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  • Elterliche Reaktion nach SID  (1)
  • Key words Mannitol  (1)
  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Plötzlicher Kindstod (SID) ; Elterliche Reaktion nach SID ; Tötung ; Key words Sudden infant death (SID) ; Reaction by parents after SID ; Violence
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Grief and depressive syndrome belong to normal reaction by parents after a sudden infant death (SID). In the following we report on two cases from the point of view of psychiatry and forensic medicine in which, subsequent to SID, mothers reacted with extremly grave depression and occused themselves of having killed the child. Furthermore, some recommendiations are given for the care of parents affected.
    Notizen: Zusammenfassung Trauer und depressive Syndrome gehören zu den normalen Reaktionen von Eltern nach einem Plötzlichen Kindestod („sudden infant death”, SID). Wir berichten im folgenden aus psychiatrischer und rechtsmedizinischer Sicht über 2 Fälle, in denen die Mütter nach SID mit außergewöhnlich schweren Depressionen reagierten und sich selbst vorwarfen, sie hätten ihr Kind getötet. Abschließend werden einige Empfehlungen für die Betreuung betroffener Eltern mitgeteilt.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    European journal of clinical pharmacology 53 (1997), S. 271-274 
    ISSN: 1432-1041
    Schlagwort(e): Key words Mannitol ; Cerebrospinal fluid
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Chemie und Pharmazie , Medizin
    Notizen: Abstract Objective: The rise of intracranial pressure above the pre-treatment level (rebound phenomenon) is considered, in part, a consequence of osmotherapeutics penetrating into the intracranial compartments. Methods: The kinetics of mannitol in the ventricular CSF were studied in 10 patients with cerebrovascular stroke after a single i.v. infusion of 37.5 g over 15 min. Results: Maximum mannitol CSF concentrations (mean = 51.1 mg · l−1) were reached 2–12 h after termination of the infusion. Mean t1/2CSF (18.3 h) by far exceeded t1/2S (3.71 h). AUCCSF/AUCS, as a measure of mannitol CSF penetration, ranged from 0.037 to 0.390. Conclusion: The slow elimination of mannitol from CSF implies a high risk of accumulation in the central nervous compartments after repeated dosing.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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