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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 695-695 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Adenomatosis coli ; Proctocolectomy ; Mucosal proctectomy ; Ileoanal anastomosis ; Adenomatosis coli ; Proktocolektomie ; Proktomucosektomie ; Ileo-anale Anastomose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der familiaren Adenomatosis coli ist wegen des lichen Carcinom-Risikos bei meist jugendlichen Patienten die Indikation zur totalen Proktocolektomie gegeben. Nach kurzem Überblick fiber die Diagnostik zeigt der Film die operative Technik der totalen Colektomie mit Proktomucosektomie, Anlage eines S-fbrmigen Ileumreservoirs, Bowie anschließender ileo-analer Anastomose. Ein passageres, protektives Ileostoma wurde zusdtzlich in allen Fallen angelegt. Das Verfahren wurde seit 1981 bei 12 Patienten angewandt (11 Adenomatosis coli, 1 Colitis ulcerosa). Eine postoperative Letalität trat nicht auf. Über postoperative Frühkomplikationen wird berichtet.
    Notes: Summary Due to the high risk of malignancy in familial adenomatosis coli in mostly young patients, a total proctocolectomy is necessary. After a few remarks about diagnostic procedures, the film shows the operative technique of total colectomy, mucosal proctectomy, formation of an ileal S-pouch, followed by ileoanal anastomosis. A temporary protective ileostomy was carried out in all cases. As of 1981, 12 patients have undergone this operation (11 adenomatosis coli, 1 ulcerative colitis) with no postoperative mortality. The possibility of early postoperative complications is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 477-480 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Adenomatosis coli ; Ulcerative colitis ; Mucosal proctectomy ; Ileo-anal anastomosis ; Adenomatosis coli ; Colitis ulcerosa ; Proktomucosektomie ; Ileoanale Anastomose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit 1981 wurden 12 Patienten (11 Adenomatosis coli=AC/1 Colitis ulcerosa-CU) durch Colektomie u. Proktomucosektomie mit ileo-analer Anastomose (IA) u. S-förmiger Ileumpouch-Bildung (IP) operiert. 7 Männer und 5 Frauen hatten ein Durchschnittsalter von 33 Jahren (21–46 J.). Die Operation erfolgte synchron abdomino-peranal. Die Rückverlegung des protektiven Ileostoma erfolgte durchschnittlich nach 4,6 Mo. (11/12). Postoperative Komplikationen konnten beherrscht werden (IA-Insuffizienz =4, Sacralabsceß= 1, Stenose=3, Ileus und Re-Laparotomie =2). Spätergebnisse: Spontanentleerung 11/11, Kontinenz 10/11, Stuhlfrequenz 6–8/die Das Op.-Verfahren scheint für die AC und CU geeignet.
    Notes: Summary Since 1981 12 patients (II adenomatosis coli=AC/1 ulcerative colitis =CU) had a colectomy and mucosal proctectomy with ileo-anal anastomosis (IA) and formation of an ileal-S-pouch (IP). The mean age of 7 men and 5 women was 33 years (21–46 yrs). We preferred the synchronous abdomino-peranal operation. Protective ileostomy was closed after a mean of 4.6 months in 11 patients. Postoperative complications: IA-in sufficiency =4, sacral abscess =1, stenosis=3, ileus and reoperation=2). Late results: spontaneous defecation: 11/11, continence 10/11, evacuation 6–8/day. This operative procedure seems to be good for AC and CU.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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