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  • 1995-1999  (58)
  • 1915-1919  (21)
  • 1900-1904  (50)
  • Inorganic Chemistry  (108)
  • Cell & Developmental Biology  (16)
  • PTCA  (5)
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  • 1
    ISSN: 0044-2313
    Keywords: Gadolinium sesquihalide ; interstitial carbon units ; crystal structure ; electronic structure ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Description / Table of Contents: [Gd4(C2)](Cl, I)6, ein interstitiell stabilisiertes, heteroleptisches Gadoliniumsesquihalogenid[Gd4(C2)](Cl, I)6 erhält man aus CsI, Gd, GdCl3 und C2I4 in verschweißten Niob-Ampullen bei 1000/800°C in Form von schwarzen, glänzenden Nadeln. Die Kristallstruktur (tetragonal; P4/mbm; Z = 2; a = 1347,5(1); c = 1212,5(1) pm) ist ähnlich wie jene von Na[Mo4]O6 bzw. [Sc4B]Cl6. Trans-kantenverknüpfte [Gd6]-Oktaeder verlaufen parallel [001]. Sie enthalten interstitielle C2-Einheiten, Jedes dritte Oktaeder enthält fehlgeordnete C2-Einheiten, senkrecht zu jenen in den benachbarten [Gd6(C2)]-Oktaedern. Diese sind daher entlang der (pseudo)-C4-Achse gestaucht. Rechnungen zur elektronischen Struktur zeigen, daß insgesamt 13 Elektronen zur Auffüllung aller Metall-Metall-bindenden Zustände für eine „leere“ [Gd4]Cl6-Struktur nötig wären. Die Einlagerung der C2-Dimeren verändert die Bindungsverhältnisse in [Gd4(C2)]X6 (X = Cl, I) erheblich. Die formale Ladung von -6 der C2-Einheit wird durch das Aufsplitten der πg-Zustände reduziert, Gd—Gd und Gd—C-bindende Zustände werden besetzt und bindende dx2-y2-Orbitale kombinieren zu den am niedrigsten liegenden nicht besetzten Zuständen.
    Notes: [Gd4(C2)](Cl, I)6 is obtained from CsI, Gd, GdCl3 and C2I4 in sealed niobium containers at 1000/800°C as black, shiny needles. The crystal structure (tetragonal, P4/mbm, Z = 2, a = 1347.5(1), c = 1212.5(1) pm) is similar to that of Na[Mo4]O6 and [Sc4B]Cl6. It may be regarded as being built from octahedra sharing common trans edges running in the [001] direction. The octahedra contain C2 units as interstitials. Every third octahedron contains a disordered C2 unit perpendicular to those in the two neighboring [Gd6(C2)] octahedra and is therefore compressed in the direction of the (pseudo) C4 axis. Calculations of the electronic structure of an “empty” [Gd4]Cl6 structure reveals a total of 13 electrons necessary to occupy all metal-metal bonding states. The incorporation of a carbon dimer substantially alters the bonding conditions for [Gd4(C2)]X6 (X = Cl, I). The formal charge of -6 of the C2 unit is significantly reduced as πg states split up, Gd—Gd and Gd—C bonding states are occupied and bonding dx2—y2 orbitals combine to form the lowest unoccupied energy states.
    Additional Material: 6 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 51 (1918), S. 1571-1587 
    ISSN: 0365-9496
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 52 (1919), S. 1249-1255 
    ISSN: 0365-9631
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 39 (1998), S. 713-719 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Koronarreserve ; Myokardinfarkt ; Therapie ; PTCA ; Koronare Herzkrankheit ; Diagnostik ; Hibernation ; Stunned Myokardium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Ein bei Belastung zunehmender Sauerstoffbedarf des Myokards kann im wesentlichen nur durch eine Steigerung der Koronardurchblutung gedeckt werden. Dies geschieht zu ca. 90% durch Dilatation der arteriolären Widerstandsgefäße und nur zu ca. 10% durch Dilatation der epikardialen Koronargefäße, die angiographisch sichtbar gemacht werden können. Die Differenz zwischen Ruhe- und maximal möglichem Blutfluß wird als Koronarreserve bezeichnet. Die Messung des koronaren Blutflusses, der Perfusion, des myokardialen Stoffwechsels sowie der Auswirkung auf die Myokardfunktion erfolgt durch verschiedenste Verfahren: Thallium-Szintigraphie, Positionen-Emissions-Tomographie, Magnetresonanztomographie, Clearance-Methoden, Doppler- und Kontrastechokardiographie, intrakoronare Doppleruntersuchungen u.s.w. Die mittels Koronarangiographie mögliche morphologische Beschreibung und Quantifizierung von Stenosedurchmessern ist hierzu nicht die Methode der Wahl. Die Ergebnisse dieser Untersuchungen bei verschiedenen koronarbedingten Erkrankungen und die Evaluierung von Therapiestrategien stehen im Mittelpunkt dieser Arbeit.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 38 (1997), S. 1179-1190 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Koronare Herzkrankheit ; Therapie ; Koronare Herzkrankheit ; PTCA ; Koronare Herzkrankheit ; interventionelle Therapie ; Stents ; PTCA ; Myokardinfarkt ; Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema In der Behandlung des akuten Myokardinfarkts ist die PTCA fest etabliert. Bezüglich der koronaren Herzkrankheit konkurriert die PTCA allerdings besonders in Hinblick auf die Prognose des Leidens mit der medikamentösen Therapie und der aortokoronaren Bypassoperation. Welche Behandlungsstrategien und welche Indikationsstellungen im Einzelfall favorisiert werden können oder auch nicht, haben zahlreiche Studien in den letzten Jahren gesichert. Über das technische Vorgehen bei PTCA, Ergebnisse, Management und Restenosen nach PTCA sowie über den Vergleich der verschiedenen Therapieformen wird hier eingehend berichtet. Breiten Raum nimmt die Darstellung von Indikationen und Kontraindikationen und schließlich die interventionelle Behandlung des akuten Myokardinfarkts ein. Die bemerkenswerten Methoden der Stentimplantation zur Prävention von Reokklusionen einschließlich der technischen Weiterentwicklung von Stents sind faszinierend und für die erfolgreiche Senkung von Morbidität und Mortalität der koronaren Herzkrankheit und ihrer Komplikationen von hoher Bedeutung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The international journal of cardiovascular imaging 11 (1995), S. 81-87 
    ISSN: 1573-0743
    Keywords: intravascular ultrasound ; intracoronary Doppler ; stenting ; PTCA
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Intravascular ultrasound (IVUS) and intracoronary Doppler (ICD) were performed in eight patients (54.3±6.5 years, 6 male) immediately after PTCA and after stenting. ICD was also performed before PTCA. After PTCA, IVUS has demonstrated intimal rupture in all patients. After stenting, IVUS revealed wall wrapping of the intimal flap with a free lumen in all patients. The lumen diameter was 2.42±0.55 mm after PTCA and was 2.74±0.49 mm after stenting (p〈0.001). The cross-sectional area increased from 4.70±1.99 mm2 post-PTCA to 6.40±2.15 mm2 post-stent (p〈0.005). Coronary flow velocity reserve, calculated by the ratio of mean flow velocity at rest and after intracoronary papaverine administration, increased from 2.05±1.01 to 2.99±1.14 after PTCA (p = 0.015); and increased to 4.51±1.33 after stenting (p〈0.001). The morphological data derived from IVUS correlated with the functional information obtained with ICD. In addition to its established role in bail out situations, stent implantation may be considered when a suboptimal morphological and functional result has been demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 34 (1997), S. 266-270 
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Coronary intervention ; PTCA ; acute myocardial infarction ; stent-implantation ; rescue-PTCA ; direct-PTCA ; primary PTCA ; Schlüsselwörter Koronarintervention ; PTCA ; akuter Myokard-infarkt ; Stent-Implantation ; Rescue-PTCA ; direkte PTCA ; primäre PTCA
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Während die intravenöse Thrombolysetherapie weiterhin als Goldstandard der Reperfusionsbehandlung des akuten Myokardinfarktes gilt, sind in den vergangenen Jahren auch zunehmend mechanische Reperfusionsstrategien untersucht worden. Zunächst wurde das Konzept der routinemäßigen Sofort-PTCA nach Thrombolysebehandlung untersucht, das wegen einer höheren Komplikationsrate im Vergleich zur alleinigen Thrombolysetherapie jedoch keine Verbreitung fand. Beim Konzept der Rescue-PTCA erfolgt eine mechanische Rekanalisation und Dilatation nur im Falle eines dokumentierten persistierenden Gefäßverschlusses nach Thrombolysetherapie. Für dieses Konzept konnte eine verbesserte Überlebensrate und Ventrikelfunktion belegt werden. Das zuletzt untersuchte Konzept der primären PTCA, bei dem die PTCA ohne vorhergehende thrombolytische Therapie routinemäßig durchgeführt wird, zeigte im Vergleich zur Thrombolysetherapie eine signifikant geringere Letalität, Reinfarktrate und Inzidenz zerebraler Insulte. Der erhebliche logistische Aufwand steht jedoch einer weiteren Verbreitung dieser Therapieform entgegen. Gegenwärtig sollten daher mechanische Reperfusionsmaßnahmen, insbesondere bei den Patienten mit akutem Myokardinfarkt erwogen werden, bei denen eine thrombolytische Therapie kontraindiziert ist, ein kardiogener Schock vorliegt oder ein anderes Krankheitsbild differentialdiagnostisch abgegrenzt werden muß. Gegebenenfalls sollte auch bei älteren Patienten (〉75 Jahre) von einer Thrombolysebehandlung zugunsten mechanischer Reperfusionsmaßnahmen Abstand genommen werden. Nach erfolgter Thrombolysetherapie sollte bei fehlenden Reperfusionszeichen eine Herzkatheteruntersuchung und im Falle eines persistierenden Gefäßverschlusses eine mechanische Rekanalisation im Sinne der Rescue-PTCA angestrebt werden.
    Notes: Summary Although thrombolysis remains the gold standard in the treatment of acute myocardial infarction, mechanical reperfusion strategies have been introduced into the clinical routine within recent years. The concept of a routinely performed immediate PTCA following thrombolysis was combined with a higher complication rate compared to thrombolysis alone and was therefore abandoned. The concept of rescue-PTCA, where PTCA is performed only in case of persistent occlusion of the infarct-related artery, led to a better left ventricular function and higher survival rate. The relatively new concept of primary PTCA, which is performed routinely without preceding thrombolysis, revealed a significantly lower mortality, reinfarction rate and incidence of cerebral bleedings compared to thrombolysis. Currently, the following strategy for patients with acute myocardial infarction is recommended. In patients with cardiogenic shock, contraindications to thrombolysis, an unclear diagnosis or advanced age (more than 75 years) mechanical reperfusion should be the preferred strategy. In case of persistent or recurrent ischemia, electrical or hemodynamic instability following thrombolysis, coronary angiography and, in case of need, rescue-PTCA should be performed.
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  • 8
    ISSN: 1573-0743
    Keywords: myocardial function ; myocardial ischemia ; myocardial perfusion ; PTCA ; tissue Doppler echocardiography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The increasing demand for insight into the relationship between coronary perfusion and myocardial function stimulated the development of tissue Doppler echocardiography. This new technique was applied simultaneously with PTCA of a subtotal LAD lesion (single vessel disease, no collaterals) in a 68-year-old patient suffering from unstable angina pectoris. Prior to the conventional signs of ischaemia a decrease in myocardial tissue velocities and a loss of color-coded heart cycle intervals was observed. A myocardial velocity gradient calculated from the higher subendocardial and lower subepicardial velocity decreased from 3.3 to 1.3. This decrease was prevented by an active autohaemoperfusion device which supplied blood distally to an insufflated balloon (60 ml/min). Thus, contractility and viability might be maintained by preserving myocardial velocity gradients.
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  • 9
    ISSN: 0009-2940
    Keywords: Isothiazole complexes ; Dinuclear silver(I) complexes ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: A series of isothiazole-based potential ligands bearing substituents with additional donor sites in the 5-position of the heterocycle was synthesized [3-Me-5-R-C3HNS; R = CH=N(CH2)2py (1), CH=NCH2py (2), CH2N(CH2CH2NEt2)2 (4), (CH2)2SMe (5)]. Upon reaction with AgO3SCF3 they formed complexes [(1)AgOSO2CF3]2 (6), [(2)AgOSO2CF3]2 (7), [(4)Ag]2+2(O3SCF-3)2 (8) and [(5)AgOSO2CF3]2 (9), respectively. 6, 8 and 9 were shown by X-ray structural analyses to consist of dimeric units L2Ag2+2, either discrete (8), coordinated by terminal CF3SO-3 units (6). In 8 and 9 the isothiazole moiety is bonded to the metal center via the ring-N. The coordination potential of the isothiazole heterocycle is discussed.
    Additional Material: 5 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 130 (1997), S. 1441-1447 
    ISSN: 0009-2940
    Keywords: Pyrazolate complexes ; Bridging ligands ; Copper ; Silver ; N,S-Donor Ligands ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: A series of pyrazole-based potential ligands bearing thioether substituents in 3- and 5-positions of the heterocycle was synthesized [3,5-bis(RSCH2)-pyzH R=Ph (1aH), PhCH2 (1bH), iPr (1cH), tBu (1dH)]. These ligands afford oligonuclear Cu1 and Ag1 coordination compounds [LCu]x (2a-c, L = 1a - c) and [LAg]x (3a-d, L = 1a-d), respectively. The single crystal X-ray analysis of 3c shows the presence of trimeric planar arrays of N,N′-bridging pyrazolates and linear coordinated silver ions, with each two of the trinuclear moieties being linked by two unsupported short intermolecular Ag…Ag contacts [3.041(1) Å]. Molecular-weight determinations for 2a (THF) and 3c (toluene) indicate that hexanuclear entities are preserved in solution. Starting from 1bH the CuII complex [(1b)2Cu2](BF4)2 (4) was synthesized. According to an X-ray crystal structure analysis it consists of dinuclear molecules with two bridging pyrazolates, distorted square planar N2S2 coordination spheres for Cu11 and an axially bridging tetrafluoroborate. Magnetic susceptibility data reveal an antiferromagnetic exchange (J = -206 cm-1) that is among the highest found for doubly pyrazolate bridged dicopper(II) complexes, which is rationalized on the basis of the rather symmetric dinuclear core of 4. The irreversibility of the electrochemical reduction and oxidation processes for the CuII and CuI compounds, respectively, is explained by the inability of the respective coordination framework to adapt to different geometric preferences.
    Additional Material: 4 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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