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  • Articles: DFG German National Licenses  (4)
  • Osteitis  (2)
  • Acute osteitis  (1)
  • Atlantoaxial screw fixation  (1)
  • C2 instability  (1)
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  • Articles: DFG German National Licenses  (4)
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Years
  • 1
    ISSN: 1432-0932
    Keywords: Metastasis of the cervical spine ; C2 instability ; Posterior fixation ; Atlantoaxial screw fixation ; Hook plate fixation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A new technique for the stabilization of metastatic cervical instability of the axis and/or neighboring vertebrae at lower levels is described. By a combination of the transarticular screw fixation C1/2 (Magerl) with the hook plate technique (Magerl) (or facultatively with a 1/3 tubular or 3.5 mm dynamic compression plate) from a posterior approach, the risks and stresses on the patient of a transoral or a combined extended technique are avoided, creating a proven biomechanically stable situation. The new technique is particularly helpful in those patients with a rapid progression of their malignant disease in whom local tumor growth is not expected to compress the spinal cord, and palliative stabilization of the unstable upper cervical spine can avoid neurological deficits or alleviate pain syndromes at a minimized morbidity due to surgery. The new technique has been successfully applied in a limited clinical series of four patients with metastasis of the cervical spine, resulting in substantial improvement of the general condition and cervical pain syndrome and stability of the assemblage during the observation period (4–9 months).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lower leg ; Osteitis ; Bone ; Soft tissue defect ; Muscle flaps ; Unterschenkel ; Osteitis ; Knochen-Weichteildefekt ; Lappenplastiken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Weichteil- and Knochendefekte stellen den Unfallchirurgen am Unterschenkel vor große Probleme. Mit autochtonen Muskel- Bowie mikrovascularen Lappen läßt sich ein stabiler Weichteilmantel mit autologen Beckenknochen die Tibia wiederherstellen. 54 Weichteildefekte am Unterschenkel wurden 41mal mit Muskel- und 13mal mit mikrovascularen Lappen gedeckt. Zu Lappennekrosen bzw. Teilnekrosen kam es in l2 Fällen. Bei diesen waren Sekundärmaßnahmen zur Deckung and Heilung notwendig. Durch die Spongiosaplastik and kombinierte Weichteildeckung mit Muskulatur oder mikrovascularen Lappen IABt sich die Funktion eines beschädigten Unterschenkels wieder erlangen.
    Notes: Summary Many problems rise from soft tissue and bone defects in the lower leg. Soft tissue can be reconstructed by muscle or microvascular flaps, and bone defects can be restored with autogenous bone. Fifty-four soft tissue defects in the lower leg were treated in 41 cases with muscle flaps and 13 with a microvascular flap. In 12 cases, total or partial flap necrosis occurred. These cases required further treatment to obtain healing. Function of a damaged lower leg can be restored by combined therapy with local muscle or microvascular flaps and pelvic bone transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 648-648 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Osteitis ; Instability ; Metal implant ; Reosteosynthesis ; Osteitis ; Instabilität ; Vascularisation ; Reosteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der postoperative Frühinfekt nach Osteosynthese gefährdet eine sichere, fristgerechte Ausheilung. Die sofortige chirurgische Revision des Infektherdes ist angezeigt. Implantate, die nicht sicher stabilisieren, werden entfernt. Implantate, die die Revascularisation des Infektfoyers behindern, werden ebenfalls entfernt. Die Restabilisierung erfolgt durch den Fixateur externe, so daß der gefährdete Knochenbezirk frei von Metallimplantaten bleibt. Der Fixateur externe sollte nicht länger als ca. 3 Monate belassen werden, bei Zeichen des knöchernen Durchbaus funktionelle Behandlung. Ansonsten ist eine Reosteosynthese mit Transplantation von Knochen notwendig.
    Notes: Summary Acute osteitis after osteosynthesis of closed or open fractures must be immediately surgically revised. Metal implants not stabilizing the fracture or interfering with the revascularization of the infected area must be removed. Restabilization should be done using external fixation, this is possible without using metal implants incorporated in the infected area. External fixation should be used for a period of at least 3 months. Thereafter, if possible, functional treatment should be used.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 649-649 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute osteitis ; Taurolin Gel ; Clinical results ; Akute Osteitis ; Taurolin-Gel ; Klinische Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Taurolin-Gel ist ein resorbierbares Chemotherapeuticum, dessen Wirksubstanz Taurolidin (4%) uber 8–10 h nach der Applikation eine breite Baktericidie entfaltet. Zwischen 1980 and 1984 wurde die Substanz bei 51 Patienten mit akuter Osteitis zur lokalen Infektbekämpfung eingesetzt. Bei 45 Patienten konnte Infektfreiheit erreicht werden (32 Falle ein Eingriff, 13 Patienten mehrere Eingriffe). Bei 6 Patienten mit offenen Frakturen ging die akute Osteitis in ein chronisches Stadium uber. Die hohe Rate der infektfreien Patienten, die fehlende Resistenzentwicklung, geringer Aufwand and geringe Kosten erlauben den SchluB, daß Taurolin-Gel bei der Behandlung der akuten Osteitis eine gute Alternative zur Spülsaugdrainage and PMMA-Gentamycin-Ketten darstellt.
    Notes: Summary Taurolin gel contains the new broad-spectrum chemotherapeutic agent, taurolidine (4%), which is bound to denatured collagen and PVP. A strong bactericidal activity is seen 8–10 h after implantation. Between 1980 and 1984 this substance was used in the treatment of acute osteitis in 51 patients. A follow-up at least 6 months after operation showed: in 45 patients local and general signs of infection disappeared (32 patients, 1 operation; 13 patients, several operations). Six patients with open fractures developed a persistent fistula and required further surgical treatment. The high rate with which the osteitis is “healed”, the absence of bacterial resistance, complete resorption, and the possibility of reimplantation via drains are the advantages of Taurolin gel in the treatment of acute osteitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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