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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Urea cycle ; Enzymes ; Intracellular localisation ; Liver ; Harnstoffcyclusenzyme ; Intrazelluläre Lokalisation ; Leber
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Enzyme des Krebs-Henseleit-Harnstoffcyclus wurden durch Differentialzentrifugation und fraktionierte Extraktion in Rattenleber und in menschlicher Leber lokalisiert. Argininosuccinatlyase (ASAL) und Argininosuccinatsynthetase (ASAS) sind Enzyme der löslichen Cytoplasmafraktion. Ornithin-Ketosäure-Transaminase (OKT), Carbamyl-Phosphat-Synthetase (CPS) und Ornithin-Carbamyl-Transferase (OKT) sind in der Kern- und Mitochondrienfraktion der Leberzelle lokalisiert. Der größte Teil der Arginase-Aktivität ist an subcelluläre Strukturen (möglicherweise an Kerne) gebunden. Ein kleiner Teil der Arginase-Aktivität wurde in der löslichen Cytoplasmafraktion gefunden. Die Enzyme des Krebs-Henseleit-Harnstoffcyclus sind in der Rattenleber und in der menschlichen Leber identisch verteilt. Unterschiedliche Resultate hinsichtlich der subzellulären Lokalisation mitochondrialer Enzyme des Krebs-Henseleit-Cyclus in der menschlichen Leber beruhen auf der Schädigung von Mitochondrienmembranen während der Gewebspräparation und nicht auf unterschiedlichen in-vivo Bedingungen.
    Notes: Summary Enzymes of the Krebs-Henseleit urea-cycle were localized by means of differential centrifugation and fractional tissue extraction in rat liver and in human liver. Argininosuccinatlyase (ASAL) and Argininosuccinatsynthetase (ASAS) represent enzymes of the soluble cytoplasmic fraction. Ornithine-ketoacid-transaminase(OKT), carbamyl-phosphate-synthetase (CPS) and ornithine-carbamyl-transferase (OCT) are localized in the mitochondrial and nuclei fractions of the liver cell. Most of the arginase activity is bound to subcellular structures (probably to nuclei). A small portion of arginase-activity was found in the soluble cytoplasmatic fraction. The enzymes of the Krebs-Henseleit urea-cycle are equally distributed in rat liver and in human liver. Differences in the subcellular localisation of (mitochondrial) enzymes in human liver could be attributed to mitochondrial breakage during tissue preparation and do not represent in-vivo conditions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 291-295 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Leber ; Harnstoffzyklus-Enzyme ; Steroide ; Liver ; Urea-cycle enzymes ; Steroids
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Activities of Krebs-Henseleit enzymes were determined in liver biopsies of normal persons and in patients suffering from alcoholic hepatitis and chronic active hepatitis. Prednisone was administered for five days in falling dosis (1.5 mg–0.5 mg/kg/body weight) to patients with alcoholic hepatitis and to controls. Patients with chronic active hepatitis received 15–20 mg prednisone daily for more than three months. In healthy persons prednisone did not influence the activities of Krebs-Henseleit enzymes. In patients with alcoholic hepatitis most of the urea-cycle enzymes are significantly decreased (p〈0.05) when compared to controls. After glucocorticoid administration enzyme activities remained unchanged. Activities of most of the urea-cycle enzymes are significantly (p〈0.05) decreased in untreated patients with chronic active hepatitis. In some of these patients, glucocorticoid administration was associated with a remission as proved by clinical, biochemical and histological data. Activities of the rate-limiting enzymes of the ureacycle (ASAS, CPS) increased significantly in these patients. By contrast, alterations of enzyme activities could not be observed in patients who failed to respond favourably to steroid treatment.
    Notes: Zusammenfassung Die Aktivitäten der Enzyme des Harnstoffzyklus wurden in Leberbiopsien von Normalpersonen, von Patienten mit alkoholischer Fettleber-Hepatitis und chronisch-aggressiver Hepatitis bestimmt. Prednison wurde 5 Tage vor der Biopsie in fallender Dosierung (1,5 mg-0,5 mg/kg/Körpergewicht) verabreicht an Patienten mit alkoholischer Fettleber-Hepatitis und an Lebergesunde. Patienten mit chronisch-aggressiver Hepatitis standen unter einer Steroidtherapie (15–20 mg Prednison/tgl.) für mehrere Monate. Die Aktivitäten der Harnstoffzyklus-Enzyme wurden bei lebergesunden Personen durch Steroide in der genannten Dosis nicht verändert. Bei Patienten mit alkoholischer Hepatitis waren die meisten Harnstoffzyklus-Enzyme signifikant erniedrigt (P〈0,05) im Vergleich zu lebergesunden Kontrollpersonen. Die Gabe von Glucocorticoiden veränderte die Enzymaktivitäten nicht. Die Aktivitäten der meisten Harnstoffzyklus-Enzyme sind signifikant (p〈0,05) erniedrigt bei (unbehandelten) Patienten mit chronisch-aggressiver Hepatitis. Bei einigen dieser Patienten konnte nach Glucocorticoidgabe eine Remission der Erkrankung aufgrund klinischer, biochemischer und histologischer Parameter nachgewiesen werden. Bei diesen Patienten kam es zu einem signifikanten Anstieg der geschwindigkeitslimitierenden Enzyme des Harnstoffzyklus (ASAS und CPS). Dagegen blieb der Anstieg der Enzymaktivitäten aus bei solchen Patienten, welche trotz Steroidgaben nicht in eine — auch histologisch nachweisbare — Remission kamen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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