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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 143 (1984), S. 112-116 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: C-cell-carcinoma ; Pheochromocytoma ; Neuroma ; Calcitonin ; Carcinoembryonic antigen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Three patients with a sporadic form of multiple endocrine neoplasia (MEN) IIb are presented. MEN IIb is the association of medullary carcinoma of the thyroid (MTC), pheochromocytoma and multiple mucosal neuromata. The age at diagnosis and primary therapy of MTC was relatively late (8, 16, 18 years) although thyroid enlargement (two cases), typical marfanoid habitus (two cases) or multiple mucosal neuromata (one case) had been evident since early childhood. The diagnosis was confirmed by measurements of tumour markers like calcitonin (CT) and carcinoembryonic antigen (CEA) for MTC, measurements of vanillylmandelic acid for pheochromocytoma, evaluation of the thyroid gland by sonography, scintigraphy and fine needle biopsy, and investigation of the adrenals by computer tomography and meta-(I-131) iodobenzylguanidine (I-131-MIBG) scintigraphy. After surgical treatment determinations of tumour markers confirmed relapses of MTC in all cases. Early diagnosis of MEN IIb, which could be made by recognition of the typical clinical appearance, is of special importance because of the poor prognosis of MTC.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Trente et un cas de tumeurs malignes de la thyroïde, classifiés à l'origine comme des carcinomes anaplasiques, ont été réexaminés en immunohistochimie pour la présence d'anticorps IgM, IgG, IgA, de cytocératine, calcitonine, lysocyme, et alpha1-antitrypsine en utilisant la méthode péroxydase/antipéroxydase. Les résultats de cette reclassification ont été comparés avec des données cliniques: symptômes cliniques, modalités thérapeutiques, et évolution clinique. On a employé la radiothérapie postopératoire dans 80% des cas et la chimiothérapie dans aucun cas. Sept des 31 tumeurs étaient positives pour les anticorps IgM (n=4), IgG (n=2), et IgA (n=1). Dans tous ces cas, les marqueurs épithéliaux étaient négatifs. De cette manière, on a pu reclasser comme lymphomes malins primitifs non seulement 3 tumeurs à petites cellules mais aussi 4 tumeurs avec des zones de cellules géantes.
    Abstract: Resumen Treinta y un casos de neoplasias malignas de la glándula tiroides originalmente clasificadas como carcinoma anaplásico fueron reexaminados por inmunohistoquímica utilizando métodos de peroxidosa:antiperoxidasa (PAP) para IgM, IgG, IgA, citoceratina, calcitonina, lisocina, y alfa-1-antitripsina. Los resultados de la reclasificación fueron comparados con la información clínica, incluyendo sintomatología, modalidades de tratamiento, y evolución final. Se realizó radioterapia postoperatoria en más de 80% de los casos, quimioterapia en ninguno. Siete de 31 tumores exhibieron tinción positiva para anticuerpos IgM (n=4), IgG (n=2), e IgA (n=1). Todos estos casos fueron negativos para marcadores epiteliales. Sorprendentemente, no sólo la totalidad de los tumores de células pequeñas (n=3) sino también 4 tejidos con áreas predominantes de células gigantes, estuvieron en el grupo de aquellos reclasificados como linfoma maligno.
    Notes: Abstract Thirty-one cases of thyroid malignancies which were originally classified as anaplastic carcinoma were reexamined immunohistochemically using PAP methods (peroxidase:antiperoxidase) for IgM, IgG, IgA, cytoceratin, calcitonin, lysozyme and alpha-1-antitrypsin. The reclassification results were compared with patient data such as clinical symptoms, treatment modalities, and clinical outcome. Postoperative radiotherapy was carried out in more than 80% of cases, chemotherapy in none. Seven of 31 tumors showed a positive staining for IgM (n=4), IgG (n=2), and IgA (n=1) antibodies. All of these cases were negative for epithelial markers. Surprisingly, not only all small cell tumors (n=3) but also 4 tissues with predominantly giant cell areas were among those reclassified as primary malignant lymphoma.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Goiter ; Cytology ; Sonography ; Computer tomography ; Kalter Knoten ; Cytologie ; Sonographie ; Computertomographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 1603 Patienten wurde in 0,7 % ein falsch positives, bei 424 Operierten in 2,3 % ein falsch negatives Ergebnis cytologisch klassifiziert. Neben einer sonographischen Unterscheidung cystischer und solider Strukturen sind bei letzteren ein regressiver, ein entzündlicher Typ sowie ein neoplasieverdächtiges Echomuster differenzierbar. Ferner ist die Sonographie bei supprimiertem Schilddrüsengewebe, der Struma Schwangerer und den Solitärknoten im Kindesalter indiziert. Die Computertomographie ist bei retrosternalen und intrathorakalen Strumen indiziert. Ein Organgrenzen überschreitendes, infiltratives Wachstum einer Struma maligna 1äßt sich nachweisen.
    Notes: Summary A false positive result was found in 0.7 % of 1603 pat.; among 424 operatively treated, 2.3 % had false negative cytological findings. Sonographs not only permit a differention between cystic and solid structures, but also a subdivision into regressive, inflammatory and tumor-suspicius types. Furthermore, sonography is indicated in supressed tissues, goiter during pregnancy and solitary nodules during childhood. Computer tomography is indicated for retrosternal and intrathoracic goiters. Infiltrative extracapsular extension of a malignant goiter can be detected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 374 (1989), S. 72-76 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tracheostomy ; Local invasive thyroid cancer ; Anaplastic carcinoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter 515 Patienten, die von 1955–1985 wegen eines Schilddrüsencarcinoms operiert wurden, fand sich in 170 Fallen ein organüberschreitendes Tumorwachstum. In 69 Fällen wurde ein Tracheostoma angelegt, davon in 55% wegen bilateraler Recurrensparese oder einer intra trachealen Blutung (absolute Indikation), in 45% als prophylaktische Maßnahme, um einer postoperativen letalen Asphyxie vorzubeugen (relative Indikation). In einer retrospektiven Studie wurden die klinischen Ergebnisse analysiert. Insbesondere interessierte dabei die Frage, ob die Patienten von dieser operativen Maßnahme profitierten. Die Resultate zeigten, daß die Tracheotomie bei Patienten mit einem differenzierten Carcinom keinen Einfluß auf die Überlebenszeitverteilung nahm. Dahingegen fand sich ein bemerkenswerter Unterschied in der Gruppe mit einem anaplastischen Carcinom, wo das tracheotomierte Kollektiv deutlich schlechtere Ergebnisse aufwies. Bei diesen Patienten konnte die postoperative externe Strahlenbehandlung häufig nicht oder nur verspatet durchgeführt werden.
    Notes: Summary Between 1955–1985 515 patients with carcinoma of the thyroid have been operated. Among 170 cases with a local infiltration 69 tracheostomies were performed in 55% for lesions of both laryngeal nerves or intratracheal bleeding (absolute indication), in 45% as a prophylactic intraoperative procedure to avoid later death from asphyxiation (relative indication). In a retrospective study clinical results were analysed with special reference to the question whether patients profit by the tracheostomy. Follow-up examinations showed that tracheostomy did not influence the outcome of patients with a differentiated thyroid carcinoma while there was a remarkable difference in survival of patients with anaplastic tumors where those with a tracheostomy had a worse survival. In this group postoperative external radiotherapy often could not be administered or was delayed due to local complications of the tracheostoma.
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 586-587 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Differentiated thyroid carcinoma ; Risk factors ; Simultaneous analysis ; Differenzierte Schilddrüsencarcinome ; Risikofaktoren ; Simultane Analyse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 239 Patienten mit papillären und folliculären Schilddrüsencarcinomen wurde eine retrospektive Analyse der prognostischen Parameter, Geschlecht, Alter, Tumorstadium, Lymphknotenmetastasen hinsichtlich der Dauer des Überlebens und der Länge des rezidivfreien Intervalls durchgeführt. Da mit einer wechselseitigen Beeinflussung zu rechnen war, erfolgte die Auswertung der Parameter simultan. Bei papillären Carcinomen erwiesen sich für die Länge des rezidivfreien Intervalls das Tumorstadium, für die Dauer des Überlebens das Tumorstadium und das Patientenalter von signifikanter Bedeutung. Ohne prognostischen Einfluß blieben regionäre Lymphknotenmetastasen. Bei folliculären Carcinomen korrelierte die Länge des rezidivfreien Intervalls mit dem Nachweis von Lymphknotenmetastasen, die Dauer des Überlebens mit Lymphknotenmetastasen, dem Tumorstadium und unter Einschränkung auch dem Patientenalter.
    Notes: Summary In 239 patients suffering from papillary or follicular thyroid carcinoma, a retrospective study regarding prognostic parameters was done. The influence of sex, age, tumour stage and lymph node metastases on survival and on length of the recurrency-free interval was investigated. Because confounding of the prognostic parameters was likely, simultaneous analysis was performed. For papillary carcinoma, a significant influence on prognosis was found regarding the recurrency-free interval for tumour stage and regarding survival for tumour stage and age. Lymph node metastases had no influence on prognosis. In follicular carcinoma, lymph node metastases shortened the length of the recurrency-free interval. Survival time correlated with lymph node metastases, with tumour stage and, with certain reservations, with age.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 460-460 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Medullary thyroid carcinoma ; C-cell hyperplasia ; Childhood ; Medulläres Schilddrüsencarcinom ; C-Zell-Hyperplasie ; Kindesalter
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die C-Zell-Tumoren der Schilddrüse zählen im Kindesalter zu den Raritäten und werden der hereditären Form des C-Zell-Carcinoms zugeordnet. Als obligate Präcancerosen dieses Malignoms gelten die CZell-Hyperplasien. Es wird über 2 Fälle von C-Zell-Hyperplasien im Kindesalter berichtet, die durch ein Familien-Screening entdeckt wurden. Das chirurgische Therapiekonzept sollte mindestens in einer totalen Thyreoidektomie bestehen, die histologische Befundung durch einen immunhistochemischen Calcitoninnachweis abgesichert sein. Auf den Wert des Screening für die Diagnose früher Tumorstadien und die damit bessere Prognose wird hingewiesen.
    Notes: Summary C-cell tumours are rare in children. They must be classified as hereditary types of C-cell carcinoma. Ccell hyperplasias are considered to be a precancerous condition of this tumour. The present article reports two cases of C-cell hyperplasia discovered in the framework of a family-screening study. The surgical procedure should include at least total thyroidectomy and the examination of the specimen should include immunohistochemical methods for the detection of calcitonin. Attention is drawn to the importance of screening for the diagnosis of early tumour stages, which results in improved prognosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 590-590 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: C-cell (medullary) carcinoma ; Tumor recurrence ; Surgical therapy ; C-Zell-Carcinom ; Tumorrezidiv ; Chirurgische Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1972 und 1984 wurden 25 kurativ operierte Patienten mit C-Zell-Carcinom der Schilddrüse beobachtet. 19 Patienten entwickelten ein Tumorrezidiv. Insgesamt wurden deshalb 40 Rezidivoperationen durchgeführt. Bei fehlenden therapeutischen Alternativen und häufig inadäquater Primärtherapie ist beim Rezidiv ein erneutes chirurgisches Vorgehen erforderlich. Eine Kuration wird durch den Rezidiveingrifisehr selten beobachtet, indiziert ist aber auch eine palliative Tumor- und Metastasenexstirpation. Eine Heilung wird vor allem erreicht durch die frühe Diagnose und einen adäquaten Ersteingriff.
    Notes: Summary Between 1972 and 1984, 25 curatively treated patients with medullary carcinoma of the thyroid gland were observed: 19 of them developed tumor recurrence. Altogether, there were 40 reoperations performed. Because there are no therapeutic alternatives and primary treatment is often unsatisfactory, further surgical procedures are required. Very rarely is a cure observed by secondary operation, but palliative tumor and metastasis extirpation is also indicated. A cure is mostly obtained by early diagnosis and adequate primary operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 527-527 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: C-cell carcinoma ; Family screening ; Calcitonin ; C-Zell-Carcinom ; Familienscreening ; Calcitonin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Am Krankengut von 44 Patienten wird die Zunahme der Incidenz und der Anteil familiärer, vor allem „occulter” Carcinome, die schon in jugendlichem Alter diagnostiziert werden können, beschrieben. Die frühe Diagnose ist entscheidend, da LK-Metastasierung häufig und früh erfolgt und einen entscheidenden prognostischen Faktor darstellt. Wichtige diagnostische Hilfsmittel bei Screening und Follow-up sind neben dem Calcitonin-Stimulationstest die Sonographie, das CT und die selektive Venenkatheterisierung. Ein MEN II-Syndrom sollte präoperativ bekannt sein. Das chirurgische Therapiekonzept orientiert sich am sporadischen bzw. familiären TU und bei letzterem am unterschiedlich frühen Tumorstadium. Es schließt auch bei occultem TU stets eine angemessene Lymphknotendissektion ein.
    Notes: Summary A review of the case histories of 44 patients showed an increasing incidence of C-cell carcinoma with an increasing amount of “occult” familiary tumors diagnosed at young age. Early diagnosis is important: lymph node metastases, which occur frequently and early, are decisive with regard to prognosis. The important diagnostic methods for family screening, sporadic (palpable) tumors and follow-up are stimulation of s-calcitonin (Pentagastrin), ultrasonography, CMT and selective venous catheterization. The presence of an MEN II syndrome should be known preoperatively. Surgical strategy has to take into account the differences between sporadic and familiary tumors and early stages in the familiary form. In occult tumors total thyroidectomy should also be performed together with an appropriate lymph node dissection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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