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  • 1985-1989  (5)
  • 1970-1974  (24)
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Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 78 (1974), S. 362-373 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über 32 Patienten berichtet, bei denen ein plastischer Ersatz einer veralteten Kreuzbandruptur nach Brückner durchgeführt wurde. Von 29 nachuntersuchten Patienten waren 14 zufrieden, 3 bedingt zufrieden und 12 unzufrieden. Eine Analyse der Gründe für die Fehlergebnisse wird vorgenommen. Maßgeblich erscheint einmal der Schweregrad der Verletzung, die Zeitdauer bis zur endgültigen operativen Versorgung und die damit verbundene Gonarthrose infolge einer pathologischen Roll-Gleit-Bewegung des Kniegelenkes zu sein. Zum anderen ist die optimale Transplantatlänge ein wesentliches Problem, da lediglich in 13% der Fälle die Länge des gestielten Transplantates ausreicht, um eine für den ungestörten Bewegungsablauf erforderliche Verankerung am anatomischen Ansatz- und Ursprungsort des vorderen Kreuzbandes zu gewährleisten. Durch die Entnahme des medialen Patellarsehnendrittels kann außerdem eine Störung der die Patella führenden Zugkräfte entstehen. Die veränderten Druckverhältnisse verursachen einen höheren Flächenpreßdruck im lateralen femoro-patellaren Gelenkanteil, röntgenologisch nachweisbar durch eine lokale Arthrose bzw. Subluxation der Patella. Wir glauben deshalb, die Kreuzbandplastik nach Brückner durch Verwendung des mittleren Patellarsehnendrittels als freies Transplantat modifizieren zu müssen.
    Notes: Summary This is a report of 32 patients treated by plastic reconstruction of old anterior cruciate ligament ruptures by the Brückner procedure. Of 29 follow-ups, 14 were considered satisfactory, 3 only moderately and 12 not satisfactory. An analysis of causes for failures has been undertaken. Of importance seems to be the seriousness of the injury, the time interval until definitive operative reconstruction and the subsequent gonarthrosis due to pathological rolling and gliding motion of the knee joint. Another problem is the optimal length of the graft which is only in 13% of the cases sufficient to guarantee uninhibited motion by anchoring it at the anatomical origin and insertion of the anterior cruciate ligament. By removing the medial third of the patellar ligament a derangement of the pulling forces acting on the patella possibly occurs. The changes in pressure cause a higher pressure per area in the lateral femuropatellar joint compartment resulting in a radiologically visible local arthritis or subluxation of the patella. We conclude therefore that the Brückner procedure should be modified by using the middle third of the patellar ligament as a free graft.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Chronic inflammatory diseases, such as chronic polyarthritis or spondylarthritis ankylopoietica, can occasionally lead to vertebral instabilities of the occipitoatlantal or atlantoaxial level, requiring some form of stabilizing operation. By means of functional magnetic resonance imaging, i.e., with the cervical spine at its maximal range of flexion and extension, performed on 11 patients suffering from an instability at the above level, it was possible to demonstrate not only the extent of synovial tissue, but also how this sometimes excessive soft-tissue growth hinders an adequate reduction of the subluxated vertebrae. The importance of this investigation lies in the fact that the necessary operation can be planned appropriately. As such, three patients required a decompressing operation entailing resection of the posterior arch of the atlas, widening of the foramen magnum, or both.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 108 (1989), S. 300-307 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Thirty cementless femoral stems of six different types of hip endoprostheses were impanted in femurs taken at autopsy and underwent static loading and afterwards dynamic loading of 50000 cycles to simulate walking during the early months after implantation. After that, the static load tests were performed again. During both static load series a certain amount of micromotion between stem and implantation bed occurred in the frontal and sagittal planes and also during rotation. The six prostheses exhibited clearly differing results. The influence of dynamic load on the extent of micromotion was small.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 68 (1970), S. 378-380 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 67 (1970), S. 372-376 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 106 (1987), S. 301-308 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Überprüfung der in der Literatur geäußerten unterschiedlichen Auffassungen zur Pathogenese und Häufigkeit der Tendinopathia calcarea und der Rotatorenmanschettenruptur wurden eigene autoptische Untersuchungen an 195 Schultergelenken durchgeführt. Es zeigte sich eine Rupturhäufigkeit von 11%. Intratendinöse Verkalkungen zeigten sich röntgenologisch in 22% der Fälle. Das gleichzeitige Vorliegen von intratendinbsen Verkalkungen und Rotatorenmanschettenrupturen konnte in 13 von 22 Fällen mit Vorliegen einer Rotatorenmanschettenruptur nachgewiesen werden. Aufgrund der Ergebnisse unserer Untersuchung ist von einer identischen Pathogenese der Tendinopathia calcarea und der Rotatorenmanschettenruptur auszugehen.
    Notes: Summary We performed autopsies on 195 shoulder joints in order to check the differing opinions as to the pathogenesis and incidence of tendinopathia calcarea and rupture of the rotator cuff that have been expressed in literature. There was a rupture rate of 11%. Intratendinous calcific deposits could be observed by radiology in 22% of the cases. The simultaneous presence of intratendinous calcification and rotator cuff rupture could be proved in 13 of 22 cases with a rupture of the rotator,cuff. On the basis of our results we conclude that tendinopathia calcarea and rupture of the rotator cuff have an identical pathogenesis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 68 (1970), S. 270-272 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 67 (1970), S. 345-354 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Malgré la fixation à l'aide du procédé AO d'osteosynthèse. Les ostéotomies de correction ne sont pas sans complications. On a discuté des rapports de structure pathologiques dans la dysplasie fibreuse. On décrira alors l'ostéosynthèse dans ces conditions. On mettra particulièrement en évidence les données individuelles et osseuses et leur considération dans l'emploi du procédé AO d'ostéosynthèse.
    Abstract: Zusammenfassung Es wird an Hand von eigenen Beobachtungen bei Korrekturosteotomien deformierter Röhrenknochen, die durch das AO-Druckosteosyntheseverfahren in korrigierter Stellung fixiert wurden, über mögliche Komplikationen berichtet. Dabei wird die Notwendigkeit der exakten Vorausbestimmung des Korrekturwinkels hervorgehoben. Auf die stabile Osteosynthese der Korrekturosteotomie wird unter Berücksichtigung pathologischer Strukturverhältnisse des Knochens, wie sie durch die fibröse Dysplasie gegeben sind und wie sie auch unter anderen Bedingungen auftreten können, ausführlich eingegangen. Die Notwendigkeit zusätzlicher Gipsfixation in solchen Fällen wird besprochen. Auf die individuellen Gegebenheiten und deren Berücksichtigung bei der Verwendung der AO-Druck-Osteosynthese in jedem einzelnen Fall wird hingewiesen.
    Notes: Summary Deformities are often seen for instance in fibrous dysplasia of the long bones. In such cases for correction osteotomy is indicated. In using AO-fixation there are sometimes difficulties. They are the result of pathological bone structure. Therefore it is necessary in therapy to consider this special situation. Afterwards osteotomy plaster of Paris should be given.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International orthopaedics 11 (1987), S. 117-124 
    ISSN: 1432-5195
    Keywords: Anterior cruciate ligament ; Synovium ; Structure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Etude microscopique de 16 ligaments croisés antérieurs (L. C. A.) prélevés post-mortem en conservant la continuité topographique de leur structure synoviale et ligamentaire. Le revêtement synovial du L. C. A. se compose de trois types différents de tissu: fibreux, aréolaire et aréolo-adipeux. La synoviale elle-même est constituée de deux couches dont la seconde partie, la sous-synoviale, se différencie en une partie périphérique, fibreuse et dense et une partie faite de tissu conjonctif lâche, porteur des structures vasculaires et nerveuses. Le tissu collagène du L. C. A., le vrai tissu fonctionnel, contient environ 1500 fascicules d'un diamètre moyen de 250 μm. Ces fascicules sont constitués de faisceaux de fibres collagènes, de fibrocytes et de protéoglycans. Les structures synoviales et ligamentaires sont reliées entre elles par l'intermédiaire de la couche sous-synoviale qui irradie dans le tissu ligamentaire dont elle engaîne les fascicules. Ainsi est établie une connexion biologique entre ces deux structures. Les conséquences de cette étude sur la réparation chirurgicale des ruptures récentes du L. C. A. sont discutées.
    Notes: Summary The synovial and ligamentous structure of 16 human anterior cruciate ligaments (ACL), removed at autopsy, were examined by light microscopy with special regard to their topographical relationships. The soft tissue support of the ACL consists of fibrous, areolar and areolo-adipose synovial tissue. The subsynovial layer comprises a tight fibrous peripheral part and an element of loose connective tissue containing some tight connective tissue strands, vessels and nerves. The collagenous ligamentous part of the ACL is the proper functional tissue and contains approximately 1500 fascicles measuring an average of 250 μm in diameter. These fascicles are composed of bundles of collagen fibres, fibrocytes and deposits of proteoglycans. The synovial and ligamentous structures are attached by the second part of the subsynovial layer, which radiates into the ligamentous tissue and envelops the fascicles like a sheath. By this means the biological connection between these two structures is guaranteed. The relevance of these findings to operative reconstruction of recent ligamentous injuries is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 68 (1970), S. 230-242 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Avec l'exemple d'expériences personelles dans le traitement opératione de Crus curvatum congenitum et de la pseudarthrose congénitale de la jambe avec l'emploi d'instruments du système AO, on s'est déclaré d'accord sur la nécessité de recourir à un traitement opératoire en rapport avec l'aspect clinique interprété comme unité pathogénetique. De plus aprés la description de l'aspect morphologique et histopathologique on donnera une description des cas personnels. En comparaison avec les méthodes d'operation les plus habituelles, on a décrit les avantages de l'emploi combiné de la greffe prélevée sur le malade et de la plaque en demicylindre du système AO. Les premiers résultats laissent apparaître un prognostic plus favorable que celui révélé jusqu'a présent.
    Abstract: Zusammenfassung An Hand eigener Erfahrungen in der operativen Behandlung des Crus curvatum congenitum und der kongenitalen Unterschenkelpseudarthrose unter Verwendung des Instrumentariums der AO wird auf die Notwendigkeit der operativen Therapie im Rahmen dieses als pathogenetische Einheit aufgefaßten Krankheitsbildes eingegangen. Dabei wird nach Schilderung der morphologischen und histopathologischen Gegebenheiten eine Schilderung der eigenen Fälle gegeben. Im Vergleich mit den üblichsten Operationsmethoden werden die Vorzüge der kombinierten Anwendung von autologem Span und AO-Halbrohrplatte dargestellt. Erste Ergebnisse lassen die Prognose günstiger als bisher erscheinen.
    Notes: Summary By means of own experiences in the surgical treatment of the crus curvatum congenitum and the congenital Pseudarthrosis of the tibia using the AO-method. The necessity of the surgical treatment in such cases is demonstrated. Some remarks about the histological findings are made, about the bone structure and the own cases. The combined method in the treatment of the congenital pseudarthrosis using an AO-Compression Plate and an autogenous cortical graft seems to be better than other methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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