ISSN:
0947-5117
Keywords:
Chemistry
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Polymer and Materials Science
Source:
Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
Topics:
Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
Description / Table of Contents:
Corrosion protection in steel constructionWelded assemblies consisting of thinwalled steel components call for particularly effective protective measures. Passivation is the best means of preventing corrosion-promoting local currents. In a corrosion-promoting local currents. In a corrosive atmosphere, red lead shows better results than primers containing chromate. According to German Standards DIN 4115, a single coat of red lead primer can only be regarded as adequate on structural parts having a minimum thickness of 3 mm. The finishing coats should be applied as soon as possible after the application of the primer. In the finishing coat, white lead and hematite are complementary to each other. In the opinion of the german Federal Railways, a preparation of the steel parts in the workshop is to be preferred to site preparation.
Notes:
Geschweißte Verbände aus Dünnwändigen Stahlbauteilen erfordern besonders sorgfältige Durchübung der Schutzmaßnahmen. Die Passivierung ist der bestgeeignete Weg zur Unterbindung rostfördernder Lokalströme. In „aggressiver“ Atmosphäre werden mit Bleimennige bessere Ergebnisse als mit abromathaltigen Grundiermitteln erzielt. Die einmalige Bleimennige-Grundierung ist gemäß DIN 4115 nur an Baugliedern mit einer Mindeststärke von 3 mm ausreichend. Der Auftrag der Deckanstriche soll baldmöglichst nach Fertigstellung der Grundierung erfolgen. Bleiweiß und Eisenglimmer ergänzend sich im Deckanstrich. Nach Ansicht der Deutschen Bundesbahn ist die Vorbereitung der Stahlbauteile in der Werkstatt derjenigen auf der Baustelle vorzuziehen.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1002/maco.19600110302