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    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter PKW-Unfall ; Beckenringverletzung ; Verletzungsmechanismus ; Klassifikation ; Prävention ; Key words Car accident ; Pelvic injury ; Injury mechanism ; Classification ; Prevention
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract During 1985 and 1993, 7,410 persons were injured in traffic accidents in the area of Hanover. Of these, 306 (4.1%) sustained a pelvic girdle injury. In 139 cases (45%), the pelvic girdle injuries were further classified (Pennal and Tile) and a technical reconstruction of the accident situation was performed. 52% were type A, 27% type B and 21% type C injuries. Some 47% of the casualties were vehicle occupants, 31% pedestrians, 12% motorcyclists and 10% cyclists. In restrained vehicle occupants pelvic girdle injuries occurred mostly in accidents with a delta-v of more than 30 km/h, whereas in unrestrained vehicle occupants, pedestrians and cyclists they also occurred with lower delta-v or collision speed. The percentage of type B and C injuries increased with higher velocities. In addition to further improvements in passive safety, lower collision speed or delta-v is necessary to reduce or prevent pelvic girdle injuries. The reconstruction of pelvic girdle injury mechanism in traffic accidents is possible, when both technical and medical parameters are considered.
    Notes: Zusammenfassung Zwischen 1985 und 1993 wurden 7.410 Verkehrsunfallverletzte im Großraum Hannover erfaßt; 306 (4,1%) erlitten eine Beckenringverletzung mit einem AIS〉2. In 139 (45%) Fällen erfolgte die Klassifikation der Beckenringverletzung nach Pennal und Tile und eine vollständige technische Rekonstruktion; 52% waren danach Typ-A-, 27% Typ-B- und 21% Typ-C-Verletzungen. Bei den Verletzten handelte es sich um 46% PKW-Insassen, 31% Fußgänger, 12% Motorradfahrer, 10% Fahrradfahrer und 1% LKW-Insassen. Die Beckenringverletzungen traten bei gurtgeschützten Fahrzeuginsassen fast ausschließlich bei einem Δ-v von über 30 km/h auf, dagegen bei ungeschützten Verkehrsteilnehmern (Fußgänger und Radfahrer) und bei nicht gurtgeschützten Fahrzeuginsassen auch schon bei Anprallgeschwindigkeiten bzw. Δ-v von 10–20 km/h. Bei höheren Geschwindigkeiten stieg der Anteil der B- und C-Verletzungen. Neben weiteren Verbesserungen der passiven Sicherheit ist zur Verminderung oder Vermeidung von Beckenringverletzungen eine Verringerung der “Unfallgeschwindigkeit” nötig. Unter Berücksichtigung aller technischen und klinischen Parameter wird eine Rekonstruktion des tatsächlichen Unfallmechanismus von Beckenringverletzungen ermöglicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 853-853 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cementless hip alloarthroplasty ; Allogenous bone grafting ; Revision alloarthroplasty ; Zementlose Hüftprothese ; Allogene Knochentransplantation ; Revisions-Alloarthroplastik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Zeitraum von 4/84–2/87 wurden in der Unfallchirurgischen Klinik der Medizinischen Hochschule Hannover insgesamt 86 zementfreie Revisions-Alloarthroplastiken mit dem PCA Hüftsystem (davon 12 mit Revisionsschaft) durchgeführt. Neben allogener Spongiosaplastik in allen Fällen wurde an 33 Acetabula zusätzlich ein grosser, allogener cortico-spongiöser Aufbau, an 6 Femura eine partielle oder totale Köcherrekonstruktion mit allogenen Spongiosascheiben durchgeführt. Bis auf 2 Lockerungen der acetabularen (n = 2) und der femoralen Komponente (n = 2) heilten alle Transplantate zusammen mit der zementfreien Prothese nach 3–12monatiger Entlastung stabil ein.
    Notes: Summary Between April 1984 and February 1987, 86 cementless revision alloarthroplasties with a PCA hip system were implanted at the trauma center of Hannover Medical School. In 12 cases, the PCA long stem was used. Allogenous cancellous bone grafts were used in all cases; 33 large acetabular defects were grafted with additional allogenous bone blocks. Six defects of the proximal femur were partially or totally reconstructed. During our 3-year follow-up, 2 acetabular and 2 femoral components loosened; the rest showed bony consolidation after 3 to 12 months of partial weight-bearing.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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