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  • Chemical transport  (2)
  • Key words Inhaled nitric oxide  (2)
  • 1
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Key words Inhaled nitric oxide ; Intrapulmonary shunt ; Rabbit ; Surfactant deficiency ; Meconium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Marked hypoxia secondary to intrapulmonary right-to-left shunting is a characteristic of respiratory failure in human neonates and can sometimes be complicated by additional extrapulmonary right-to-left shunting. To investigate the effect of inhaled nitric oxide (iNO) on intrapulmonary shunting, two typical pulmonary diseases of the newborn (respiratory distress syndrome and meconium aspiration) were reproduced in 32 mechanically ventilated rabbits weighing approximately 2 kg each. After tracheotomy, catheters were inserted into a jugular vein, a carotid artery and the right ventricle (to measure systolic right ventricular pressure [SRVP] and mixed venous oxygen content for calculation of shunt by Fick equation). Repeated airway lavages (LAV) with normal saline or repeated instillations of a suspension of human meconium (MEC) were continued until both the a/A-ratio was ≤0.14 and a peak inspiratory pressure ≥22 mbar was needed to keep the tidal volume constant at 10 ml/kg of body weight. Measurements of shunt, SRVP, systolic systemic pressure, physiological dead space, tidal volume and a ventilation index were performed before and after completion of lung damage and at 20 and 60 min after administering iNO at 80 ppm. Four groups of rabbits were studied (n = 8 in each group): LAV control and intervention, Mec control and intervention. 60 min after starting iNO, there was a decrease in shunt (LAV: 67.6% ± [SD] 11.3% vs 56.2 ± 16.4, P = 0.05; MEC: 52.6 ± 6.3 vs 44.3 ± 8.3, P 〈 0.05), in SRVP (LAV: 29.7 mmHg ± 10.1 mmHg vs 20.0 ± 8.2, P 〈 0.01; MEC: 25.1 ± 4.4 vs 22.3 ± 5.0, P = 0.46) and in dead space (% of tidal volume, LAV: 32.7% ± 10.5% vs 25.9 ± 10.1, P 〈 0.01; MEC: 26.1 ± 16.6 vs 18.9 ± 10.1, P = 0.05). These results demonstrate that iNO decreases intrapulmonary shunt (as well as SRVP and dead space). We suggest that iNO may be beneficial in human newborns with severe respiratory failure even if no extrapulmonary shunting via ductus or foramen ovale is apparent.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 146 (1998), S. 1050-1053 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Inhaliertes Stickstoffmonoxid ; Hochfrequenzbeatmung ; Lungenexpansion ; Alveoläre Rekrutierung ; Mekoniumaspirationssyndrom ; Key words Inhaled nitric oxide ; High-frequency ventilation ; Lung expansion ; Alveolar recruitment ; Meconium aspiration syndrome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary High-frequency ventilation and inhaled nitric oxide represent – among others – two treatment options in hypoxemic respiratory failure of neonates. We report the case of a term infant with meconium aspiration syndrome, who only responded favorably to inhaled nitric oxide following the initiation of high-frequency ventilation. At an oxygenation index of 17 we started treatment with nitric oxide in order to reverse right-to-left shunting and improve oxygenation. How- ever the respiratory situation did not improve, the oxygenation index increased to 25. After discontinuation of nitric oxide the mode of ventilation was switched to HFV with mean airway pressures of 15 mbar. Again oxyena-tion was unaffected with an oxygenation index of meanwhile 31. At that stage of a second trial of inhaled nitric oxide was started at a concentration of 10 ppm while continuing high-frequency ventilation. Immediately oxygenation improved significantly, the oxygenation index decreased to 9 within several minutes after restarting nitric oxide. This effect on oxygenation was sustained for the duration of several days during high-frequency ventilation until gradual weaning from iNO could be performed. Discussion: Adequate lung expansion is required in order to achieve the maximum benefit of nitric oxide therapy. Inadequate alveolar ventilation secondary to parenchymal lung disease may lead to a non-response to treatment with nitric oxide. Adequate alveolar ventilation appears to be more readily achieved by the use of high-frequency ven- tilation as compared to conventional ven- tilation. In cases of respiratory failure due to meconium aspiration syndrome this therapeutic regimen should be considered, even if these therapies (high-frequency ventilation, inhaled nitric oxide) have previously been proven inefficient when used as single treatment modalities.
    Notes: Zusammenfassung Inhalatives Stickstoffmonoxid und Hochfrequenzbeatmung gehören neben einer Reihe weiterer Behandlungsoptionen zu den Therapiemodalitäten bei der Behandlung des neonatalen Lungenversagens. Wir berichten über den Fall eines reifen Neugeborenen mit Mekoniumaspirationssyndrom, das nicht unter konventioneller Beatmung, wohl aber unter Hochfrequenzbeatmung mit einer Verbesserung der Oxygenierung auf die Gabe von inhalativem NO reagierte. Bei einem Oxygenierungsindex von 17 begannen wir eine Therapie mit inhalativem Stickstoffmonoxid, die zu keiner Verbesserung der respiratorischen Situation führte. Auch die nach Beendigung der Stickstoffmonoxidtherapie begonnene Hochfrequenzbeatmung hatte keinen Anstieg des arteriellen Sauerstoffpartialdrucks zur Folge, der Oxygenierungsindex lag zu diesem Zeitpunkt bei 31. Erst eine kombinierte Therapie von Hochfrequenzbeatmung und inhalativem Stickstoffmonoxid führte zu einem deutlichen Anstieg des arteriellen Sauerstoffpartialdrucks und zu einem Abfall des Oxygenierungsindex auf einen Wert von 9. Diskussion: Eine ausreichende Lungenexpansion ist Voraussetzung für ein optimales Ansprechen auf Stickstoffmonoxid. Eine inadäquate alveoläre Ventilation erscheint auf dem Boden einer parenchymatösen Lungenerkrankung ein ausreichender Grund für ein klinisches Nichtansprechen auf eine Stickstoffmonoxidtherapie zu sein. Eine suffiziente Rekrutierung von Alveolen ist unter einer Hochfrequenzbeatmung einfacher zu erreichen als unter konventioneller Beatmung. Diese Kombinationstherapie sollte in Fällen eines hypoxämischen Lungenversagens bei Mekoniumaspirationssyndrom auch dann in Betracht gezogen werden, wenn beide Therapiemodalitäten für sich genommen nicht zu einer Verbesserung der Oxygenierung geführt haben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0044-2313
    Keywords: Chemical transport ; In2(SO4)3 ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Description / Table of Contents: Contributions on the Thermal Behaviour of Sulfates XII. The Chemical Vapour Transport of In2(SO4)3 with Cl2 and HCl. Experimental Results and CalculationsBy means of CVT (T1 between 500°C and 825°C; ΔT = 50°C), well shaped crystals of anhydrous In2(SO4)3 can be grown in the less hot region of a closed silica ampoule. We investigated the dependence of the deposition rate on the variation of the concentration of the transport agent (system In2(SO4)3/Cl2) and on the variation of the transport temperature (In2(SO4)3/Cl2 as well as In2(SO4)3/HCl).A comparison of the experimental results with thermodynamical calculations shows a satisfying agreement. The influence of the variation of some additional parameters (H2O from the wall of the ampoule; ΔBH2980(In2(SO4)3)) on the deposition rate is discussed.
    Notes: Chemische Transportexperimente im Temperaturgradienten (500°C ≤ T1 ≤ 825°C; T2 〉 T1; ΔT = 50°C) ermöglichten es, gut ausgebildete Kristalle von wasserfreiem In2(SO4)3 in der weniger heißen Zone einer geschlossenen Quarzampulle phasenrein abzuscheiden. Der Einfluß einer Variation der Transportmittelkonzentration (C(Cl2)) (Cl2 eingesetzt als PtCl2)) sowie der mittleren Transporttemperatur (T̄ = 0,5 · (T2 + T1)) auf die Transportrate wurde untersucht. Weiterhin wurden Experimente mit dem Transportmittel HCl bei unterschiedlichem T̄ durchgeführt.Die Beobachtungen lassen sich durch thermodynamische Modellrechnungen befriedigend wiedergeben. Der Einfluß einer Variation weiterer Parameter (H2O aus der Ampullenwand; ΔBH2980(In2(SO4)3) auf die berechneten Transportraten wird diskutiert.
    Additional Material: 6 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für anorganische Chemie 621 (1995), S. 1007-1014 
    ISSN: 0044-2313
    Keywords: Chemical transport ; Ga2(SO4)3 ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Description / Table of Contents: Contributions on the Thermal Behaviour of Sulphates. XVI. The Chemical Vapour Transport of Ga2(SO4)3 with Cl2 and HCl. Experimental Results and CalculationsCrystals of anhydrous Ga2(SO4)3 can be grown by means of CVT (e. g. 525°C → 475°C) in the less hot region of a closed silica ampoule. We investigated the dependance of the deposition rate on the concentration of the transport agent (Cl2, HCl) and the transport temperature (475°C ≤ T ≤ 750°C; T2 〉 T1; ΔT = 50°C; T = 0.5(T1 + T2)).Experimental results and thermodynamic calculations on the basis of ΔFH298º(Ga2(SO4)3) = -686.5 kcal/mol show a good agreement.
    Notes: Kristalle von Ga2(SO4)3 können mittels chemischer Transportreaktionen im Temperaturgefälle (z. B. 525°C → 475°C) dargestellt werden. Die Abscheidung erfolgt in der weniger heißen Zone einer geschlossenen Quarzglasampulle. Das Transportverhalten wurde in Abhängigkeit von der Transportmittelkonzentration (C(Cl2); C(HCl)) sowie von der Temperatur (475°C ≤ T ≤ 750°C; T2 〉 T1; ΔT = 50°C; T = 0,5(T1 + T2)) untersucht.Das Beobachtungsmaterial läßt sich mit den Ergebnissen thermodynamischer Modellrechnungen gut in Einklang bringen, wenn man ΔBH298º(Ga2(SO4)3) = -686,5 kcal/mol zugrunde legt und weitere wichtige Parameter (C(H2O), Diffusionsquotient) in die kritische Betrachtung mit einbezieht.
    Additional Material: 3 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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