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  • Key words Glutaric aciduria type I  (2)
  • Major depressive disorder  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Affective Disorders 6 (1984), S. 265-272 
    ISSN: 0165-0327
    Keywords: Adolescence ; DST ; GH stimulation ; Major depressive disorder ; Puberty ; REM latency
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine , Psychology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Affective Disorders 6 (1984), S. 265-272 
    ISSN: 0165-0327
    Keywords: Adolescence ; DST ; GH stimulation ; Major depressive disorder ; Puberty ; REM latency
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine , Psychology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 652-655 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Glutarazidurie Typ I ; Glutaryl-CoA-Dehydrogenase ; Diagnostik ; Key words Glutaric aciduria type I ; Glutaryl-CoA-dehydrogenase ; Diagnosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We present an algorithm for the rational diagnosis of glutaric aciduria type I (GA1). Normal urinary organic acids in patients with non-specific clinical features and normal results of brain imaging render the diagnosis highly unlikely, and no further investigations are required. In other patients, the diagnostic strategy depends on the individual clinical, neuroradiological and biochemical findings. GCDH enzyme analysis should be reserved for patients in whom GA1 is very likely.
    Notes: Zusammenfassung Dargestellt wird ein Algorithmus, mit dessen Hilfe eine Glutarazidurie Typ I (GA1) mit rationalem Aufwand zuverlässig diagnostiziert werden kann. Wichtigste Untersuchung ist die genaue Analyse der organischen Säuren im Urin. Ergibt diese ein unauffälliges Ergebnis, sind bei Patienten mit unspezifischer Klinik und untypischen Befunden in der zerebralen Bildgebung keine weiteren Untersuchungen notwendig. Ansonsten richtet sich das diagnostische Vorgehen nach den klinischen, neuroradiologischen und biochemischen Befunden. Die enzymatische Analytik sollte nur bei dringendem Verdacht auf GA1 durchgeführt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Glutarazidurie Typ I ; Makrozephalie ; Subdurale Hygrome bzw. Hämatome ; Kindesmißhandlung ; Therapie der Glutarazidurie Typ I ; Key words Glutaric aciduria type I ; Macrocephaly ; Subdural hygromas and hematomas ; Battered child syndrome ; Treatment of glutaric aciduria type I
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Glutaric aciduria type I is a disease caused by deficiency of the enzyme Glutaryl CoA-Dehydogenase with an increased urinary excretion of glutaric and 3-hydroxy-glutaric acid. We report on two patients in whom glutaric aciduria type I was misdiagnosed as battered child syndrome because of subdural hygromas which are a peculiar feature of the underlying metabolic disease. The characteristic neuroradiologic manifestations of glutaric aciduria type I are illustrated. We also report on two patients who were diagnosed because of macrocephaly in the newborn period lacking neurological symptoms. They were treated at the presymptomatic stage of the disease and developed almost normally up to the age of now five and six years.
    Notes: Zusammenfassung Die Glutarazidurie Typ I wird durch einen Defekt des Enzyms Glutaryl-CoA-Dehydrogenase verursacht und durch die vermehrte Ausscheidung von Glutarsäure und 3-Hydroxy-Glutarsäure im Urin diagnostiziert. Wir berichten hier vom tragischen Fall der Fehldiagnose 2er Patienten mit Glutarazidurie Typ I als Kindesmißhandlung aufgrund einer Fehldeutung der für die zugrundeliegende Stoffwechselerkrankung pathognomonischen subduralen Hygrome und Hämatome. Die für die Erkrankung charakteristischen neuroradiologischen Veränderungen werden dargestellt. Den Krankengeschichten der betroffenen Patienten wird der Verlauf 2er dank früher Diagnosestellung bei isolierter Makrozephalie erfolgreich behandelter Patienten mit Glutarazidurie Typ I gegenübergestellt.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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