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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of urology 6 (1988), S. 66-69 
    ISSN: 1433-8726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Decision making in renal transplantation is largely based on considerations concerning risk factors in the treatment of end-stage renal disease. The attempt to identify minimize individual risks has proven to be a key to success in renal transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Calculated chemotherapy is based on the knowledge of the typical bacterial agents of a particular infection. From January 1983 to August 1985 bacteriological findings from surgical patients with peritonitis, septicemia or pneumonia treated in an intensive care unit were analysed. The study concentrated on those findings only which differed from previous bacteriological investigations. During the first three days 53 patients on assisted ventilation suffering from peritonitis exhibited mainly enterobacteria in their peritoneal secretions. At day 10 or later we also found bacteria from the pseudomonas group. At that time the bacterial spectrum of bronchial secretions was comparable to that of the peritoneal secretions of the same patient. After day 10, the bacterial spectrum was similar in 36 ventilated patients without peritonitis, in 56 patients suffering from post-operative pneumonia and in peritonitis patients. According to our findings, calculated chemotherapy may be based on the fact that patients with peritonitis who cannot be cured within a few days have a bacterial flora comparable to that of patients with septicemia or pneumonia. Patients with severe infections following surgery, such as potentially fatal pneumonia, generalised peritonitis or septicemia were treated with imipenem/cilastatin, according to the above definitions of calculated chemotherapy. 37 of 46 patients treated between May and December 1985, were clinically cured. Microorganisms persisted in five clinically cured patients. Development of resistance to imipenem was observed in one case. In one case treatment had to be stopped because of an allergic skin reaction. Monotherapy of peritonitis by imipenem/cilastatin appeared more satisfactory than treatment with combinations of other antibiotics.
    Notes: Zusammenfassung Voraussetzung einer kalkulierten Chemotherapie ist die Kenntnis der typischerweise bei einer bestimmten Krankheit gefundenen Keime. Von Januar 1983 bis August 1985 haben wir bakteriologische Befunde bei chirurgischen intensivmedizinisch behandelten Patienten mit Peritonitis, Sepsis oder Pneumonie ausgewertet. Dabei wurden nur Befunde berücksichtigt, die jeweils vom Vorbefund unterschiedlich waren. Bei 53 beatmeten Patienten mit Peritonitis haben wir innerhalb der ersten drei Tage im Peritonealsekret überwiegend Darmkeime nachgewiesen. Nach zehn Tagen und später sahen wir zusätzlich Keime der Pseudomonas-Gruppe. Ebenfalls nach zehn Tagen und später fand sich bei denselben Patienten im Bronchialsekret ein vergleichbares Keimspektrum wie im Peritonealsekret. Bei 36 beatmeten septischen Patienten ohne Peritonitis und ebenso bei 56 beatmeten Patienten mit postoperativer Pneumonie sahen wir eine ähnliche Keimflora wie bei den Peritonitis-Patienten nach zehn Tagen. Grundlage einer kalkulierten Chemotherapie kann nach diesen Ergebnissen die Kenntnis sein, daß bei einer Peritonitis, die voraussichtlich nicht in einigen Tagen ausheilen kann, mit einem ähnlichen Keimspektrum wie bei einer Sepsis und einer Pneumonie zu rechnen ist. Nach diesen Befunden haben wir postoperative Patienten mit schweren Infektionen wie lebensbedrohlicher Pneumonie, generalisierter Peritonitis und Sepsis im Sinne einer kalkulierten Chemotherapie mit Imipenem/Cilastatin behandelt. Von Mai bis Dezember 1985 konnten 37 von 46 Patienten klinisch geheilt werden, bei fünf Patienten persistierten Keime bei klinischer Heilung. Bei einem Patienten konnten wir eine Resistenzentwicklung beobachten, einmal wurde die Imipenem/Cilastatin-Therapie wegen einer allergischen Hautreaktion abgebrochen. Bei der primären Monotherapie der Peritonitis mit Imipenem/Cilastatin beobachteten wir im Vergleich zu Kombinationsbehandlungen mit anderen Antibiotika häufiger günstige Verläufe.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Transplant international 1 (1988), S. 99-102 
    ISSN: 1432-2277
    Keywords: Multiorgan procurement ; Pancreas transplantation ; Liver transplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Combination harvesting procedures for the liver and whole pancreas can be carried out successfully in most instances, but this requires agreement between the liver and pancreas teams concerning the vascular supply for the grafts. If one donor team is in charge of both organs, the procedure has considerable economical advantages. Even if one organ is not suitable, partial success is sufficient to compensate for the effort and costs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Transduodenal papilloplasty ; Diabetes mellitus ; Chronische Pankreatitis ; Pankreojejunostomie ; Diabetes mellitus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Exokrine und endokrine Funktionsminderung sind typische Merkmale der chronischen Pankreatitis. Seit 1982 wurden bei 76 Patienten mit calcifizierender Pankreatitis wegen extrapankreatischer Komplikationen oder Schmerz eine langstreckige Pankreojejunostomie und eine transduodenale Papilloplastik der Wirsungianusmündung durchgeführt. Die Frühletalität betrug 5,3%, die Spätletalität 7,9%. 59 Patienten wurden bei der Erstoperation beschwerdefrei, bei 7 Patienten wurde im Verlauf eine Nachoperation wegen Schmerz erforderlich (0% Letalität); 61 Patienten sind derzeit beschwerdefrei. 32 Patienten haben einen Diabetes mellitus, der bei 13 Patienten bisher mit Insulin behandelt wird. Verlaufskontrollen zeigen eine stabile endokrine Funktion an. Die Ergebnisse zeigen die Möglichkeit des Parenchymerhalts bei schwerer chronischer Pankreatitis durch diese Operation auf. Sie erlaubt eine bestmögliche funktionelle Reserve.
    Notes: Summary Impairment of exocrine and endocrine function are signs of severe chronic pancreatitis. Starting in 1982, we have tried to avoid tissue loss in 76 patients who required surgery because of pain or extrapancreatic complications. A long pancreojejunostomy was combined with transduodenal papilloplasty of the duct of Wirsung. Early mortality was 5.3%; late mortality 7.9%. Fifty-nine patients were free of pain; 7 patients underwent reoperation for pain (0% mortality). At present, 61 patients are free of pain. Thirty-two are diabetic; 13 are treated with insulin. The operation did not significantly influence the endocrine status. Long-term endocrine function is stable in nondiabetics. The results show the feasibility of nonresection operations for chronic pancreatitis to preserve the remaining exocrine and endocrine function.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Segmental liver transplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein Spenderleberorgan wurde so getrennt, daß der linke Teil (Segment II und III ohne Vena cava) auf ein Kind, der rechte Teil (Segment 1, IV, V bis VIII) auf einen Erwachsenen erfolgreich transplantiert werden konnte. Choledochus und Arteria hepatica communis bzw. propria blieben beim linken Leberteil, Vena portae beim rechten. Beim Empfänger der linken Seite blieb die eigene Vena cava erhalten; in sie wurde die linke Vena hepatica anastomosiert; die übrigen Anastomosen wurden in üblicher Weise durchgeführt. Beim Empfänger des rechten Leberteiles wurde die spenderseitige Arteria hepatica dextra mit einem Saphenainterponat verlängert und mit der Arteria hepatica communis des Empfängers anastomosiert; zwei getrennte Hepaticusäste wurden mit einer Jejunumschlinge anastomosiert. Die übrigen Anastomosen wurden in typischer Weise ausgeführt. Die Möglichkeit der Verwendung einer Spenderleber für zwei Empfänger (Splitting-Transplantation) ist damit gezeigt.
    Notes: Summary A donor liver was divided in such a way that the left part (segment 11 and III without caval vein) could be transplanted into a child, the right part (segment I, IV, V to VIII) into an adult successfully. Common bile duct and common hepatic artery remained with the left part of the liver, portal vein with the right one. In the recipient of the left part of the liver the own caval vein was preserved and anastomosed with the left hepatic vein; the other anastomoses were carried out in the typical way. In the recipient of the right part of the liver the right hepatic artery of the graft was anastomosed with the recipient's common hepatic artery using a saphenous interponate. Two separate intrahepatic bile ducts were anastomosed with a Roux-en-Y loop of the jejunum. The other anastomoses were carried out in the typical way. Thus the possibility of using one donor liver for two recipients (splitting transplantation) has been demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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