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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 527-527 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: C-cell carcinoma ; Family screening ; Calcitonin ; C-Zell-Carcinom ; Familienscreening ; Calcitonin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Am Krankengut von 44 Patienten wird die Zunahme der Incidenz und der Anteil familiärer, vor allem „occulter” Carcinome, die schon in jugendlichem Alter diagnostiziert werden können, beschrieben. Die frühe Diagnose ist entscheidend, da LK-Metastasierung häufig und früh erfolgt und einen entscheidenden prognostischen Faktor darstellt. Wichtige diagnostische Hilfsmittel bei Screening und Follow-up sind neben dem Calcitonin-Stimulationstest die Sonographie, das CT und die selektive Venenkatheterisierung. Ein MEN II-Syndrom sollte präoperativ bekannt sein. Das chirurgische Therapiekonzept orientiert sich am sporadischen bzw. familiären TU und bei letzterem am unterschiedlich frühen Tumorstadium. Es schließt auch bei occultem TU stets eine angemessene Lymphknotendissektion ein.
    Notes: Summary A review of the case histories of 44 patients showed an increasing incidence of C-cell carcinoma with an increasing amount of “occult” familiary tumors diagnosed at young age. Early diagnosis is important: lymph node metastases, which occur frequently and early, are decisive with regard to prognosis. The important diagnostic methods for family screening, sporadic (palpable) tumors and follow-up are stimulation of s-calcitonin (Pentagastrin), ultrasonography, CMT and selective venous catheterization. The presence of an MEN II syndrome should be known preoperatively. Surgical strategy has to take into account the differences between sporadic and familiary tumors and early stages in the familiary form. In occult tumors total thyroidectomy should also be performed together with an appropriate lymph node dissection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 590-590 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: C-cell (medullary) carcinoma ; Tumor recurrence ; Surgical therapy ; C-Zell-Carcinom ; Tumorrezidiv ; Chirurgische Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1972 und 1984 wurden 25 kurativ operierte Patienten mit C-Zell-Carcinom der Schilddrüse beobachtet. 19 Patienten entwickelten ein Tumorrezidiv. Insgesamt wurden deshalb 40 Rezidivoperationen durchgeführt. Bei fehlenden therapeutischen Alternativen und häufig inadäquater Primärtherapie ist beim Rezidiv ein erneutes chirurgisches Vorgehen erforderlich. Eine Kuration wird durch den Rezidiveingrifisehr selten beobachtet, indiziert ist aber auch eine palliative Tumor- und Metastasenexstirpation. Eine Heilung wird vor allem erreicht durch die frühe Diagnose und einen adäquaten Ersteingriff.
    Notes: Summary Between 1972 and 1984, 25 curatively treated patients with medullary carcinoma of the thyroid gland were observed: 19 of them developed tumor recurrence. Altogether, there were 40 reoperations performed. Because there are no therapeutic alternatives and primary treatment is often unsatisfactory, further surgical procedures are required. Very rarely is a cure observed by secondary operation, but palliative tumor and metastasis extirpation is also indicated. A cure is mostly obtained by early diagnosis and adequate primary operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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