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  • 1
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Neutrophil function ; Esophageal cancer ; Filgrastim ; Infection ; Surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: n =27) were measured on days −2, 2, and 10. Neutrophil function was enhanced in the Filgrastim-treated group by factor 1.2 for phagocytosis (p=0.016) and 1.4 for oxidative burst (p=0.154). Leukocyte counts increased from 7.6×109/l (day −2) to a maximum of 45×109/l on day 6. No infection was reported in the study group (mean age 59.7 years; 13 men, seven women) up to 10 days after surgery. In contrast, 23 patients (29.9%) in a historical control group (mean age 56 years; 67 men, ten women) treated at the same center developed infections within the first 10 days (p=0.008). In addition, no postoperative deaths occurred in the study group, compared with 9.1% in the group of historical controls. Thus, in this study, administration of Filgrastim stimulated neutrophil function in patients undergoing esophagectomy, and it might be effective in reducing infectious complications related to the surgical procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Perioperative antibiotic prophylaxis ; Guidelines ; Quality assurance. ; Schlüsselwörter: Perioperative Antibioticaprophylaxe ; Leitlinienerstellung ; Qualitätssicherung.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Die Effektivität der perioperativen Antibioticagabe ist nachgewiesen, die Prophylaxe wird jedoch häufig inadäquat angewandt. Ziel der Studie war es daher zu überprüfen, inwieweit Leitlinien in der Lage sind, die Qualität der perioperativen Gabe von Antibiotica zu verbessern. Methoden: In einer retrospektiven Analyse stellten wir bei 280 Operationen den Ist-Zustand der Antibioticaprophylaxe hinsichtlich der Kriterienwahl des Antibioticums, Dosis, Zeitpunkt, Stop nach Operationsende und 2. Gabe bei einer Operationsdauer 〉 3 Std fest. Nach Leitlinienerstellung und klinikinterner Fortbildung erfolgte eine erneute Überprüfung im Rahmen einer prospektiven Beobachtungsstudie (n = 245). Gruppenunterschiede wurden mit dem χ 2-Test berechnet. Das Signifikanzniveau wurde auf p 〈 0,05 festgelegt. Ergebnisse: Der Anteil der indizierten, aber nicht durchgeführten Antibioticaprophylaxe konnte von 15,5 % auf 8,4 % (p 〈 0,05) reduziert werden. Die Prophylaxe wurde im Vergleich zur retrospektiven Analyse signifikant häufiger adäquat zur Anwendung gebracht (35,7 % vs. 63,5 %; p 〈 0,05). Dies war vor allem auf die genauere Berücksichtigung der Dosis und der Operationsdauer zurückzuführen. Diskussion: Krankenhausinterne Leitlinien können zu einer Verbesserung der perioperativen Antibioticaprophylaxe beitragen. Um ein optimales Ergebnis zu erreichen, müssen Leitlinien durch weitere Maßnahmen, wie z. B. computerassistierte Programme, ergänzt werden.
    Notes: Abstract. Introduction: Although the effectiveness of perioperative antibiotic prophylaxis is proven, it is not used adequately. The aim of this study was to evaluate whether hospital-based guidelines are useful tools to improve the management of perioperative antimicrobial prophylaxis. Material: In a retrospective study the actual quality of perioperative antibiotic prophylaxis as given by the criteria choice of drugs, dosage, timing, continuation and 2nd dose after 〉 3 h was evaluated. After information and establishment of adequate guidelines we started a prospective analysis to test compliance and rate of adequate prophylaxis. Differences were calculated according to the χ 2-test with P 〈 0.05 significance niveau. Results: The percentage of cases in which antibiotics were indicated but not administered was reduced from 15.5 % to 8.4 %. Compared to the result of the retrospective analysis, the prospective study showed a significantly higher percentage of adequately administered antibiotics (35.7 % vs. 63.5 %). This was mainly due to the compliance with dosage recommendations and to the 2nd dose in longer surgical procedures. Discussion: Guidelines lead to a significant improvement in perioperative antibiotic prophylaxis. To increase this effect, further approaches such as integration of guidelines into computer-based systems should be evaluated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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