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  • 1990-1994
  • 1985-1989
  • 1970-1974  (4)
  • 1920-1924
  • 1972  (4)
  • Genetics
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 202 (1972), S. 241-246 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Twins, Monozygotic ; Muscular Dystrophy, Progressive ; Duchenne Type of Progressive Muscular Dystrophy ; Genetics
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The observation of a couple of concordant monozygotic twins with X-recessive progressive muscular dystrophy of Duchenne's type is presented. Their mother did not show any characteristic of a carrier despite the pluridimensional investigations including electron microscopy. The authors suggest in this situation a point mutation before the first cellular division at the origin of the gestation of the two dystrophic twins. However, there is also the possibility that the mother of the twins is a heterozygote in whom the carrier state could not be diagnosed by the available methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 244 (1972), S. 347-350 
    ISSN: 1432-069X
    Keywords: Dermatitis atopica ; Genetics ; Solitary cases ; Organs struck ; Formation of reagins ; Hereditary prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassend 1. Die Disposition zur Neurodermitis atopica wird entweder durch ein multifaktorielles System oder ein autosomal-dominantes Hauptgen vererbt. 2. Sowohl die sporadische als auch die familiäre Neurodermitis ist wahrscheinlich genetisch prädisponiert. 3. Für die Vergesellschaftung von Neurodermitis atopica mit Asthma bronchiale und Rhinitis atopica sind genetische Faktoren ausschließlich oder entscheidend verantwortlich. 4. Die Organwahl, d. h. ob die Atopie sich an der Haut oder im Bereich des Respirationstraktes manifestiert, wird vom Genotyp gesteuert. 5. Die Tendenz zur Reaginbildung ist genetisch fixiert, die Art der Reaginbildung ist aber ausschließlich oder weitgehend von Umwelteinflüssen abhängig. 6. Die chromosomale Konstellation XX respektive XY erleichtert respektive erschwert das Manifestwerden der Neurodermitis. 7. Es bestehen keine Anhaltspunkte dafür, daß die Schwere der Erkrankung und das Manifestationsalter vom Genotyp gesteuert werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 215 (1972), S. 362-375 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Progressive Myoclonus Epilepsies ; Genetic Types ; Clinical Syndromes ; Pathomorphology ; Genetics ; Progressive Myoklonusepilepsien ; Erbtypen ; Klinik ; Pathomorphologie ; Genetik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Datenanalyse aller pathomorphologisch gesicherten Literatur- und eigenen Fälle mit zureichenden klinischen und genetischen Angaben macht die Annahme von vier Erbtypen oder Krankheitsformen der progressiven Myoklonusepilepsien (PME) wahrscheinlich: 1. Früh- oder Hauptform der PME des Typs Lafora. Erkrankungsalter: meist 12–17 Jahre. Rasche Progredienz und vorwiegend schwere Symptomenausprägung. Sterbealter: meist 18–22 Jahre. Allgemeine, ZNS-betonte Mucopolysaccharidspeicherkrankheit. „Laforakörperchen“. Autosomal recessiver Erbgang. Fragliche klinische Heterozygotenbefunde: Epilepsien, EEG-Anomalien, Myoklonien, Psychosen, Psychopathien. Wahrscheinlicher biochemischer Homo- und Heterozygotenbefund: Erhöhte Mucopolysaccharidharnausscheidung (Heparitinsulfat). 2. Spätform der PME des Typs Lafora. Erkrankungsalter: 17–33 Jahre. Langsamere Progredienz und weniger schwere Symptomenausprägung. Sterbealter: 42–65 Jahre. Allgemeine, ZNS-betonte Mucopolysaccharidspeicherkrankheit. „Laforakörperchen“. Geringere Speicherungsintensität. Autosomal recessiver Erbgang (multiple Allelie? Heterogenie?). Fragliche klinische Heterozygotenbefunde: Epilepsien. 3. Form der PME mit degenerativen ZNS-Veränderungen. Erkrankungsalter: meist 10–14 Jahre. Langsame Progredienz und vorwiegend leichtere Symptomenausprägung. Sterbealter: meist 25–35 Jahre. Degenerative Veränderungen der Zwischen- und Mittelhirnkerne, der Oliven, des Zahnkerns und der Kleinhirnrinde. Autosomal recessiver Erbgang. Fragliche klinische Heterozygotenbefunde: Verschiedenartige neuropsychiatrische Anomalien. 4. Form der PME mit degenerativen ZNS-Veränderungen. Erkrankungsalter: meist späte Kindheit. Erhebliche klinische Variabilität. Langsame Progredienz und vorwiegend leichtere Symptomenausprägung. Sterbealter: 30 bis über 70 Jahre. Autosomal dominanter Erbgang.
    Notes: Summary All pathomorphological verified cases of the literature and our own investigations with sufficient clinical and genetic data are analysed. Results: Four genetic types or manifestations of the progressive myoclonus epilepsies (PME) are probable: 1. The Early or Main Type of the PME of Lafora Type. Age at onset: mostly between 12 and 17 years. Rapid progression and mainly severe symptoms. Age at death: mostly between 18 and 22 years. CNS-accentuated mucopolysaccharidethesaurismosis. “Lafora bodies”. Autosomal recessive mode of inheritance. Questionable clinical heterozygote findings: Epilepsies, EEG-anomalies, myoclonus, psychoses, psychopathies. Probable biochemical homo- and heterozygote findings: Increased mucopolysaccharide-micturition (heparitin sulfate). 2. The Late Type of the PME of Lafora Type. Age at onset: between 17 and 33 years. Slower progression and less severe symptoms. Age at death: between 42 and 65 years. CNS-accentuated mucopolysaccharide-thesaurismosis. “Lafora bodies”. Decreased intensity of thesaurismosis. Autosomal recessive mode of inheritance (multiple allelism? genetic heterogeneity?). Questionable clinical heterozygote findings: Epilepsies. 3. Type of the PME with Degenerative Changes of CNS. Age at onset: mostly between 10 and 14 years. Slow progression and mainly low-grade symptoms. Age at death: mostly between 25 and 35 years. Degenerative changes of the diencephalon and mesencephalon, of the olives, the dentate nucleus and the cerebellar cortex. Autosomal recessive mode of inheritance. Questionable clinical heterozygote findings: Various neuropsychiatric anomalies. 4. Type of the PME with Degenerative Changes of CNS. Age at onset: mostly late childhood. Considerable clinical variability. Slow progression and mainly low-grade symptoms. Age at death: between 30 and over 70 years. Autosomal dominant mode of inheritance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 215 (1972), S. 240-251 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Schizophreniform Psychoses ; Genetics ; Schizophrenieartige Psychosen ; Genetik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur nosologisehen Zuordnung schizophrenieartiger Psychosen dient in erster Linie die genetische Familienforschung, dann die Feststellung quantifizierbarer Variabeln: Manifestationsperiode, Geschlechtsverteilung, Verlaufstyp. Als „Maß“ für das schizophrenogene Erbe kann man die Geschwistermorbidität an Schizophrenie nehmen. Diese erlaubt eine Reihe von Psychosen zur Gruppe der Schizophrenien zu rechnen: die Spätschizophrenie, die Paranoia, die symbiontischen Psychosen. Einige schizophrenieartige Psychosen haben in der Verwandtschaft eine etwas verminderte Schizophreniemorbidität, einige keine gegenüber dem Durchschnitt erhöhte. Am Beispiel der symbiontischen Psychosen wird der Wert der genetischen und statistischen Forschung für die nosologische Bestimmung gezeigt. Abschließend werden Folgerungen aus dieser Darstellung schizophrenieartiger Psychosen gezogen.
    Notes: Summary The genetic family investigation is one of the primary instruments for the nosological study of schizophrenia-like psychoses. The morbidity risk figures for schizophrenia of the siblings may be used as an index for the schizophrenogenic hereditary predisposition. As an example, the value of the genetic and statistical approach to the symbiontic psychoses is demonstrated. Conclusions for the concept of schizophrenialike psychoses are drawn.
    Type of Medium: Electronic Resource
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