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  • Electronic Resource  (2)
  • 1985-1989  (2)
  • Dupuytren's contracture  (1)
  • Long-term follow-up  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 702-702 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Dupuytren's contracture ; Prophylactic surgery ; Reconstructive surgery ; Documentation ; M. Dupuytren ; Vorsorglicher Eingriff ; Rekonstruktiver Eingriff ; Dokumentation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der M. Dupuytren ist eine chronisch progrediente Fibromatose der Palmaraponeurose und der Digitalfascien unbekannter Genese mit einer Morbidität von 1–3%. Der beste Zeitpunkt für die Operation ist gegeben, wenn die Summe der Streckdefizite an einem Finger 20–30° nicht überschreitet. Die Methode der Wahl ist die komplette Entfernung der Palmaraponeurose und der erkrankten Digitalfascien. Bei fortgeschrittenen Kontrakturen an den Fingern sind evtl. Z-Plastiken, freie Hauttransplantationen and Eingriffe an Bändern and Gelenkkapseln erforderlich. Ein Modell der Dokumentation zur Qualitätssicherung wird vorgestellt.
    Notes: Summary Dupuytren's contracture is a chronic and progressive fibromatosis of the palmar aponeurosis and digital fascia. Morbidity is about 1%-3% and the cause is not yet known. The best time for prophylactic surgery is when the degree of deformity has reached a finger flexion of 20°–30°. Complete fasciectomy and excision of the involved digital fascia is the best method. If there is severe extension of contracture, Z-plasties, full-thickness grafts, or operation at the articular capsules or ligaments may be necessary. A documentation model and control of the surgical success are demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 769-769 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Foot defects ; Plastic surgical reconstruction ; Long-term follow-up ; Fußdefekte ; Plastisch-chirurgische Rekonstruktion ; Langzeitresultate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 21 Patienten, 3–63 Jahre alt, mit traumatisch bedingten Haut-Subcutandefekten am Fuß wurden 1–13, im Durchschnitt 6 Jahre nach der plastisch-chirurgischen Rekonstruktion nachuntersucht. Die unterschiedlich auf die planta pedis, dorsum pedis und regiones calcanea und malleolares verteilten Defekte wurden mit defektnahen Haut-Subcutan- oder Muskellappen, defektfernen cutanen und myocutanen Lappen vom anderen Bein, Rundstiellappen und freier Haut gedeckt. Wir fanden, daß eine Belastung der rekonstruierten Flächen an der Ferse und Fußsohle von Erwachsenen vermieden wurde und Hyperkeratosen entsprechend der Fehlbelastung außerhalb der Lappen lagen. Die im Alter von 3, 3 1/2 und 6 Jahren operierten Kinder belasteten dagegen die wiederhergestellten HautSubcutandefekte voll.
    Notes: Summary Posttraumatic skin and soft tissue defects of the sole dorsum of the foot, heel, or ankle in 21 patients from 3–63 years of age were covered with local skin flaps, local myocutaneous flaps, cutaneous and myocutaneous cross-leg flaps, or split-skin grafts. The average follow-up was for 6 years. The long-term results were quite different, depending on the age of the patient. While the adults walked on the areas surrounding the flaps, with resultant hyperkeratosis or ulcers of the normal nonreconstructed skin, the children (aged 3, 3.5 and 6 years) walked on the whole sole, including the flaps, and hyperkeratosis developed on the flaps, but no ulcers.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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