ISSN:
1435-2451
Keywords:
Gastroesophageal reflux
;
Endoscopy
;
pH-recording
;
Esophageal manometry
;
Gastrooesophagealer Reflux
;
Endoskopie
;
pH-Metrie
;
Oesophagusmanometrie
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Niedriger Druck oder unzeitige Erschlaffung des unteren Oesophagussphincters, Störungen der Oesophagusperistaltik und verzögerte Magenentleerung sind die wichtigsten pathogenetischen Faktoren der Refluxkrankheit. Im allgemeinen stellen retrosternale sowie epigastrische und pharyngeale Schmerzen oder Brennen die Leitsymptome dar. Die Diagnose wird gewöhnlich auf der Basis typischer Symptome und endoskopischer Befunde gestellt. Die 24-h-pH-Metrie ist bei unauffälligem endoskopischen Befund, bei Thoraxschmerz unklarer Ursache und bei der präoperativen Diagnostik indiziert. Die Manometrie dient der Erkennung eines Oesophagusbefalls bei Sklerodermie.
Notes:
Summary Low pressure or inappropriate relaxation of the lower esophageal sphincter, disturbances in esophageal peristalsis and delayed gastric emptying are the most important pathogenetic factors of reflux disease. In general, retrosternal and also epigastric and pharyngeal burning or pain are the leading symptoms, but in mild disease eructation may become the major complaint. Diagnosis is usually made on the basis of a typical history and the results of endoscopy. 24-h-pH-recording is indicated in inconclusive endoscopy, chest pain of unknown origin and preoperative evaluation. Manometry may be indicated to exclude systemic sclerosis.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01297875