ISSN:
1435-2451
Keywords:
Ulcers complication
;
Gastrectomy by B-I or B-II
;
Postoperative rate of complications
;
Operative lethality
;
Ulcuskomplikation
;
Magenresektion B I oder B II
;
postoperative Komplikationsrate
;
Operationsletalitdt
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Die vorliegende retrospektive Studie an 1057 Patienten zeigt, daß die postoperative Komplikationsrate und die Operationsletalität beim Ulcus duodeni ganz wesentlich von der Ulcuskomplikation abhängig sind. Die Spätergebnisse der resezierenden Verfahren sind insbesondere im Hinblick auf die Rezidivquote deutlich den Vagotomie-Verfahren ohne Anwendung des Burge-Tests überlegen, wobei die B II-Resektion bessere Langzeitergebnisse bringt als der B I. Allerdings ist die Frühkomplikationsrate nach B I geringer als nach B II. Es empfiehlt sich daher, falls man beim jüngeren Patienten durch eine Ulcuskomplikation zur resezierenden Behandlung gezwungen ist, die B II-Resektion mit Gastroenteroanastomose durch eine nach Roux ausgeschaltete Jejunumschlinge durchzuführen.
Notes:
Summary The postoperative complication rate and operative lethality of duodenal ulcers fundamentally depends on the ulcer's complication, as can be shown in this retrospective study on 1057 patients. The late results of resecting procedures are clearly superior to the vagotomy without performance of Burge tests, particulary with regard to relapse. The long-term results of the B-II gastrectomy are better than by B-I resection. On the other hand, the early complication rate for B-I is lower than that in B-II. It is therefore advisable to conduct the B-II gastrectomy with a gastroenteroanastomosis by a Roux-Y if an ulcer complication in younger patients makes it necessary to perform a resection.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01286995
Permalink