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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 103 (1984), S. 219-223 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine traumatische Hüfthuxation mit Hüftkopfepiphysenlösung ist eine seltene Verletzung. In der vorliegenden Arbeit werden 26 Beobachtungen aus der Literatur zusammen mit 2 weiteren, eigenen Beobachtungen ausgewertet. Es werden zwei Verletzungstypen unterschieden: Typ 1: Luxation mit kompletter Lösung und Abrutsch der Epiphyse und Typ 2: Luxation mit inkompletter Epiphysenlösung. Bei der Behandlung wurden in der Hauptsache 2 Wege eingeschlagen: Die anatomische Wiederherstellung der Verhältnisse am proximalen Femurende, ergänzt durch verschiedene Stabilisationsmethoden oder die Entfernung der Femurepiphyse mit oder ohne zusätzliche Maßnahmen. Bei 15 Patienten wurde der Verlauf 2 Jahre oder länger verfolgt; alle entwickelten eine avaskuläre Nekrose. Häufig traten auch Beinlängendifferenzen auf. 11 Patienten mit einer Typ 1-Verletzung wurden bis zur Skelettreifung beobachtet: Die Ergebnisse waren mäßig bei 4 Patienten and schlecht bei 7. Trotzdem wird die frühe chirurgische Wiederherstellung der anatomischen Verhältnisse am proximalen Femurende und die Stabilisierung mit Kirschner-Drähten und Gipsverband als Behandlungsmethode empfohlen.
    Notes: Summary Traumatic hip dislocation with separation of the proximal femoral epiphysis is a rare injury. Twenty-six observations collected from the literature, together with two further cases presented in this paper, were statistically evaluated. Two types of injury were considered: Tl, dislocation with complete separation and displacement of the epiphysis; and T2, dislocation with incomplete separation of the epiphysis. Two main therapeutic protocols had been carried out: restoration of anatomy, supplemented by different means of stabilization; and removal of the epiphysis with or without complementary procedures. Fifteen patients had been followed up for 2 years or more and avascular necrosis had been found in all of them. Leg-length discrepancy also had significant incidence. Eleven patients with T1 injury had been followed up to skeletal maturity: results were fair in four patients and poor in seven. Early surgical restoration of the proximal extremity of the femur, stabilized with Kirschner wires and cast, is the recommended treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 97 (1980), S. 151-156 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über das Ausheilungsergebnis von 193 konservativ behandelten frischen Kahnbeinfrakturen der Hand berichtet. Zum Kontrollzeitpunkt — durchschnittlich 4,5 Jahre nach Fraktur —waren 190 (98,4%) knöchern geheilt und 3 (1,6%) wiesen eine Pseudarthrose auf. Als Ursachen der Pseudarthrosenentstehung, konnte eine zu kurze Fixationszeit und die Fragtperltdiastase objektiviert werden. Die Arthroserate im nachuntersuchten Patientengut lag unter 1%. Ein operativer Eingriff (offene Reposition und Verschraubung) ist primär zu erwägen, wenn ein vertikaler Schrägbruch oder eine Fraktur mit breiter Diastase vorliegt. Eine sekundäre Kahnbeinverschraubung wird für die verzögerte Knochenbruchheilung empfohlen.
    Notes: Summary The results of 193 conservatively treated acute fractures of the carpal navicular are presented. Ninety-eight (50.7%) had horizontal oblique fractures, 82 (42.5%) transverse, and 13 (6.8%) vertical oblique fractures. In 23 (11.9%) cases the fracture was located in the proximal third, in 125 (64.7%) in the middle third, and in 45 (23.4%) in the distal third. An unpadded cast extending from the elbow to the metacarpophalangeal joints including the thumb was used generally. On the following day the cast was always completed by addition of a volar plaster splint and a circular plaster bandage. Duration of immobilization lasted from 6 to 16 weeks (mean: 10 weeks). On average, 4.5 years after injury 190 (98.4%) fractures had healed by osseous union and 3 (1.6%) had a pseudarthrosis. The reasons for non-union were too short time of immobilization, and former diastasis between the fragments. The number of arthrosis in the radiocarpal joint in our patients amounted to less than 1%. Primary operative treatment (open reduction and screwing) is preferred for vertical oblique fractures and for fractures with a large diastasis between the fragments. Secondary operative treatment is performed if there are no signs of osseous consolidation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 99 (1982), S. 259-263 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vierzig Patienten mit posttraumatischen Knochen- oder Weichteilinfektionen (34:6) wurden durch Implantation von Gentamycin-PMMA-Kugelketten behandelt. Drei Patienten starben am Beginn der Behandlung an nicht septisch bedingten Komplikationen. Von den restlichen 37 Patienten blieben 34 infektionsfrei nach der ersten Behandlungsphase. Bei zwei Patienten kam es zu einer neuerlichen Sequesterbildung, die jedoch durch eine zweite Kettenimplantation erfolgreich behandelt werden konnte. Ein Patient ist noch immer nicht völlig frei von Infektionszeichen, so daß die Kugelketten noch nicht entfernt werden konnten. Die Erfolgsrate scheint these neue Therapieform zu bestätigen.
    Notes: Summary Fourty cases of posttraumatic osseous or soft tissue infections (34:6) which were treated by implantation of Gentamycin-PMMA bead chains are presented. Three patients died early during treatment. From the remaining 37 patients, 34 stayed free of relapse after the initial course of treatment, two suffered intercurrent relapse, but a second intervention proved to be successful. One patient still is not completely free of infection and the bead chains are still in place. The overall success rate seems to be in favor of this new form of treatment. The rationale and the advantages are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 141-147 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: External fixation ; Complications ; Fixateur externe ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Komplikationen in Zusammenhang mit und nach Implantation eines äußeren Spanners werden besprochen. Diese sind: Nagellockerung, Nagelkanalinfektionen, Weichteilinfektionen, Nagelkanalosteomyelitis, Sepsis, Nerven- und Gefäßläsionen, verzögerte Knochenbruchheilung, Pseudarthrose und Refraktur.
    Notes: Summary Complications are discussed arising from the implantation of a fixateur externe. These are: loosening of pins, infection around the pin, osteomyelitis, sepsis, vascular and neural lesions, delayed healing of fractures, pseudo-arthrosis and refracture.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 786-786 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Interlocking nail ; Faulty technique ; Complications ; Verriegelungsnagelung ; Fehlerhafte Technik ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Berufsgenossenschaftlichen Unfallklinik Frankfurt/M. haben wir seit 1971 über 1000 Ober- und Unterschenkelfrakturen nit einem Verriegelungsnagel versorgt. Wie bei jedem anderen Osteosyntheseverfahren kann eine fehlerhafte Technik zu MiBerfolgen and damit zu einer Fehleinstellung zu diesem Verfahren führen. Fehler in der Indikationsstellung Bowie in der operatives Technik werden anhand von Fallbeispielen demonstriert. Diese Fehler zu vermeiden heißt, these Osteosyntheseverfahren zu kennen, zu verstehen and zu beherrschen.
    Notes: Summary Since 1971, more than 1,000 fractures of the upper and lower leg have been treated with an interlocking nail in the Berufsgenossenschaftliche Unfallklinik Frankfurt/M. Like in every other osteosynthesis system, a faulty technique can be followed by failure and, therefore, this technique can be viewed negatively. Examples of false indications and faulty operating techniques are demonstrated. To avoid these failures, one must know, understand, and master this osteosynthesis technique.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 445-449 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fractures and dislocations of pelvis ; Osteosynthesis ; External fixation ; Frakturen und Luxationen des Beckens ; Osteosynthese ; Fixateur externe
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Operative Verfahren zur Behandlung unstabiler Frakturen und Luxationen des Beckens sind: 1. Osteosynthesen. Verplattung der Symphyse, sowie Verplattung oder Verschraubung der Ilio-Sacralregion. 2. Osteotaxis. Gedeckte Reposition und Stabilisierung des Beckens mit dem Fixateur externe mittels verschiedener Montageverfahren. Die operativen Verfahren sind bei Mehrfachverletzten und bei Vorliegen schwerer Begleitverletzungen angezeigt, bei unkomplizierten Fällen hat die konventionelle konservative Behandlung nach wie vor ihre Berechtigung.
    Notes: Summary Operative procedures for treatment of unstable fractures and dislocations of the pelvis are: (1) Osteosynthesis, plating of the symphysis and plating or osteosynthesis with screws for the iliosacral region; and (2) Osteotaxis, closed reduction and stabilization of the pelvis by external fixation with different methods. Operative treatment is indicated in multiple injury patients or in cases of severe associated injuries. In uncomplicated cases, conventional conservative treatment can be applied as well.
    Type of Medium: Electronic Resource
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