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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 69 (1998), S. 412-417 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Lung cancer ; Lymph node dissection ; Staging ; Therapy. ; Schlüsselwörter: Bronchialcarcinom ; Lymphknotendissektion ; Staging ; Therapie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Lymphknotendissektion ist im Hinblick auf die Stadienzuordnung fester Bestandteil der in kurativer Absicht vorgenommenen Operation bei Bronchialcarcinom. Tumorbefall ipsilateraler mediastinaler Lymphknoten (N2) ist mit einer schlechten Prognose vergesellschaftet. Da die meisten Patienten mit N2-Situation innerhalb 3 Jahren nach Operation an Fernmetastasen versterben, muß angenommen werden, daß ein Befall mediastinaler Lymphknoten bereits Ausdruck einer Generalisation der Tumorerkrankung ist. Daher ist einerseits die Wahrscheinlichkeit eines therapeutischen Effekts einer ausgedehnten Lymphknotendissektion gering, andererseits die Evaluation und Anwendung einer zusätzlichen systemischen Therapie gerechtfertigt.
    Notes: Summary. Any operation for lung cancer that is planned as curative includes dissection of the lymph nodes in the mediastinum in order to allow correct staging of the disease. It is well known that ipsilateral lymph node metastases (N2) mean a poor prognosis. Since most patients with this finding die from metastatic tumor progression within 3 years after the operation, it can be assumed that positive findings in the mediastinal lymph nodes represent generalization of the cancer. Therefore, the probability of a therapeutic effect from more radical removal of lymph nodes in the mediastinum is rather low. On the other hand, it is justified to apply and evaluate additional systemic treatment in these tumor stages.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Herzchirurgie – multiples Organversagen (MOF) – akutes Atemnotsyndrom des Erwachsenen (ARDS) – Systemic inflammatory response syndrome (SIRS) – Xanthinderivate ; Key words Cardiac surgery – multiple organ failure (MOF) – adult respiratory distress syndrom (ARDS) – systemic inflammatory response syndrome (SIRS) – xanthine derivatives
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The potential therapeutic effect of intravenous 3,7-dimethyl-1-(5-oxohexyl)xanthine (Pentoxifylline) in patients at risk for developing multiple organ failure following major cardio-thoracic surgery was assessed. Forty petients having APACHE II score values ≥19 at the first postoperative day after major cardio-thoracic surgery were randomized into two groups to receive either placebo (Control; n=25) or intravenous pentoxifylline (1.5 mg/kg/h) treatment (Pentoxifylline; n=15) as an adjunct to standard supportive therapy. The control group patients as compared to pentoxifylline treated patients required a longer period of time of ventilator support (8.3±3.1 days vs. 3.1±0.9 days; p〈0.05), experienced a higher incidence of renal failure (days on dialysis/hemofiltration: 6.8±3.3 vs 1.2±0.8; p〈0.05) and a longer ICU stay (11.4±3.1 vs. 5.2±1.1 days; p〈0.05). Overall mortality was not different between treatment groups. The results of this first clinical pilot study suggest that supplemental intravenous pentoxifylline treatment may decrease the incidence of acute lung injury and renal failure in patients after cardiac surgery.
    Notes: Zusammenfassung In einer ersten klinischen Pilotstudie wurde die Wirksamkeit einer kontinuierlichen intravenösen Infusion des Xanthinderivates Pentoxifyllin zur Reduktion der Inzidenz des akuten Lungenversagens bei Hochrisiko-Patienten nach großen herzchirurgischen Eingriffen untersucht. Unter 816 konsekutiv operierten Patienten wurden 40 Patienten mit einem hohen Risiko für die Entwicklung eines Multiorganversagens anhand des APACHE II Scores (≥19) am ersten postoperativen Tag identifiziert. Die Patienten wurden in zwei Gruppen randomisiert: Standard-Behandlung (Kontrolle n=25) oder Standard-Behandlung+Pentoxifyllin-Therapie (Pentoxifyllin n=15). Primäre Studienendpunkte waren die Dauer der Beatmungspflichtigkeit, die Inzidenz eines akuten Nierenversagens (Dialyse-/Hämofiltrationspflichtigkeit) und die Verweildauer auf der Intensivstation. Die Ergebnisse von 37 der 40 Patienten konnten ausgewertet werden. Die Pentoxifyllin-Therapie (kontinuierliche intravenöse Infusion von 1,5 mg/kg/h) wurde gut toleriert; es wurden keine anhaltenden signifikanten Nebenwirkungen beobachtet. Die Dauer der Beatmung war signifikant kürzer in der Pentoxifyllin-Gruppe (3,1±0,9 die) als in der Kontrollgruppe (8,3+3,1 die, p=0,037) Im Vergleich zu den mit Pentoxifyllin behandelten Patienten trat bei den Kontroll-Patienten häufiger ein therapiepflichtiges Nierenversagen auf (Dialysetage 6,8±3,3 vs. Pentoxifyllin-Gruppe: 1,2+0,8 die, p=0,048). Die Verweildauer auf der Intensivstation war signifikant kürzer bei den Pentoxifyllin-behandelten Patienten (5,2±1,1 vs. 1,4±3,1 die; p〈0,05). Die Gesamtletalität betrug 36% in der Kontrollgruppe und 33% in der Pentoxifyllin-Gruppe und war nicht signifikant unterschiedlich. Zusammengefaßt konnten wir in dieser ersten klinischen Pilotstudie zeigen, daß eine kontinuierliche Infusion von Pentoxifyllin bei Hochrisiko-Patienten nach großen herzchirurgischen Eingriffen die Inzidenz des akuten Lungen-, und Nierenversagens reduzieren kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Colloid & polymer science 276 (1998), S. 368-372 
    ISSN: 1435-1536
    Keywords: Key words Lecithin ; alkylglucoside ; organogel ; polymer-like micelles ; hydrogen bonds
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Notes: Abstract  Jelly-like phases formed by mixtures of soybean lecithin with pure n-dodecyl-β-D-glucopyranoside (DDPG), commercial alkylpoly-glucoside (APG) or n-dodecyl-β-D-lactobionamide (DLBA) in decane in the presence of small amounts of water were studied by oscillating rheology and FT-IR-spectroscopy. It was established that the sugar derivatives can modify the rheological properties of lecithin organogels in different ways. The viscosities, the structural relaxation times and the shear moduli decrease with increasing content of DDPG, while the same parameters increase for DLBA. For APG the modulus is increasing while the viscosity and the structural relaxation time are decreasing. By means of FT-IR spectroscopy and examination of the Cole–Cole-plots of the loss modulus vs. the storage modulus it was shown that the sugar derivatives influence both the strength of the hydrogen bonds between the molecules in the polymer-like micelles and the micellar dynamics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 0018-019X
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: α-Bromination of 9-acetoxy rubanone 2 and subsequent reaction with secondary amines gave bicyclic α-amino ketones as a kinetic product and a 4-oxa-1-azatwistan-2-one 6 under thermodynamic conditions. This two-step procedure represents a concise 1,2-carbonyl transposition and provides a short route to lactam alkaloids.
    Additional Material: 2 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 0941-1216
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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