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  • 1995-1999  (2)
  • 1980-1984  (7)
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  • 1
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Wirkung von Acyclovir intravenös (in einer Dosis von 30 mg/kg pro Tag für fünf Tage) auf den unkomplizierten Herpes zoster wurde bei 51 Patienten in einer Doppelblindstudie geprüft. Obwohl bei den vorhandenen Herpes zoster-Läsionen eine Tendenz zu rascherer Heilung bestand und das Neuauftreten von Läsionen in der Acyclovir-Gruppe etwas früher aufhörte, waren diese Unterschiede statistisch nicht signifikant. Unter der Behandlung war die Schmerz-Score bei Patienten, die Acyclovir erhielten, signifikant niedriger als bei Patienten, die Placebo erhielten. Bei der Verlaufsbeurteilung fanden sich zwischen den Gruppen jedoch keine Unterschiede. Zu Komplikationen des Herpes zoster kam es nur in der Plazebo-Gruppe (in je zwei Fällen Generalisation und Keratitis). Mit der möglichen Ausnahme des Zoster im Trigeminus-Bereich oder starker Schmerzen scheint Acyclovir bei immunkompetenten Patienten mit Herpes zoster nur von geringem Wert zu sein.
    Notes: Summary The effect of intravenous acyclovir (at a dosage of 30 mg/kg per day for five days) on uncomplicated herpes zoster was investigated in 51 patients in a double-blind study. Although existing herpes zoster lesions tended to heal more rapidly and new lesions ceased to appear somewhat earlier in the acyclovir group, these differences were not statistically significant. During treatment, patients on acyclovir had significantly lower pain scores than placebo-treated patients. At follow-up, however, there was no difference between the two groups. Complications of herpes zoster occurred only in the placebo groups (generalization in two and keratitis in two cases). With the possible exception of trigeminal zoster or severe pain, acyclovir seems to offer little benefit for immunocompetent patients with herpes zoster.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 9 (1981), S. 161-162 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pharmacy world & science 2 (1980), S. 1017-1020 
    ISSN: 1573-739X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Description / Table of Contents: Samenvatting Bij gezonde vrijwilligers werd de resorptie van amoxicilline bepaald na orale toediening van verschillende capsules en suspensies van twee handelspreparaten. De resorptie uit suspensie is sneller en vollediger dan uit capsules. Tussen vrijwilligers bestaat een grote variatie in resorptie.
    Notes: Abstract Absorption of amoxicillin was measured in healthy volunteers after oral administration of various capsules and suspensions of two brands. Absorption from suspension is faster and more complete than from capsules. There is a large variation in absorption between volunteers.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1573-739X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß der Granulozyten, Monozyten und Lymphozyten auf den Verlauf einer Infektion unter Antibiotikabehandlung wurde quantitativ bestimmt. Als Tiermodell wurde eine Kurzzeitinfektion der Oberschenkelmuskulatur bei normalen oder bestrahlten Mäusen gewählt. Zwei Arten von Antibiotika wurden verwendet: Tobramycin fürPseudomonas aeruginosa- und Ampicillin fürEscherichia coli-Infektionen. Die Granulozytenzahl wurde durch Bestrahlung der Mäuse vor Setzen der Infektion verändert. Die Dosis-Wirkbeziehungen für beide Kombinationen von Bakterien und Antibiotika wurden an verschiedenen Tagen nach Bestrahlung bestimmt. Die Analyse der Ergebnisse zeigte, daß der Antibiotikaeffekt vorwiegend durch die Granulozyten potenziert wurde. Das bedeutet, daß unter den Bedingungen der Granulozytopenie die Dosis eines Antibiotikums erhöht werden muß, um einen entsprechenden antibakteriellen Effekt zu erzielen. Die vorgelegten Ergebnisse zeigen, daß es möglich ist, die Wechselbeziehung zwischen Wirtsfaktoren, Bakterienwachstum und Antibiotikatherapie quantitativ zu erfassen; daraus läßt sich möglicherweise ein brauchbares Modell für das Screening von antimikrobiellen Substanzen vor ihrer Anwendung in der Klinik ableiten.
    Notes: Summary We are presenting a quantitative determination of the effect of granulocytes, monocytes and lymphocytes on the course of infection during antibiotic treatment. The animal model was a short-term infection of the thigh muscle in normal or irradiated mice. Two kinds of antibiotics were used: tobramycin forPseudomonas aeruginosa infections and ampicillin forEscherichia coli infections. The number of granulocytes was changed by irradiating the mice before they were infected. The dose-effect relations for both combinations of bacteria and antibiotics were determined on various days after irradiation. Analysis of the results shows that the effect of an antibiotic was predominantly potentiated by granulocytes. This means that under the conditions of granulopenia, the dose of an antibiotic must be increased to obtain the same antibacterial effect. The present results indicate that the interrelation between host factors, bacterial proliferation and antibiotic treatment can be quantitated and may offer a useful model for screening antimicrobial drugs before they are clinically applied.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 24 (1996), S. 331-331 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei stationären Patienten mit gramnegativen Infektionen ohne Abwehrschwäche wurde eine randomisierte Multizenterstudie durchgeführt, um die klinische und bakteriologische Effizienz von Ceftazidim in einer Dosierung von 500 mg und 1.000 mg dreimal täglich zu vergleichen. An der Studie nahmen 10 Krankenhäuser in den Niederlanden teil. Eingeschlossen wurden Patienten mit Verdacht auf eine gramnegative Infektion der unteren Atemwege, mit komplizierter Harnwegsinfektion oder mit Septikämie. Ausgeschlossen waren Patienten mit Neutropenie, begrenzter Lebenserwartung oder schwerer Niereninsuffizienz sowie Patienten, denen 48 h vor Aufnahme Antibiotika verabreicht wurden. Ceftazidim wurde als intravenöse Infusion alle 8 h appliziert. Bei Patienten mit mäßig eingeschränkter Nierenfunktion wurde alle 12 Stunden dosiert. Die Behandlung wurde fortgesetzt, solange es klinisch erforderlich war. Das klinische Ansprechen (Heilung, Besserung oder Versagen) und die bakteriologischen Ergebnisse (Elimination, Persistenz, nicht auswertbar) wurden durch den Prüfer primär beurteilt und abschließend durch ein Expertengremium ohne Vorinformation bewertet. Insgesamt wurden 127 Patienten randomisiert, 64 Patienten in die Gruppe mit 500 mg Dosis, 63 in die Gruppe 1.000 mg. 47 Patienten wurden von der Auswertung ausgeschlossen, meist aufgrund fehlerhafter Diagnose vor Randomisierung. Schließlich waren 37 Patienten der 500 mg Gruppe und 43 Patienten der 1.000 mg Gruppe auswertbar. Zwischen diesen beiden Gruppen gab es keine signifikanten Unterschiede hinsichtlich der Basisdaten, der Art der Infektionen, der Erregerisolate oder der Behandlungsform. Hinsichtlich klinischer oder bakteriologischer Effizienz fanden sich keine signifikanten Unterschiede. Ceftazidim kann daher in einer Dosierung von 500 mg dreimal täglich i.v. als optimale Therapie bei gramnegativen Infektionen der unteren Atemwege, bei komplizierten Harnwegsinfektionen und bei Septikämie bei stationären Patienten ohne Abwehrschwäche angesehen werden.
    Notes: Summary A multicentre, randomized study was performed to compare the clinical and bacteriological efficacy of 500 mg ceftazidime i.v. t.d.s. with 1,000 mg ceftazidime i.v. t.d.s. for treatment of hospitalised, non-compromised patients with gram-negative infections. The study was conducted in ten hospitals in The Netherlands. Hospitalised patients with a suspected gram-negative lower respiratory tract infection, complicated urinary tract infection or septicaemia were included. Excluded were patients with neutropenia, limited life expectancy, or severe renal insufficiency as well as those on antibiotics in the 48 h prior to entry. Ceftazidime was administered via an intravenous infusion every 8 h. For patients with moderately impaired renal function the frequency was reduced to 12 h. Treatment was continued for as long as clinically indicated. Clinical response (cure, improvement or failure) and bacteriological response (elimination, persistence or non-evaluable) were assessed primarily by the investigator. Final assessments were made by a panel of experts without prior knowledge. In total 127 patients were randomized, 64 patients to the 500 mg group and 63 to the 1,000 mg group; 47 patients were excluded from evaluation, usually due to an incorrect diagnosis prior to randomization. Ultimately 37 patients of the 500 mg group and 43 patients of the 1,000 mg group were available for evaluation. Between these two groups of evaluable patients there were no significant differences in baseline characteristics, types of infection, isolated bacterial pathogens or treatment characteristics. There was no significant difference in either clinical or bacteriological efficacy. Therefore 500 mg ceftazidime i.v. t.d.s. can be considered optimal therapy for gram-negative lower respiratory tract infections, complicated urinary tract infections and septicaemia in hospitalised, non-compromised patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über einen Patienten mit Hirnabszeß, der durchStreptobacillus moniliformis (den Erreger der Streptobazillen-Rattenbißkrankheit) und durchActinobacterium meyerii verursacht wurde. Hirnabszesse durch diese Erreger sind selten. Die vermutliche Pathogenese bei diesem Patienten sowie die diagnostischen und therapeutischen Möglichkeiten bei Hirnabszessen im allgemeinen werden besprochen.
    Notes: Summary This paper deals with a case of brain abscess due toStreptobacillus moniliformis (the cause of the streptobacillary type of rat-bite fever) andActinobacterium meyerii. Brain abscesses due to these micro-organisms are rare. The possible causative mechanisms in this particular case and the diagnostic and therapeutic management of brain abscesses in general are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Current microbiology 8 (1983), S. 191-194 
    ISSN: 1432-0991
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract A method is described to express the effect of antimicrobial drugs on the growthin vitro of variousBacteroides species during the first few hours of exposure. Drugs studied were clindamycin, chloramphenicol, metronidazole, and tinidazole. The effect of the various drugs is expressed at different time points as the log ratio, this being the logarithm of the ratio of the number of colony forming units in the control growth and that in the presence of the drug. For any given concentration, the course of the log ratio in time can be fitted to the equation $$\log ratio = i\left( {t + e^{ - t} - 1} \right),$$ wherei is a concentration-dependent parameter. Concentration-effect curves on the basis of values ofi show a different behavior of drugs with different modes of action. Those curves also show that the interpretation of the minimal inhibitory concentration after 24 h is different for different kinds of drugs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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