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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 87 (1965), S. 4965-4966 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 211 (1966), S. 1039-1041 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] THE possible conformations of helical polypeptide chain with amino-acid residues in equivalent positions are restricted by their van der Waals interactions1-3. The limited number of permissible conformations includes those established experimentally by X-ray analysis. We have published contour ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 208 (1965), S. 381-382 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] In our laboratory (3-lipoprotein was labelled with tritium by a simple exchange reaction in radiochemically pure form, without any change in its natural constitution. The method developed is a modification of that reported by Yavorsky and Gorin5, and seems to be widely applicable for the labelling ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Copenhagen : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 22 (1967), S. 65-74 
    ISSN: 0001-5520
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Geosciences
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Colloid & polymer science 214 (1966), S. 1-23 
    ISSN: 1435-1536
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Description / Table of Contents: Summary Kinetics of growth of single crystals of a two-block copolymer poly-(ethylene-oxyde)-polystyrene in solution was investigated dilatometrically and under the optical microscope. The influence of thermal treatments of the solution on crystallization kinetics and on crystal morphology is studied systematically. At constant temperature, kinetics depends mainly on the number and on the nature of nuclei: Two types of nuclei were identified: those predetermined by the thermal history of the solution and those which appear sporadically after an incubation period. The different kinetics are compared on the basis of growth perimeters and weight average sizes of the crystals. This comparison allowed us to adaptAvrami's theory to the crystallization of polymers from dilute solutions, and to relate one of the parameters of this theory to the more or less complicated crystal habits. The isothermal growth kinetics of monolayer crystals are also specified. Finally, partial volumes in solution are compared to the values calculated from the composition of the copolymer, assuming additivity of the volumes of the components.
    Abstract: Zusammenfassung Die Kinetik des Kristallwachstums von Einzelkristallen eines Zweiblockcopolymeren Poly-Äthylenoxid-Polystyrol in Lösung wurde dilatometrisch und unter dem optischen Mikroskop untersucht. Der Einfluß thermischer Behandlung der Lösung auf Kristallisationskinetik und Kristallmorphologie wird systematisch studiert. Bei konstanter Temperatur hängt die Kinetik hauptsächlich von Zahl und Natur der Keime ab. Zwei Typen von Keimen ließen sich identifizieren: diejenigen, die durch die thermische Vorgeschichte der Lösung verbestimmt sind, und diejenigen, die sporadisch nach einer Inkubationsperiode erscheinen. Die verschiedene Kinetik wird auf Basis der Wachstumsperimeter und der Gewichtsmittelgrößen der Kristalle behandelt. Dieser Vergleich erlaubt uns, dieAvramische Theorie der Kristallisation Polymerer aus verdünnten Lösungen anzuwenden und einen der Parameter dieser Theorie mit den mehr oder weniger komplizierten Kristallformen in Beziehung zu setzen. Die isotherme Wachstumskinetik von Einschichtkristallen ist auch ausgeführt. Schließlich werden die Partialvolumen in Lösung verglichen mit den Werten, die sich aus der Zusammensetzung der Copolymeren errechnen, wenn man die Additivität der Volumen der Komponenten annimmt.
    Notes: Résumé La cinétique de croissance des monocristaux d'un copolymère biséquencé Polyoxyéthylène-Polystyrène a été étudiée en solution diluée, par dilatométrie et par observation directe sous microscope optique. On a examiné systématiquement l'influence des traitements thermiques de la solution sur la cinétique de cristallisation et sur la morphologie des cristaux. A température constante, cette cinétique dépend essentiellement du nombre et de la nuture des germes. On a pu différencier deux sortes de germes: ceux prédéterminés par le traitement thermique de la solution, et ceux apparaissant sporadiquement après une période d'incubation. Les différents processus cinétiques ont été comparés en faisant intervenir le périmètre de croissance et la taille moyenne pondérale des cristaux. Cette comparaison a permis d'adapter la théorie d'Avrami à la cristallisation des polymères à partir de leurs solutions, et de relier l'un des paramètres de cette théorie à la morphologie plus ou moins complexe des cristaux. On a précisé aussi la cinétique de croissance isotherme des cristaux monolamellaires. Enfin, les volumes partiels en solution ont été comparés aux valeurs calculées à partir de la composition du copolymère, en admettant l'additivité de volume de ses constituants.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 2 (1998), S. 20-25 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Dentale Implantate ; Langzeituntersuchung ; Periimplantäre Weichgewebe ; Rehabilitation ; Kopf-Hals-Tumoren ; Key words Dental implants ; Follow-up examination ; Peri-implant soft tissue ; Rehabilitation ; Head and neck neoplasms
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The implantologic rehabilitation of patients after ablative oral tumour surgery and defect reconstruction is carried out generally without strict assessment of the successfulness of the outcome. Therefore 210 dental implants inserted in 58 tumour patients were subjected to regular follow-up examinations for 5 years. The Bone-Lock osseointegrated implant system (Howmedica Leibinger, Freiburg) was used exclusively. The plaque index (Silness and Löe), the sulcus bleeding index (Löe), the pocket probing depth, the width of the passive peri-implant tissue, implant mobility by means of the Periotest method and bone resorption according to X-ray findings were ascertained. At 60–70% of measurement points a passive peri-implant tissue was created. After the beginning of loading, specific adaptation phenomena of tumour patients could be detected. Despite constant plaque accumulation (mean 1.79), the bleeding disposition diminished from maximal 1.83 to 0.71. Corresponding to this finding the pocket probing depths decreased from 5.75 mm to 4.57 mm. The implant mobility (Periotest method: mean 2.25, range –3 to +8.5) showed a decrease in the first 2 years, then the values increased. The mobility depends on the kind of supraconstruction. Ball attachments have the lowest and implant-supported bridges have the highest values. Peri-implant bone resorption showed 1.43 mm as a mean value of all measurements and had a horizontal component of 73–84%. In accordance with this the vertical bone loss was small. After an increase during the first 2 years both values reached a steady state around 2.5 mm. The success rate for all 210 inserted implants is 83.2%. For implants in place for over 365 days the success rate is 93%. Prosthetic restoration in tumour patients can be achieved with osseointegrated dental implants according to the acknowledged international standards.
    Notes: Die implantologische Versorgung von Patienten nach ablativer Tumorchirurgie und Defektrekonstruktion erfolgt meist abseits strenger Maßstäbe der Erfolgsbeurteilung. Deshalb untersuchten wir die von Juni 1990 bis Juni 1996 bei 58 Tumorpatienten enoral gesetzten 210 Implantate regelmäßig nach. Verwendung fand ausschließlich das enossale Bone-Lock-Implantatsystem (Howmedica Leibinger GmbH, Freiburg). Untersucht wurden der Plaqueindex (Silness und Löe), der Sulkusblutungsindex (Löe), die Sondierungstiefe, die Breite der passiven Weichgewebe, die Implantatbeweglichkeit (Periotest) und der Knochenabbau im Röntgenbild. Die Schaffung passiver periimplantärer Weichteile gelang in 60– 70% der Meßorte. Es fanden sich nach dem Belastungsbeginn für Tumorpatienten spezifische adaptive Phänomene. Trotz gleichbleibendem Plaquebefall (Mittel 1,79) kam es im Beobachtungszeitraum (5 Jahre) zu einer deutlichen Abnahme der Blutungsneigung periimplantär von maximal 1,83 auf 0,71. Dem entsprach, daß die Sondierungstiefen von etwa 5,75 mm auf 4,57 mm um gut 1 mm abnahmen. Die mittels Periotest bestimmte Implantatbeweglichkeit (Mittelwert Periotest 2,25) nahm in den ersten 2 Jahren ab und danach wieder zu (Bereich –3 bis +8,5). Sie ist von der Art der Suprakonstruktion abhängig (Druckknopfversorgungen haben den niedrigsten, implantatgetragene Brücken den höchsten Wert). Der Gesamtknochenabbau periimplantär von maximal 1,43 mm im Durchschnitt aller Messungen zeigte eine horizontale Komponente von 73–84% mit einem entsprechend geringen vertikalen Einbruch. Nach einem 2jährigen Anstieg kam es zu einem „steady state.“ Die Erfolgswahrscheinlichkeit für alle 210 gesetzten Implantate liegt bei 83,2%. Für Implantate mit einer Liegedauer von 〉 365 Tagen beträgt sie 93%. Tumorpatienten können mithin implantologisch in einer den anerkannten Standards entsprechenden Weise versorgt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Cellular and molecular life sciences 21 (1965), S. 42-43 
    ISSN: 1420-9071
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Zusammenfassung Gehirnhomogenate von Kaninchen mit experimenteller allergischer Encephalomyelitis weisen eine deutlich erhöhte katheptische Aktivität auf, wahrscheinlich als Folge des allergischen Entzündungsprozesses.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 352 (1995), S. 520-528 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Cardiac muscle ; Antiarrhythmic drugs ; Electrophysiology ; Recovery of V maX ; Action potential duration ; Rate-dependent block ; Sodium channels ; Potassium channels
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The cellular electrophysiological effects of dridocainide (EGIS-3966), a novel class I antiarrhythmic agent, was studied using conventional microelectrode techniques in canine cardiac Purkinje fibres and papillary muscle preparations obtained from humans and guinea-pigs. In each preparation, dridocainide (0.6–2 μmol/l) decreased the maximum velocity of action potential upstroke (Vmax) in a frequency-dependent manner, although marked differences were observed in its effects in Purkinje fibre and ventricular muscle preparations. In canine Purkinje fibres, action potential duration measured at 50% and 90% of repolarization was decreased, while action potential duration measured at 10% of repolarization was increased by dridocainide. In addition, the plateau of the action potential was depressed by the drug. These changes in action potential configuration were not observed in guinea pig or human papillary muscles. The offset kinetics of the dridocainide-induced V max block were different in Purkinje fibres and in ventricular muscle: the slow time constant of recovery of V max was estimated to be 2.5 s in dog Purkinje fibre and 5–6 s in human and guinea-pig papillary muscle. In guinea-pig papillary muscle, the rate of onset of the V max block was 0.15 and 0.2 per action potential in the presence of 0.6 and 2 μmol/l dridocainide, respectively. Dridocainide also decreased the force of contraction in this preparation. On the basis of the present results, dridocainide appears to posess mixed class LC and LA properties, with LC predominance in human and guinea-pig ventricular muscle. Present results also indicate that results of conventional classification of class I drugs may depend on the parameters chosen, as well as on the preparation selected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 3 (1999), S. 146-151 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Jochbeinfraktur ; Wenig invasiver Therapiemodus ; Key words Zygomatic bone fracture ; Minimally invasive therapy modes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The pre- and postoperative symptoms of zygomatic bone fractures were examined in a follow-up study to prepare a classification proposal. A differential indication for minimally invasive therapy modes was looked for with respect to this proposal. Therapy of isolated zygomatic bone fractures consisted in repositioning with a hook and miniplate fixation across the frontozygomatic suture. The aims of this study were clinical and radiological assessment of the repositioning result in terms of aesthetics and stability and quantification of the postoperative remission of disturbances of sensitivity of the infraorbital nerve. A total of 52 patients were examined. After the operation (on average after 3.5 days following the trauma) they were followed-up postoperatively for 12 months according to a strict schedule. Preoperatively, 49 patients reported disturbances of sensitivity of the infraorbital nerve. Other symptoms, such as periorbital haematoma and flattening of the zygomatic prominence, were observed in 49 patients and 45 patients, respectively. All fractures were repositioned well as assessed clinically and radiologically. The aesthetic result was evaluated as symmetric and durable in all cases. Six months postoperatively 41 patients reported normal sensitivity in the area of the infraorbital nerve. In only five patients (10.2%) was the sensitivity loss persistent throughout the entire follow-up period. Patients with primarily lacking diplopia developed neither eye motility disturbances nor postoperative enophthalmus in the following period. It can be concluded that the treatment of an isolated zygomatic bone fracture which satisfies aesthetic and functional requirements is possible by reposition and fixation with one miniplate at the lateral orbital rim. An additional osteosynthesis at the infraorbital rim or at the zygomaticomaxillary crista is not necessary. A routine revision of the orbital floor is only indicated in cases of preoperative diplopia. A zygomatic bone fracture connected with diplopia should be classified as combined zygomatic-/orbital floor fracture.
    Notes: In einer Follow-up-Studie wurden die prä- und postoperativen Symptome von Jochbeinfrakturen zur Erstellung eines Klassifikationsvorschlags bestimmt und eine Differentialindikation für einen möglichst wenig invasiven Therapiemodus aufgrund dieses Vorschlags gesucht. Der Therapiemodus bei isolierten Jochbeinfrakturen bestand aus einer Hakenreposition und der Fixation mit einer Miniplatte am zygomatikofrontalen Übergang. Ziele der Studie waren die klinische und radiologische Überprüfung des Erfolgs dieses Therapiemodus im Hinblick auf die Ästhetik, Stabilität und Gesichtskontur sowie die postoperative Remission der bei einer Jochbeinfraktur auftretenden Sensibilitätsstörungen des N. infraorbitalis bei diesem Therapiemodus. Erfaßt wurden 52 Patienten. Nach der Operation (im Mittel 3,5 Tage nach dem Trauma) wurden sie nach einem festen Schema bis zu 12 Monaten postoperativ nachkontrolliert. Präoperativ gaben 49 Patienten Sensibilitätsstörungen des N. infraorbitalis an. Andere Symptome wie Monokelhämatom und Abflachung der Jochbeinprominenz wurden in dieser Reihenfolge bei 49 Patienten bzw. bei 45 Patienten beobachtet. Das Repositionsergebnis war in allen Fällen sowohl klinisch als auch radiologisch zufriedenstellend und blieb auch dauerhaft bis zur letzten Nachuntersuchung nach 12 Monaten erhalten. Nach 6 Monaten hatten 41 Patienten keine Sensibilitätsstörung mehr. Lediglich 5 Patienten (10,2%) behielten eine über den Nachbeobachtungszeitraum andauernde Sensibilitätsstörung. Patienten mit primär fehlender Diplopie entwickelten auch in der Folgezeit keine Augenmotilitätsstörung noch kam es zu einem postoperativen Enophthalmus. Es kann geschlußfolgert werden, daß zu einer ästhetisch und funktionell suffizienten Versorgung einer isolierten Jochbeinfraktur die Reposition und deren Fixation mit einer Miniplatte über einen lateroorbitalen Zugang ausreichen. Eine zusätzliche Osteosynthese infraorbital oder im Bereich der Crista zygomaticoalveolaris ist nicht erforderlich. Eine routinemäßige Orbitabodenrevision ist nur bei einer präoperativ bestehenden Diplopie zwingend indiziert. Eine mit Diplopie vergesellschaftete Jochbeinfraktur sollte daher als kombinierte Jochbein-/Orbitabodenfraktur bezeichnet werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 3 (1999), S. S74 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Vertikale Alveolarkammdistraktion ; Distraktionsimplantate ; Kieferkammatrophie ; Key words Distraction implants ; Vertical distraction ; Alveolar process ; Alveolar ridge atrophy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The masticatory rehabilitation of patients is dependent on the quality and volume of residual jaw bone. Loss of volume caused by tumor-related mandibular ridge resection or age-related atrophies may cause considerable problems. Reconstructive methods using free iliac bone, external tabula, or sandwich plasties are only a few examples of the common surgical treatment modalities. Doing without bone grafts, alveolar ridge augmentation by means of distraction osteogenesis might become a value method to improve the denture-bearing area. A new distraction implant system is shown and its first clinical use reported. Two distraction implants were inserted after an anterior segmental osteotomy. The alveolar ridge was then elevated 1 mm each day until the required augmentation of about 8 mm was achieved. After a latency period for pre-ossification of the callus, the distraction implants were replaced by the endosseous implants. The implant system and the surgical technique are shown, and the results are discussed. We believe that the implant distraction procedure will make useful contribution to the management of masticatory rehabilitation.
    Notes: Zusammenfassung Die kaufunktionelle Rehabilitation eines Patienten ist nicht zuletzt von der Qualität und dem Volumen des vorhandenen Kieferknochens abhängig. Volumenverluste nach tumorbedingten Unterkieferkastenresektionen oder altersabhängige Atrophien können hier erhebliche Probleme bereiten. Ersatzplastiken mit freiem Beckenkamm, Tabula externa oder Sandwich-Plastiken sind nur einige Beispiele für die bislang üblichen chirurgischen Behandlungsverfahren. Unter Verzicht auf Knochentransplantate könnte die Kieferkammaugmentation mit Hilfe der Distraktionsosteogenese hier einen wertvollen Beitrag zur Verbesserung des Prothesenlagers liefern. Es werden ein neues, implantatgestütztes System zur vertikalen Knochendistraktion vorgestellt und über einen ersten klinischen Einsatz anhand einer Einzelfallbeschreibung berichtet. Nach einer anterioren Segmentosteotomie wurden 2 Distraktionsimplantate inseriert, dann der Kieferkamm täglich um 1 mm bis zur gewünschten Augmentation um 8 mm angehoben. Nach einer 4wöchigen Latenzphase zur Frühossifikation des Kallus wurden dann die Distraktionsimplantate durch definitive enossale Implantate ersetzt. Insgesamt hat uns die klinische Anwendung ermutigt, den hier begonnenen Weg fortzusetzen. Implantatsystem und Operationstechnik werden erläutert, die Ergebnisse diskutiert.
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