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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 11 (1987), S. 635-641 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé L'échographie opératoire a été pratiquée chez 21 malades porteurs au total de 22 tumeurs endocrines du pancréas: 17 accusaient un hyperinsulinisme organique, 4 un Zollinger-Ellison, 1 un insulinome associé à un PPome. Quinze des insulinomes se manifestaient par une lésion visible et palpable. Chez 2 malades la lésion ne fut pas découverte lors de l'intervention initiale et c'est seulement à la seconde opération que la tumeur fut détectée grâce à l'échographie chez l'un des deux, l'autre devent être opéré ultérieurement. Le PPome ignoré fut identifié par l'exploration. Chez 4 malades présentant un syndrome de Zollinger-Ellison, un gastrinome fut localisé dans le pancréas et 2 dans la paroi duodénale par la palpation. Chez un patient le gastrinome ne fut découvert ni par l'exploration chirurgicale ni par la sonographie. Dans l'un des cas identifiés, la tumeur fut décelée par l'échographie. Chez un malade la tumeur était trop petite pour être accessible à l'exploration échographique. Deux des cas présentaient des métastases hépatiques qui ne pouvaient être découvertes que par l'échographie hépatique. Il résulte de cette expérience que l'échographie opératoire doit être une exploration systématique lors des interventions pour apudomes.
    Abstract: Resumen Se practicó ultrasonografía operatoria (USIO) en 21 pacientes con 22 tumores endocrinos del páncreas. Diecisiete pacientes exhibían hiperinsulinismo orgánico; 4 presentaban sindrome de Zollinger-Ellison. Un paciente con insulinoma tenía un PPoma como segundo tumor. Quince de los insulinomas investigados por USIO eran visibles y palpables. En 2 pacientes no se halló tumor durante la operación inicial. En la reoperación se detectó un tumor por USIO solamente; está planeada la reoperación en el otro paciente. El PPoma fue un hallazgo incidental durante la USIO. En los pacientes con el síndrome de Zollinger-Ellison, un gastrinoma fue localizado en el páncreas y 2 en la pared duodenal mediante palpación. En un paciente no se encontró gastrinoma, ni por exploración quirúrgica ni por USIO. En uno de los casos positivos el tumor fue demostrable por USIO; en el otro paciente era demasiado pequeno para ser delineado. Dos de los casos tenían metastasis hepáticas que pudieron ser demostradas por USIO solamente. De nuestra experiencia podemos concluír que la USIO debe ser realizada rutinariamente en el curso de operaciones para APUDomas pancreáticos.
    Notes: Abstract Intraoperative ultrasound (IOUS) was performed in 21 patients with 22 endocrine tumors of the pancreas. Seventeen patients suffered from an organic hyperinsulinism, 4 had Zollinger-EUison syndrome. One patient with an insulinoma had a pancreatic-polypeptide-producing adenoma (PPoma) as a second tumor. Fifteen of the insulinomas investigated by IOUS were visible and palpable. In 2 patients no tumor was found during initial operation. At reoperation 1 tumor was detected by IOUS only, the reoperation in the other patient is planned. The PPoma was an incidental finding during IOUS. In 4 patients with Zollinger-Ellison Syndrome, 1 gastrinoma was localized in the pancreas and 2 in the duodenal wall by palpation. In 1 patient we found no gastrinoma by either surgical exploration or by IOUS. In 1 of the positive cases the tumor was demonstrable by IOUS. In the other patient it was too small for imaging. Two of these patients had liver metastases, which could be demonstrated by IOUS only. We conclude that IOUS should be performed routinely in operations for pancreatic APUDomas.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 367 (1986), S. 147-152 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 695-695 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Endocrine pancreatic tumors ; Intraoperative sonography ; Endokrine Pankreastumoren ; Intraoperative Sonographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In fast 10% der Patienten mit organischem Hyperinsulinismus kann intraoperativ der endokrine Tumor nicht getastet werden oder es liegen mehrere Tumoren vor. Zur Lokalisation von 17 endokrinen Pankreastumoren setzten wir die intraoperative Sonographie ein. 15 Insulinome oder Gastrinome waren tastbar. Ein Insulinom konnte nur durch die intraoperative Sonographie gefunden werden. Einmal lag ein falsch positiver Ultraschallbefund vor. Die intraoperative Sonographie ist eine einfache, nichtinvasive Ergänzung der Methoden zur intraoperativen Lokalisation endokriner Pankreastumoren.
    Notes: Summary In as many as 10% of the patients with organic hyperinsulin, problems are encountered during the operation. Either the tumor is palpable or there are multiple tumors. We have used intraoperative ultrasound to search for 17 endocrine pancreatic tumors. Fifteen insulinomas or gastrinomas were palpable, but one insulinoma could only be detected by intraoperative sonography. In one case we obtained false-positive ultrasonic findings. Intraoperative ultrasonography is a simple, noninvasive adjuvent to the intraoperative methods of localizing endocrine tumors.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 611-611 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreatic cystic adenoma ; Cystic adenocarcinoma ; Clinic ; Surgery ; Prognosis ; Cystadenom ; Cystadenocarcinom des Pankreas ; Klinik ; Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Cystadenome und Cystadenocarcinome des Pankreas sind sehr selten (1–2%). Klinik, Diagnostik, Therapie und Prognose von 19 Patienten (9 Cystadenome - C-ad, 10 C-ad-ca), die von 1964–1984 behandelt wurden, werden dargestellt. Hauptsymptom ist ein palpabler Oberbauchtumor mit Schmerzen. Die höchste diagnostische Treffsicherheit haben der Ultraschall und CT. Alle 9 Cystadenome und 8 von 10 Cystadenocarcinomen konnten reseziert werden. Kein Patient verstarb postoperativ und es wurden keine wesentlichen Komplikationen beobachtet.
    Notes: Summary Cystic adenomas (C-ad) and cystic adenocarcinomas (C-ad-ca) are rare tumors of the pancreas (1%–2%). The clinical findings, surgery, and prognosis of 19 cases (9 C-ad, 10 C-ad-ca) treated from 1964–1984 are reported. The main symptoms are a palpable mass in the upper abdomen and pain. The most effective diagnostic procedures are abdominal sonography and CT. All 9 C-ad and 8 of 10 C-ad-ca were resected. There was no operative lethality and no major complications. The prognosis of C-ad-ca is better than in ductal adenocarcinoma of the pancreas.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 669-670 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver tumor ; Pancreatic tumor ; Intraoperative sonography ; Lebertumoren ; Pankreastumoren ; Intraoperative Sonographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die intraoperative Ultraschalluntersuchung wurde bei 101 Patienten mit benignen und malignen Leber- (48) und Pankreaserkrankungen (53) durchgeführt. Dabei wurde die intraoperative Sonographie ein hilfreiches Werkzeug in der Lokalisation von nicht sicht- and tastbaren Tumoren, in der Suche nach Lebermetastasen, in der Darstellung der funktionellen Leberanatomie, in der Bestimmung der Resektionsgrenzen and in der schallgesteuerten Feinnadelaspirationscytologie. Die intraoperative Sonographie gibt dem Chirurgen eine zusätzliche Information, die die Operationstaktik und -technik beeinflussen kann.
    Notes: Summary Intraoperative sonography was performed in 101 patients with benign or malignant disease of the liver (48) and pancreas (53). Intraoperative sonography was a helpful tool in the localization of nonpalpable or nonvisible tumors, in the search for liver metastases, in demonstration of the functional anatomy of the liver, and in fine-needle aspiration biopsy monitored via sonography. Intraoperative sonography provides the surgeon with additional information that may influence the operative tactics and technique.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 43-50 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Rise factors ; Operative indication ; Perioperative risk ; Risikofaktoren ; Operationsindikation ; Perioperatives Risiko
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vor jeder chirurgischen Entscheidung steht der Wunsch, das patientenabhängige Risiko möglichst objektiv und quantitativ abzuschätzen für den individuellen Kranken in seiner konkreten Situation. Zur Klassifizierung des Risikos werden Checklisten erstellt als Basis für die Operationsindikation. Intraoperativ werden die Risiken in Beziehung gebracht zur Dosierung des operativen Eingriffs (Erweiterung, Begrenzung, Zweiteilung). Die postoperative Phase konfrontiert mit Komplikationen, die sich aus allgemeinen und lokalen, ferner aus im Verlauf neu hinzugekommenen Risiken ergeben. Perioperative Morbidität und Letalität sind die harten Fakten für die Bewertung der Risikoeinschätzung und für die Indikation zur Operation und deren Durchführung.
    Notes: Summary Surgical decision making includes the objective and quantitative estimation of the patient's risk for each individual case in his given situation. For classification of risk checklists should be established to serve as basis of the decision on indication. Intraoperatively the risk should be related to the extent of operation (extension, limitation, two stages). In the postoperative period complications can occur on the basis of general and local risks, who might also newly develop. Perioperative morbidity and mortality are valuable parameters for evaluation of risk and of indication as well as the operative procedure itself.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 225-231 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Reflux oesophagitis ; Fundopexia ; Gastroesophageal junction ; Refluxoesophagitis ; Fundophrenicopexie ; Unterer Oesophagussphincter
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit Valvuloplastiken, z. B. der Fundoplicatio, 1äßt sich durch Bildung eines Ersatzsphincters eine klinisch wirksame Antirefluxbarriere errichten. Nach Fundophrenicopexie, einem eigenen anatomischen Rekonstruktionsverfahren waren von 326 Patienten 80% weitgehend beschwerdefrei. Komplikationen und Nebenwirkungen sind nach Fundophrenicopexie seltener als nach Fundoplicatio; die Ergebnisse sind im Stadium IV schlechter. Seit Einführung der H2-Receptorantagonisten sind Operationen wegen Refluxkrankheit, insbesondere anatomische Rekonstruktionen, stark zurückgegangen.
    Notes: Summary Valvuloplasties of which, for example, the Nissen fundoplication is perhaps the most effective operation, have been devised to correct gastroesophageal reflux. Fundopexia, a more anatomical antireflux procedure has been performed in 326 patients with 80% good (Visick 1+11) clinical results. Postoperative complications and side effects are more frequent after fundoplication. In grade IV patients fundopexia is less successful. Since the introduction of H2-receptor antagonists the number of operations, especially fundopexia, has been considerably reduced.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    New York, NY : Wiley-Blackwell
    Journal für Praktische Chemie/Chemiker-Zeitung 160 (1942), S. 74-82 
    ISSN: 0021-8383
    Keywords: Chemistry ; Organic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 0365-9631
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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