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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/General Subjects 678 (1981), S. 202-206 
    ISSN: 0304-4165
    Keywords: (Rabbit intestine) ; Alkaline phosphatase ; Hormonal regulation ; Hydroxymethylglutaryl-CoA reductase
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Lipids and Lipid Metabolism 663 (1981), S. 613-620 
    ISSN: 0005-2760
    Keywords: (Rabbit intestine) ; Cholesterol ; Compactin ; Hydroxymethylglutaryl-CoA reductase regulation ; Mevalonate ; Sterol synthesis
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 247-260 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: SchlüsselwörterZervixkarzinom ; Epidemiologie ; Humane Papillomviren ; Karzinogenese ; Prävention ; Key wordsCarcinoma of the cervix ; Epidemiology ; Human papillomavirus ; Carcinogenesis ; Prevention
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Molecular and epidemiological studies have confirmed that human pathogenic papillomaviruses (HPV)types 16 and 18 are causally involved in the developement of carcinoma of the cervix. This statement is also true, albeit with reservations as yet, of other so-called high-risk HPV types, such as HPV 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56 and 58. Around 500,000 women throughout the world become ill with carcinoma of the cervix every year, and 1–4% of all younger women have a precancer of the cervix uteri. This knowledge of the viral origin of anogenital neoplasms has not yet been exploited for primary and secondary prevention of these illnesses, however. This is mainly because infection with genital HPV types is very prevalent in young women but seldom leads to carcinoma. In this review, therefore, the most important epidemiological data available on cervical carcinoma and its preliminary stages are analysed with reference to an association with HPV. In addition, the molecular biological data on HPV as it relates to anogenital carcinogenesis are presented. In conclusion, the significance of HPV for the prevention of carcinoma of the cervix is discussed.
    Notes: Zusammenfassung Durch molekulare und epidemiologische Studien wurde bewiesen, daß die humanpathogenen Papillomviren (HPV) Typ 16 und 18 ursächlich an der Entstehung des Zervixkarzinoms beteiligt sind. Diese Aussage gilt auch in bisher noch eingeschränktem Maße für andere sog. High-risk-HPV-Typen wie HPV 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56 und 58. Etwa 1/2 Mio. Frauen erkranken jährlich weltweit am Zervixkarzinom und zwischen 1–4% aller jüngeren Frauen leiden an einer Präkanzerose der Cervix uteri. Das Wissen um die virale Genese anogenitaler Neoplasien wird jedoch bisher nicht für die primäre und sekundäre Prävention dieser Erkrankungen eingesetzt. Dies liegt vor allem daran, daß die Infektion mit genitalen HPV-Typen bei jungen Frauen hoch prävalent ist, jedoch nur selten zum Karzinom führt. In der folgenden Übersicht werden daher die wichtigsten vorliegenden epidemiologischen Daten zum Zervixkarzinom und seinen Vorstufen auf ihre Assoziation mit HPV analysiert. Im weiteren werden die molekularbiologischen Daten von HPV für die anogenitale Karzinogenese dargestellt. Abschließend wird auf die Bedeutung von HPV für die Prävention des Zervixkarzinoms eingegangen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 273-279 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: SchlüsselwörterZervixkarzinom ; Laparaskopische Diagnostik ; Laparaskopische Therapie ; Staging ; Laparoskopische Operationsverfahren ; Key wordsCarcinoma of the cervix ; Laparoscopic diagnosis ; Laparoscopic therapy ; Staging ; Laparoscopic surgical procedure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Laparoscopic procedures have attained increasing importance in the diagnosis and therapy of carcinoma of the cervix in recent years (Table 1) [34]. Laparoscopic pelvic and para-aortal lymphadenectomies are therefore performed to assess the operability of carcinoma of the cervix and for its staging. In the case of primarily operable tumours, paraortal and pelvic lymphadenectomy is carried out by a laparoscopic procedure, and when the lymph nodes are negative nodes and there is no intra-abdominal metastasis the lymphadenectomy is combined with laparoscopically assisted vaginal hysterectomy. If laparoscopy discloses positive lymph nodes, debulking can be carried out and the patient can be referred for radiotherapy. In addition, laparoscopic procedures, even in combination with radical cervicectomy for early invasive carcinoma of the cervix, can mean conservation of the patient's fertility. In the case of primarily inoperable tumours laparoscopy can be used to assess the lymph node status and the intra-abdominal tumour spread and to classify the patient's condition as potentially secondarily operable or inoperable. In addition, in the case of primarily undertreated patients whose carcinoma of the cervix has been diagnosed incidentally in preparations of tissue examined following hysterectomy, posttreatment in the form of laparoscopic lymphadenectomy and laparoscopically assisted colpectomy can be performed.
    Notes: Zusammenfassung Laparoskopische Verfahren haben in den letzten Jahren zunehmend Bedeutung in der Diagnostik und Therapie des Zervixkarzinoms erlangt (Tabelle 1) [34]. So wird die laparoskopische pelvine und paraaortale Lymphonodektomie zur Beurteilung der Operabilität und zum Staging des Zervixkarzinoms eingesetzt. Bei primär operablen Tumoren wird die paraaortale und pelvine Lymphonodektomie laparoskopisch ausgeführt und bei negativen Lymphknoten und Fehlen einer intraabdominalen Metastasierung mit der laparoskopisch assistierten radikalen vaginalen Hysterektomie kombiniert. Werden durch Laparoskopie positive Lymphknoten gefunden, so kann ein Debulking durchgeführt und die Patientin der Strahlentherapie zugeführt werden. Zudem dienen laparoskopische Verfahren auch in Kombination mit der radikalen Trachelektomie beim frühinvasiven Zervixkarzinom der Erhaltung der Fertilität. Bei primär nicht operablen Tumoren kann die Laparoskopie dazu benutzt werden, Lymphknotenstatus und intraabdominale Tumorausbreitung zu beurteilen und Patientinnen in potentiell sekundär operabel und nicht operabel einzuteilen. Im weiteren kann bei primär untertherapierten Patientinnen, bei denen ein Zervixkarzinom im Hysterektomiepräparat als Zufallsbefund diagnostiziert wurde, eine Nachbehandlung mittels laparoskopischer Lymphonodektomie und laparoskopisch assistierter Kolpektomie erfolgen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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