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    Electronic Resource
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    Springer
    International journal of legal medicine 100 (1988), S. 123-131 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: ABO(H) antigens of tracheal glands ; Lewis antigens of tracheal glands ; Secretor character ; ABO(H)-Antigene, Trachealdrüsen ; Lewis-Antigene, Trachealdrüsen ; Sekretorstatus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 23 Sektionsfällen, bei denen am Leichenblut der erythrocytäre Typ Le (a−b−) festgestellt worden war, wurden an paraffineingebetteten Trachealwandproben immunhistochemische Studien durchgeführt. Die Antigendarstellungen erfolgten nach der indirekten Immunperoxidasemethode mit monoklonalen Antikörpern gegen Lea, Leb, A und B als primären Antikörpern; das H-Antigen wurde mit UEA 1 dargestellt. Das Markierungsverhalten der mukösen Drüsen für die ABH-Antigene erlaubte eine eindeutige Differenzierung zwischen Sekretoren und Nonsekretoren. Das Lewis-Markierungsverhalten war in 11 Fällen mit demjenigen Lewis-positiver Individuen identisch. Statistische Betrachtungen legen nahe, daß es sich bei dieser Gruppe tatsächlich um Lewis-positive Individuen handelt, deren erythrocytäre Lewis-Merkmale im gealterten Leichenblut nicht erfaßt wurden. Die übrigen 12 Fälle zeigten ein völlig anderes immunhistochemisches Bild: a) Die Sekretoren (n=9) waren für Lea vollständig negativ; Leb war in einem Falle nicht, in den übrigen Fällen innerhalb muköser Epithelien in minimaler Quantität und atypischer, granulärer Verteilung nachweisbar. b) Nonsekretoren (n=3) wiesen umgekehrt bei völliger Negativität für Leb abortive Markierungen für Lea auf. Diese Beobachtungen, die mit bekannten serologischen Befunden an den Sekreten gut übereinstimmen, sprechen dafür, daß auch in Abwesenheit des Le-Gens in geringer Menge Lewis-Antigene synthetisiert und sezerniert werden können: Möglicherweise kodiert das Allel le eine α-4-l-Fucosyltransferase geringer Effizienz.
    Notes: Summary Immunocytochemical studies were performed on tracheal wall samples embedded in paraffin; the samples were taken at 23 autopsies. In all cases, the red cells had been typed in postmortem serological studies as being Le(a−b−). Blood-group antigens were demonstrated by the indirect immunoperoxidase technique, using monoclonal Anti-A, Anti-B, Anti-Lea and Anti-Leb; H was detected by UEA 1. The secretor characteristics could clearly be diagnosed from the ABH staining pattern of the mucous glands. In 11 cases, the lewis antigen labeling patterns were identical to the group of Lewis-positive individuals. It seems probable, from the statistical point of view, that these 11 individuals were, in fact, Lewis-positive and that the negative serology resulted from deterioration of the cadaver blood samples. The immunocytochemistry was quite different in the remaining 12 cases: (a) secretors (n=9) were completely negative for Lea, Leb was equally negative in one case, but in the remainder it was detectable within mucous epithelia in minimal amounts and in an atypical granular distribution; (b) nonsecretors (n=3) reversely exhibited complete negativity for Leb but a minimal staining for Lea. These findings are in harmony with the well established Lewis serology typing of secretions in Lewis negative individuals. Thus, a minimal Lewis antigen biosynthesis and secretion seem to occur in the absence of the Le gene: A α-4-l-fucosyltransferase of low activity might be the product of the allele le.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    International journal of legal medicine 97 (1986), S. 89-98 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: ABO(H) antigens of tracheal glands ; Lewis antigens of tracheal glands ; Secretor character ; Immunohistochemistry (indirect immunoperoxidase technique) ; ABO(H)-Antigen, Trachealdrüsen ; Lewis-Antigene, Trachealdrüsen ; Sekretorstatus ; Immunhistochemie (indirekte Immunperoxidasetechnik)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch indirekte Immunperoxidasetechnik wurden in Trachealdrüsen von je 15 Lewis-positiven Sekretoren und Nonsekretoren die Antigene A, B, H, Lea und Leb dargestellt. Der Nachweis gruppenspezifischer ABH-Antigene in mukösen Epithelien und intraductalem Sekret war abhängig vom Sekretorstatus. Während Anti-A und Anti-B manchmal zweifelhafte Befunde lieferten, erlaubte die zusätzliche Bewertung der UEA1-Markierung stets eine zutreffende Aussage über den Sekretorstatus. Sekretoren zeigten mit Anti-Lea allenfalls eine minimale, mit Anti-Leb eine intensive Drüsenmarkierung; Nonsekretoren wiesen umgekehrt eine intensive Lea-Markierung und eine schwächere oder fehlende Markierung für Leb auf. Die aus dem ABH-Markierungsverhalten getroffene Aussage über den Sekretorstatus läßt sich also durch das Verhalten der Lewis-Antigene verifizieren. Wegen der hohen Fäulnisresistenz der morphologischen Strukturen und der epithelialen Antigene erlauben Trachealwandproben auch bei fortgeschrittener Zersetzung die Diagnose des ABO- und Sekretorstatus.
    Notes: Summary Antigens A, B, H, Lea, and Leb were demonstrated in the tracheal glands of 15 Lewis-positive secretors and 15 nonsecretors by the indirect immunoperoxidase technique. The detection of group-specific ABH antigens in mucous epithelium and intraductal secretory fluid was dependent on the secretor character. Whereas determination of secretor character was sometimes unreliable with anti-A and anti-B, the findings obtained by additional labeling with UEA 1 were consistently correct. The secretors showed minimal gland labeling with anti-Lea and intensive labeling with anti-Leb; the nonsecretors, intensive Lea labeling and weaker or absent Leb labeling. Consequently, the determination of secretor character by ABH labeling could be verified by the behavior of the Lewis antigens. Since both morphologic structures and epithelial antigens are highly resistant to putrefaction, ABO and secretor character can also be diagnosed in badly decomposed tracheal wall specimens.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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