muttergewicht und Muttergröße wurden nunmehr weitere kindliche und mütterliche Faktoren, vor allem der Gewichtszuwachs in der Gravidität, in die Untersuchung an 438 Fällen einbezogen. 1. Zunächst wurde der straffe Zusammenhang zwischen Kindes- und Plazentagewicht bestätigt, ebenso die indirekten Beziehungen zwischen Muttergewicht einerseits und Kindes- und Plazentagewicht andererseits. 2. Aus den Berechnungen unter der Voraussetzung gleicher Kindes- oder Plazentagewichte ergab sich neben dem bereits früher gesicherten direkten Einfluß der Plazenta auf das Kindesgewicht auch ein direkter Zusammenhang zwischen Muttergewicht und Kindesgewicht. 3. Der Einfluß mütterlicher Gewichtsfaktoren wurde getrennt untersucht nach Muttergewicht vor Gravidität, Muttergewicht vor Geburt, Gewichtszuwachs in der Gravidität und Gewichtsveränderung ohne Kindes- und Plazentagewicht. Hierbei zeigte das Muttergewicht vor Gravidität einen strafferen Zusammenhang mit dem Kindesgewicht als die mütterliche Gewichtszunahme unter Ausschluß der Frucht.
    Notizen: Summary In a previous study on the relations existing between infant weight, placental weight and maternal weight and height a strong positive correlation was found between infant and placental weight as well as a positive correlation between maternal weight befor birth and infant and placental weight respectively. This could be confirmed in this extended study on 438 cases, in which also other variables, in particular the maternal weight increase during pregnancy, were investigated. Where as in the previous study it was suggested, that maternal weight acts via placental weight on infant weight, the findings of this study imply, that there is also a direct influence of maternal on infant weight. Taking maternal weight befor pregnancy and immediately before birth (uncorrected and corrected for placental and fetal weight) separately, the correlation between maternal weight befor pregnancy showed a stronger relation to infant weight than the corrected maternal weight increase during pregnancy.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Angiotensin receptors ; mRNA ; Quantitative PCR ; Human ; Atrium
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract The number of atrial angiotensin II binding sites is reduced in end-stage human heart failure. The goals of our study were the development of a quantitative polymerase chain reaction for angiotensin II receptor type 1 mRNA to determine the angiotensin receptor typel (AT1) mRNA content in the atria of patients with end-stage heart failure. We established a quantitative PCR based on coamplification of AT1 wild-type and an internal standard in the same PCR, followed by liquidphase hybridization of PCR products in microtiter plates and quantitation by ELISA. Glyceraldehyde phosphate dehydrogenase mRNA in the same samples was used to relate the AT1 mRNA content to a stably expressed reference gene. Atrial samples from 11 patients with endstage heart failure obtained at cardiac transplantation were compared with atrial samples from 11 patients with normal cardiac function undergoing routine cardiac surgery. A PCR/ELISA system with a variance of about 6% after reverse transcription and a linear measuring range was established. In the samples from 11 patients with end-stage heart failure a 58% decrease in AT1 mRNA content was found in comparison with 11 controls (heart failure: 185680±196912 AT1 mRNA copies/μg RNA, controls: 440555±268456, P〈0.02). When AT1 mRNA content was related to glyceraldehyde phosphate dehydrogenase mRNA, a 65% decrease was detected (AT1/glyceraldehyde phosphate dehydrogenase: heart failure: 4.84±5.18; controls: 13.74±7.77; P〈0.005). Standardization of PCR resulting in a low coefficient of varince, high reproducibility, and large sample capacity is possible using optimal internal standardization and the liquid-phase hybridization/ELISA system for detection. The optimized PCR procedure indicated downregulation of atrial AT1 in end-stage human heart failure, suggesting a reduced capacity of the atria to respond to angiotensin II stimulation in end-stage heart failure.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Key words Angiotensin receptors ; mRNA ; Quantitative PCR ; Human ; Atrium
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract  The number of atrial angiotensin II binding sites is reduced in end-stage human heart failure. The goals of our study were the development of a quantitative polymerase chain reaction for angiotensin II receptor type 1 mRNA to determine the angiotensin receptor type1 (AT1) mRNA content in the atria of patients with end-stage heart failure. We established a quantitative PCR based on coamplification of AT1 wild-type and an internal standard in the same PCR, followed by liquid-phase hybridization of PCR products in microtiter plates and quantitation by ELISA. Glyceraldehyde phosphate dehydrogenase mRNA in the same samples was used to relate the AT1 mRNA content to a stably expressed reference gene. Atrial samples from 11 patients with end-stage heart failure obtained at cardiac transplantation were compared with atrial samples from 11 patients with normal cardiac function undergoing routine cardiac surgery. A PCR/ELISA system with a variance of about 6% after reverse transcription and a linear measuring range was established. In the samples from 11 patients with end-stage heart failure a 58% decrease in AT1 mRNA content was found in comparison with 11 controls (heart failure: 185680±196912 AT1 mRNA copies/μg RNA, controls: 440555±268456, P〈0.02). When AT1 mRNA content was related to glyceraldehyde phosphate dehydrogenase mRNA, a 65% decrease was detected (AT1/glyceraldehyde phosphate dehydrogenase: heart failure: 4.84±5.18; controls: 13.74±7.77; P〈0.005). Standardization of PCR resulting in a low coefficient of variance, high reproducibility, and large sample capacity is possible using optimal internal standardization and the liquid-phase hybridization/ELISA system for detection. The optimized PCR procedure indicated downregulation of atrial AT1 in end-stage human heart failure, suggesting a reduced capacity of the atria to respond to angiotensin II stimulation in end-stage heart failure.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
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