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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 151 (1969), S. 64-73 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Tourniquet-shock ; Kinins ; Postischemic edema ; Protease inhibitor ; Rat ; Tourniquet-Schock ; Kinine ; Postischämisches Ödem ; Proteinaseninhibitor ; Ratte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im doppelseitigen Tourniquet-Schock mit vierstündiger Ischämie und 28°C Umgebungstemperatur starben die Kontrolltiere nach rund 2 Std unter Entwicklung eines postischämischen Ödems. Mit dem Proteinaseninhibitor Trasylol konnte sowohl das Ödem vermindert als auch das Überleben verlängert werden. Als günstigste Dosis erwies sich eine Gabe von 25000 KIE/kg kurz vor Tourniquet-Lösen. Danach überlebten von 20 Tieren 13 (65%) die vierfache Zeit von Kontrollen, während sich 7 (35%) völlig erholten. Durch intravenöse Applikation vor Anlegen der Tourniquets konnte zwar die lokale Ödementwicklung gehemmt, die Überlebenszeit aber nicht verbessert werden. Daraus wird auf mindestens zwei Angriffspunkte der Trasylolwirkung geschlossen.
    Notes: Summary In experiments with tourniquet application on both hind legs for 4 h at a temperature of 28°C throughout the experiments the controls succumbed about 2 h after tourniquet release, developing postischemic edema. The development of the edema could be diminished by the protease inhibitor Trasylol as well as the survival time could be prolonged. The optimal effect was seen with the injection of 25000 KIE per kg body-weight i.v. just prior to tourniquet release. In this group of 20 animals 13 (65%) survived four times the time of the controls and 7 (35%) recovered completely. By intravenous injection just prior to the application of the tourniquets the local edema could also be diminished but the survival time could not be prolonged. It is concluded that the Trasylol effect must be brought about by at least two modes of action.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 151 (1969), S. 55-63 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Postischemic edema ; Protease inhibitor ; Trasylol ; Diminishing effect on edema ; Rat ; Postischämisches Ödem ; Proteinaseninhibitor ; Trasylol ; Ratte
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Intravenöse Trasylolgabe kann die Entwicklung eines postischämischen Ödems in proportionaler Dosisabhängigkeit zwischen 10000 und 35000 KIE pro Kilogramm Körpergewicht hemmen. Die intensivste, gegenüber einer Dosis von 35000 KIE//kg KG aber nicht viel stärkere Hemmwirkung, wird mit 50000 KIE/kg KG bei intravenöser Injektion kurz vor Tourniquet-Lösen erreicht. Gaben bis zu 2 1/2 Stdvor und 1 Stdnach Lösen des Tourniquets zeigen ebenfalls noch einen gewissen Effekt. Eine deutliche Wirkung ist auch dann zu erzielen, wenn Trasylol vor Abschnüren der Extremität gegeben wird. Dabei ist der Wirkungsmechanismus nicht eindeutig. In Frage kommt, daß die Entstehung gefäßaktiver Peptide verhindert wird oder daß Trasylol direkt permeabilitätsmindernd auf die Gefäße wirkt.
    Notes: Summary Intravenous injection of Trasylol can stop the development of postischemic edema in a proportional dose response relationship between 10000 and 35000 KIE per kg body weight. The most intensive effect was seen with 50000 KIE per kg injected just prior to the release of the tourniquet, but this effect was not much stronger than with 35000 KIE. An effect could still be demonstrated when Trasylol was given until 2 1/2 h prior to or 1 h after tourniquet release. A marked effect could be obtained even if Trasylol was given prior to tourniquet application. So far the mode of action is not clear. It might be possible, that the development of vasoactive peptides is hindered or that Trasylol has a direct diminishing effect on the permeability of the vessels.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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